תקשורת ומדיה

יש הסכמות: עיתונאי חדשות 13 יסקרו עבור רשת את הדיון במשפט נתניהו

עובדי חברת החדשות יפיקו משדר מיוחד ברצועה שתועמד לרשותם ויסכימו להתארח גם בתכניות שאינן בהפקתה. שלשום ביקשה הנהלת הערוץ להחליף את עובדי חברת החדשות בכתבי Ynet לצורך סיקור המשפט מחר

איתי פת-יה | 
קיצוצים בחדשות 13 (צילום freepik)
עיתונאי חדשות 13 יסקרו בסוף את הדיון במשפטו של ראש הממשלה נתניהו מחר (א'), כך הוחלט במסגרת ההסכמות אליהן הגיעו עובדי החברה מול הנהלת רשת. רצועות השידור שבין 14:00-16:00 יועמדו לרשות חברת החדשות של הערוץ, שתפיק משדר מיוחד ובו כתביה יסקרו את הדיון. כמו כן בחדשות 13 חזרו בהם מהאיומים שלא לקחת חלק מחר ברצועות השידור שאינן בהפקתם, כלומר כתבי החברה יועמדו לרשות תכניות הבוקר ושאר הפאנלים.
צעד זה היה אחד ממנופי הלחץ שהפעילו בחברת החדשות על הנהלת רשת, בתגובה לתכנית שזו קידמה לקיצוץ של 35% בחדשות 13, שהיא חברה בת של רשת. צעד נוסף היה הפסקת העדכונים החדשותיים שנשלחו למערכות התכניות החיצוניות לחברת החדשות.
בעקבות פעולות מחאה אלו, בהן נקט ועד עובדי חדשות 13, מנכ"ל רשת אבי בן-טל פנה שלשום ל-Ynet, שם שימש כמנכ"ל עד לאחרונה, במטרה להסתייע בכתבי האתר לצורך סיקור פתיחת משפט נתניהו ביום ראשון הקרוב, כך שאלה יהוו תחליף לעיתונאי חדשות 13.
קראו עוד ב-ice
עקב כוונתה זו של רשת להפקיע את שידור הדיון מחר במשפט נתניהו מידיה של חברת החדשות, עתרו לבג"ץ בכירי חדשות 13, בהם ארגון העיתונאים ועמותת הצלחה. "שידור משפט ראש הממשלה הוא שידור חדשותי מובהק ולא ניתן לקרוא לו בכל כינוי או שם אחר", כתבו בפניה. "מאז ומתמיד, גם בערוץ המתחרה, תכנים כאלה במיוחד בשידור ישיר ובמיוחד בשידור מהשטח, נעשים באמצעות עיתונאים של חברות החדשות ולא על ידי גורם שאינו עיתונאי ואינו אמון על שידורי חדשות מבחינת מקצועו".
בתגובה לעתירה טענה הנהלת הערוץ כי הסיבה לנטילת סיקור הדיון מידי חדשות 13 היא חשש מכך שועד עובדי חברת החדשות יפעל במטרה לחבל במשדר תוך כדי השידור. הועד מצדו שלל את ההאשמות במכתב מטעמו שהוצא היום (שבת), ובו נכתב כי "הטענות של רשת על כוונה לפגיעה במשדר מופרכות - ואינן אלא זריית חול בעיני השופט הדן בעתירה".
"שבנו והדגשנו את המובן מאליו", מציין הועד, "לא זו בלבד שאין לנו כל כוונה לחבל או לשבש את המשדר מחר, ככל שיופק עפ״י חוק ע"י חברת החדשות, אלא אנו רואים במנכ״ל החברה כגורם המקצועי האחראי שצריך לפקח ולנהל כרגיל את המשדר, עפ״י אמות מידה עיתונאיות מקצועיות".
ההסכמות שהושגו בין הצדדים, נוגעות אם כן למהלך יום השידורים מחר, כשבשלב זה טרם ברור כיצד יראה בהמשך השבוע שיתוף הפעולה של עיתונאי חדשות 13 עם שאר תכניות הערוץ. בהודעה שהוציא ועד עובדי חדשות 13 לפני זמן קצר נכתב "בשבועות הקרובים נמשיך לעשות עבודה מצוינת ולהתמודד בצורה הטובה ביותר עם האתגרים העיתונאיים המונחים לפתחנו - ובמרכזם המשדר המיוחד מחר - אך לצד זה נחריף את המאבק נגד מהלך החיסול המיותר עד שרשת תודיע שהיא מורידה אותו מעל הפרק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה