תקשורת ומדיה

ישראל טויטו לעובדי חדשות 13: יקוצץ שכרו של מי שנוקט בעיצומים

מנכ"ל חדשות 13 שיגר מכתב לעובדים לפני כניסת החג ואיים בקיצוצי שכר לעובדים הנוקטים בעיצומים ולא מעבירים חומרים לקבוצת העבודה בחדשות. ועד העובדים: "ניסיון בזוי להלך אימים"
שרון טל |  3
ישראל טויטו חדשות 13 (צילום יחצ ארגון העיתונאים)
להודעה הזו לא קיוו עובדי חדשות 13 לקראת חג השבועות: מנכ"ל חדשות 13 ישראל טויטו, שיגר מכתב לחלק מעובדי החדשות, בו הוא מאיים כי יקוצץ שכרם של עובדים שלא מעבירים מידע חדשותי כנדרש לקבוצת העבודה של חדשות 13, ושכרם יוחלף ב"שכר עבודה הראוי לעבודתם".
"החברה אומדת את השכר הראוי שאותו בכוונתה לשלם לך בעבור שירותיך החלקיים במהלך חודש מאי השנה. החברה תקבע את גובה השכר הראוי בגין שירותיך וזה יימסר לך בימים הראשונים של החודש הבא". צוין במכתב שנשלח לעובדים. במכתב אחר שנשלח לעובדים אחרים בחברה, ככל הנראה בכירים בחדשות, צוין כי למרות ההפרה, לא יקוצץ שכרם.
הפרשן הכלכלי של חדשות 13 מתן חודורוב כתב לאחר הפצת המכתב: "בכל פעם שבה נדמה כי ״רשת״ גירדה את תחתית החבית, היא מידרדרת לשפל חדש באלימות הכלכלית כלפי עיתונאים הנאבקים נגד חיסול חברת החדשות. הפעם: ״שי לחג״ שקיבלנו היום על העברת מידע חדשותי בקבוצת ווטסאפ פנימית, הכוללת את כל עובדי החברה ומנהליה, ללא אנשי ״רשת״. גם זו דרך לאחל חג שבועות שמח".
 
ועד חדשות 13 מסר בעקבות המכתב: "מדובר בניסיון בזוי (אך צפוי) של בכירי "רשת" בראשות המנכ"ל, אבי בן טל, להלך אימים על מאות העובדים הנאבקים במזימתו לחסל את חברת החדשות. הודענו להנהלה כי הפחתות שכר, ככל שיבוצעו, ייתקלו בפנייה דחופה לביה"ד לעבודה כדי שיבלום את דורסנותה של "רשת" – בדיוק כפי שעשה בעבר".
עוד ציינו בוועד כי: "לא נחתום על הסכם שלא יכלול השבה מלאה של מלוא הסכומים, ככל שינוכו משכר העובדים, כפי שמקובל במשק. במקרה הצורך נפעיל את קרן השביתה של ארגון העיתונאים, המיועדת לפיצוי עובדים על ניכויי שכר ככל שיבוצעו". עוד ציינו בוועד כי: ״האיומים בהפחתות שכר בלתי חוקיות והניסיון להעניש עובדים על צעדים מידתיים, שנועדו לפגוע כמה שפחות בעבודה הסדירה בחברה, מעבירים את המסר שכנראה אין מנוס מהחרפה של הצעדים, ועל הפרטים המלאים נעדכן בקרוב".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    האיש פוחד לפטר את ליאור לנדברג
    טויטו השפן 06/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העובג הכי מיותר בחדשות 13
    סגור
  • 2.
    בלופ
    itay 05/2020/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חרפה של מי שדואג לכסא שלו.
    סגור
  • 1.
    מנכל אסון
    א. 05/2020/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מנכל של דירקטוריון איננו מנכל של עובדים! מקצועיות נמדדת בהובלת חברה ולא ריסוקה,בושה לחברה שהוא המנכל שלה
    סגור