תקשורת ומדיה

עובדי חדשות 13 מחאו נגד רשת ולא יסקרו את משפט נתניהו

"לא להתארח בתכניות האקטואליה" ו"לסרב להגיש פינות": הנהלת הערוץ ניסתה להחליף את עובדי חדשות 13 בעיתונאים מכלי תקשורת אחרים לצורך סיקור משפט נתניהו ביום ראשון, ארגון העיתונאים קורא להחרפת הצעדים

איתי פת-יה |  4
קיצוצים בחדשות 13 (צילום ארגון העיתונאים)
ארגון העיתונאים קורא לקולגות בכלי התקשורת שלא לעבוד עבור רשת 13. הארגון הוציא מטעמו מוקדם יותר הערב (חמישי) הודעה חריפה שמבקשת לסכל את ניסיונות הנהלת הערוץ למצוא תחליף לעיתונאי חדשות 13 בכלי תקשורת אחרים, זאת אחרי שאלה הודיעו על הפסקת שיתוף הפעולה עם תכניות הערוץ שלא שייכות לחברת החדשות.
הרקע להודעה הוא מהלך שניסה לקדם מנכ"ל רשת, אבי בן-טל, במסגרתו הדיון ביום ראשון במשפטו של ראש הממשלה נתניהו יסוקר ע"י כתבי ynet – בה שימש כמנכ"ל עד לאחרונה – גם עבור שידורי רשת 13. זאת, כאמור עקב הסכסוך עם עובדי חדשות 13.
"הנהלת רשת פועלת לחסל את חברת חדשות 13 - לפגוע בעצמאותה ולפטר יותר משליש מעובדיה", כותבים בארגון העיתונאים. "במסגרת המאבק שמובילים הוועד וארגון העיתונאים, הוכרז סכסוך עבודה והעובדים החלו לנקוט צעדים ארגוניים. הנהלת רשת פועלת בצורה ביריונית ודורסנית במטרה להחליש את העובדים ולשבור את השביתה".
קראו עוד ב-ice
עוד פונים בארגון לקולגות של אנשי חדשות 13 בשאר גופי התקשורת ואומרים כי "פגיעה בעיתונאי חברת החדשות היא פגיעה בכל אחד מאיתנו, העיתונאים בישראל, בין אם חברים בארגון ובין אם לא. זה הזמן לגילוי סולידריות: אנו קוראים לכולם לא לשתף פעולה עם הניסיונות של רשת13 - לא להגיע להתארח בתוכניות האקטואליה שלה, לסרב להגיש פינות או לסייע עם כל תוכן מכל סוג שהוא, וזאת עד שהנהלת רשת תחזור בה מהכוונה לפגוע בחברת החדשות ותגיע להסכם מול הוועד והארגון. היום זה עובדי חברת חדשות 13, מחר זה אתם".
הסכסוך בין חדשות 13 לרשת התגלע בעקבות כוונת הנהלת הערוץ להחיל תכנית קיצוצים של 35% בחברת החדשות. כמו כן, ההנהלה מסרבת להשיב עובדים שהוצאו לחל"ת, צעד שבארגון העיתונאים מסתכלים עליו כפיטורים לכל דבר, מה שסותר את ההסכם הקיבוצי שנחתם מול העובדים וקביעה של בית הדין לעבודה האוסרת על רשת 13 לפטר עובדים עד חודש יולי.
במחאה על צעדי הקיצוץ, אתמול השביתו עובדי חברת החדשות את פעילות המערכות במשך שעה והפגינו ברחבי בניין רשת. בהמשך הודיעו עיתונאי חדשות 13 כאמור כי לא ייקחו חלק בתכניות הערוץ שאינן שייכות לחברת החדשות, וכמו כן יפסיקו את העדכונים החדשותיים מטעמם לתכניות אלה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אירגון העיתונאים הזה זה פייק אירגון שלא יודע להלחם
    ישראלי 05/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבורה של מתחזים שעזבו את איגוד העיתונאים האמיתי שאליו מתייחסים . עכשיו גם ההסתדרות לא יכולה לעזור מכיוון שאירגון העיתונאים עזב את ההסתדרות .
    סגור
  • 3.
    ליברלים, אלק. סמולנים כוחניים (ל"ת)
    Vv 05/2020/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד לבן טל
    חבורת בטלנים 05/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תפטר את ליאור לנדברג
    סגור
  • 1.
    ברגע שיסלקו את השמאלנים, אשקול לחזור לשם (ל"ת)
    תקציבאי ידוע 05/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור