תקשורת ומדיה

ישראל טויטו, ה"הפיכה" והפיוס עם עובדי חדשות 13

לאחר שעובדי חדשות 13 הקימו קבוצת עבודה נפרדת על רקע המחאה נגד רשת, הוציא המנכ"ל הודעה על "הפיכה ואנרכיה". שעות לאחר מכן, העובדים בהודעת תמיכה למנכ"ל: אנחנו מאחוריך, ממשיכים בעבודה הסדירה"
שרון טל |  7
ישראל טויטו חדשות 13 (צילום יחצ ארגון העיתונאים)
מנכ"ל חדשות 13 ישראל טויטו הודיע ביום שישי לרשות השנייה ולדירקטוריון רשת כי נשללה יכולתו לשמש כמנכ"ל וכעורך ראשי, זאת כתוצאה מ"הפיכה" שביצעו עובדי חברת החדשות: "מאז אתמול בשעה 12:09 נותקתי, כמנכ"ל וכעורך ראשי, מהתוכן המסופק ע"י כתבי ותחקירני חברת החדשות" כתב טויטו בהודעה ששיגר גם לעובדי החדשות. 
"לאחר שנפתחה קבוצת חמל פנימית שממדרת את עובדי רשת האמונים על חלק משידורי האקטואליה מתכני חברת החדשות, הוריתי לעובדי חברת החדשות לשוב לקבוצת החמ"ל הרגילה שבה השתמשנו, ושבה כולם נמצאים. זה חלק מתפקידי כעורך ראשי, לווסת את דיווחי חברת החדשות ולפקח עליהם. לאחר מכן יצאתי מקבוצת התוכן הזמנית שנפתחה ע"י הוועד. בקשתי נדחתה ע"י ועד העיתונאים בתמיכת עיתונאי החברה".
טויטו הוסיף כי: "בפועל, כבר יומיים שהחברה מתנהלת בלי עורך ראשי בניגוד לחוק. אני לא יודע מה מדווחים כתבי ותחקירני החברה בקבוצת החמ"ל. אני מנוע מלבחון את חומר הגלם התוכני שמייצרת חברת החדשות ואני ניזון רק ממה שמשודר בפועל, כמו כל צופה רגיל. זו אנרכיה. זו הפיכה שמתבצעת בחברת החדשות. העורך הראשי מושלך הצידה והעובדים מנהלים את החברה כרצונם". 
לאחר העימות מגיע הפיוס 
לאחר דברים אלו ונוכח הניסיונות להרגיע את הרוחות, הגיע גם הפיוס. עובדי חדשות 13 כתבו לטויטו כי: "עובדי חברת החדשות מאחוריך. כולנו מעריכים, אוהבים וגאים לעבוד עם מנהל מסור כמוך. לכן הצטערנו לקרוא את הצער שהבעת היום בחמ"ל". 
העובדים הדגישו כי בשונה מהודעתו של טויטו כי "נותק" מהקבוצה, ההפך הוא הדבר: "אתה כמנכ"ל היית הראשון שצורף לקבוצת החמ"ל הפנימית, יחד עם סמנכ"ל משאבי האנוש ועורך המהדורה הראשי. אף אחד משלושתכם לא נותק מהגישה אל המידע או ניהולו. ולכן בחברה אין בשום אופן אנרכיה או הפיכה אלא עבודה סדירה. אנחנו מצטערים שבחרת לצאת מהקבוצה. מבקשים שתענה להזמנתו להצטרף מחדש ולנהל את חברת החדשות במקצועיות וביעילות. ההזמנה פתוחה לכל מנהל אחר בחדשות 13 שאנחנו כל כך אוהבים". 
במקביל, כתבי חדשות 13 שיתפו תמונה משותפת ברשתות החברתיות עליה כתוב "I LOVE ISRAEL" כאות כבוד והערכה למנכ"ל, שנתקע בין הפטיש לסדן. 
 
נזכיר כי טויטו כמנכ"ל חדשות 13 כפוף לחברת האם רשת ולמנכ"ל אבי-בן טל ועל כן נאלץ לפעול על פי הנחיות שמתווה רשת. על רקע מחאת העובדים שיצאה לדרך השבוע, העובדים פתחו קבוצת עבודה נפרדת והפסיקו להזרים מידע חדשותי לרשת. ​העובדים הדגישו כי קבוצת המחאה הוקמה "על האבסורד בו רשת מצפה מעובדי החדשות לשתף ללא תמורה ידיעות וחומרים עם חברות אחרות שאמורות להפיק על בסיסם רצועות אקטואליה "יותר זולות" ובכך להוציא לפועל את תכנית הקיצוצים שתפגע אנושות בחברה". 

קראו עוד ב-ice
עקב כוונת רשת להפקיע את שידור משפטו של ראש הממשלה ביום ראשון הקרוב מידיה של חברת החדשות ולשדרו באמצעות חברת הפקה חיצונית, עתרו לבג"ץ בכירי חדשות 13, ארגון העיתונאים ועמותת הצלחה. העתירה הגיעה לאחר שפנו הגורמים לרשות השנייה אך לא ננקטו צעדים בנושא. אם רשת אכן תוציא לפועל את המהלך, היא צפויה להיתקל בצעדים חריפים מצד העובדים ומצד הרגולטור.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ישראל טויטו אדם פחדן
    טויטו תפטר את לנדברג 05/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לפטר את ליאור לנדברג הבלוף הכי גדול מתעסק בשטויות
    סגור
  • 6.
    ערוץ 13 בשלתם אכלתם בתיאבון
    ריקי 05/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חדשות 13 זרעתם שנאה, פילוג, סיכסוכים והופ הכל עבר אליכם ועליכם לא כואב לחצי ויותר מהעם נמאסתם
    סגור
  • 5.
    בן טל הורס את החברה
    עובד רשת 05/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הוא והאנדים שהביא איתו מYnet חושבים אבו עלי עושים אבו עלי , אבל לא מבינים שלא כך דרך העולם לא ניתן בדיקטטורה לבצע צעדים שכאלה ברור שיש צורך בהתייעלות אבל לא זאת הדרך ולא זאת הגישה , הוא ככה יפסיד את החברה ( מצד שני אולי אין פשוט חברה ) ?
    סגור
  • 4.
    מנכ״ל שלא יודע להילחם בשביל העובדים שלו
    אזרח 05/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נכשלת, במקום להילחם בשביל העובדים שלך אתה נכנע לתכתיבים של בעלי ההון שהאינטרס הציבורי איננו בראש מעיינם. תחזיר את המפתחות ותלך הבייתה!
    סגור
  • 3.
    הקוזק הנגזל במהדורה הקלסית... (ל"ת)
    אנה 05/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עורך ראשי יכול להיות מוחלף
    אני 05/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל עורך ראשי שהוחלף אי פעם הרגיש שלקחו לו את החיים. פשוט הטובים שבהם ממשיכים קדימה. ימצאו לך מחליף ראוי, אל תדאג.
    סגור
  • 1.
    יאללה מעריב 2
    חסוי 05/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סוף סוף עיתונאים למען עיתונאים!!!!! אולי הגיע הזמן למעריב 2 שיפרשו מערוץ 13 ויצאו לדרך עצמאית כערוץ חדשות ,יכולים גם להיצטרף לתאגיד השידור כאן
    סגור