תקשורת ומדיה

חדשות 13 הציגו תלמידים חרדיים על רקע התפרצות הקורונה בגימנסיה – והתנצלו

בחדשות 13 הציגו ילדים חרדיים על רקע התפרצות הקורונה בגימנסיה, למרות שמדובר בבית ספר חילוני. לאחר מכן הגיעה התלונה לרשות השנייה וגם ההתנצלות 
שרון טל |  2
חדשות 13 חרדים (צילום מסך רשת 13)
במהדורת חדשות 13 הציגו ביום שישי האחרון תמונת אילוסטרציה של תלמידים חרדיים, על רקע סיקור התפרצות הקורונה בבית ספר הגימנסיה בירושלים. אלא שמדובר בבית ספר חילוני ללא תלמידים חרדיים, כך שהצגת התמונה עוררה זעם בקרב רבים בציבור וכן במגזר החרדי והדתי. התמונה הוצגה לצד תמונות נוספות של ילדים חילונים וכן התקהלויות שונות ברחבי הארץ.
הפרשה גרמה לסערה ברשתות החברתיות. במקביל, הגיש ארגון "בצלמו" תלונה חריפה לרשות השנייה, לשר התקשורת וליחידה במאבק בגזענות, תוך דרישה להטיל קנס על ערוץ 13: "אין כל ספק שהיה כאן ניסיון ברור לקבוע מי אשם בהתפרצות. בנוסף כל מי שרק ראה תמונה זו ללא שנחשף לכתבה הבין לבד ששוב החרדים אשמים" נכתב בתלונה.
קראו עוד ב-ice
לאחר התלונה בחדשות 13 התנצלו על התקרית ומסרו: "ביום שישי במשדר המיוחד שודרה בטעות תמונה של ילדים חרדים, לאורך 5 שניות, בהקשר של הגימנסיה והתפרצות המגפה. ראשית אנו מתנצלים על התקלה, מדובר בטעות אנוש. התמונה שהוצגה הייתה חלק מרצף של תמונות מתוך מאגר מתקופת הקורונה שהופיעו על המסך לשניות בודדות, ובניהן גם תמונות של ילדים חילונים, בליינים ירושלמים מצטופפים, אזרחים בחוף הים וכדומה. עם זאת היא בהחלט הוצאה מהקשרה ואנו מתנצלים על כך. אין בכוונתנו לרמז על אמירה כזו או אחרת ויודגש כי כבר אמש, כשנודע לנו על התקלה, הנושא טופל במערכת החדשות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ליאור לנדברג שכונה
    לפטר עורך מהדורה 06/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עורך מהדורה שמעולם לא היה עיתונאי חחחח רק בחדשות 13
    סגור
  • 1.
    נראה לכם? עשו בכוונה אמרו מקסימום נתנצל אחר כך (ל"ת)
    א 05/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור