תקשורת ומדיה

צלם 'הארץ' נעצר בהפגנה נגד הסיפוח בת"א: "נתנו לי ברכייה ואגרוף"

שוטרים הפעילו אלימות כנגד צלם 'הארץ' תומר אפלבאום שסיקר את ההפגנות בת"א. המשטרה: "משהתברר כי מדובר בצלם עיתונות, הוא שוחרר". כתבת 'הארץ' לי ירון: "גם אותי שוטרים דחפו בכוח למרות שאמרתי שאני עיתונאית"  
אילן שניג |  3
תומר אפלבאום (צילום מתוך טוויטר/ יונתן המפל, צילום עצמי)
תקרית אלימה בין שוטרים לצלם 'הארץ' תומר אפלבאום, בתום ההפגנה נגד הסיפוח בת"א, לאחר שהמפגינים חסמו את רחוב אבן גבירול והתעמתו עם שוטרים. במהלך העימותים החלו השוטרים לדחוף את צלם "הארץ", תומר אפלבאום, שנכח במקום - והשכיבו אותו על הרצפה בזמן שעיתונאים ומפגינים קוראים לשחררו. מהמשטרה נמסר שהשוטרים סברו בטעות כי אפלבאום הוא מפגין, וכי המקרה ייבדק.
 
צילום: יונתן המפל
תומר אפלבאום צלם 'הארץ' סיפר ל-ICE: "זה לא היה אירוע יוצא דופן מבחינת אופן הסיקור של ההפגנה, הכל קרה כל כך מהר, פתאום מצאתי את עצמי על הרצפה מוקף שוטרים שמנסים לעצור אותי כמו מפגין, אחד נתן לי ברכייה ואחד דחף לי את הראש. ניסיתי רק לצלם את המעצר בזינזאנה, והם קפצו עליי. רק אחרי שהבינו שיש עלי מצלמות התחילו לבדוק לי תעודות ושחררו אותי"
"השוטרים היו פשוט באמוק ולא בררו בין מפגינים לעיתונאים"
עיתונאים רבים הזדעזעו מתיעוד המעצר של אפלבאום. כתבת ynet סיוון חילאי צייצה בטוויטר: " שלפתי את תעודת העיתונאי שלי בבהלה הערב כל כך הרבה פעמים ובכל זאת חטפתי דחיפות וביטויים שלא אחזור עליהם. השוטרים היו פשוט באמוק ולא בררו בין מפגינים לעיתונאים"
כתבת 'הארץ' לי ירון סיפרה בטוויטר: "השוטרים הצהירו שיתחילו מעצרים ודוחפים כי מפגינים באלימות. גם אותי שוטרים דחפו בכוח רב למרות שאמרתי שאני עיתונאית והראתי תעודה".
 
העיתונאי ג'וש בריינר גם התייחס לאירוע בטוויטר: "בושה וחרפה למשטרת ישראל. צלם "הארץ" תומר אפלבאום עושה את עבודתו ומצלם מעצר בתל אביב ובתגובה השוטרים מתנפלים עליו באלימות. מספיק!!!".
אלמוג בן זיכרי, כתב 'הארץ' בדרום כתב: " תיעוד תקיפת הצלם תומר אפלבאום חושף את מה שישראלים רבים עוברים יום יום. שוטרים אלימים, בלי סיבה, בלי הצדקה, סתם כי בא להם. כל עוד בראשות מח"ש עומדת אישה שחושבת שתפקידה לתת שירות למשטרה לא יהיה שינוי, צריך שם מישהו שיעיף שוטרים הביתה על ימין ועל שמאל".העיתונאית ומבקרת הטלוויזיה אריאנה מלמד כתבה: "המשטרה סברה בטעות שהצלם תומר אפלבאום התפרע". ככה, בהודעה רשמית מטעם דוברות משטרת ישראל. תסבירו לי בבקשה: איך אפשר לחשוב בטעות שמישהו מתפרע? איך?".
ארגון העיתונאים פרסם בטוויטר: " פנינו לפני דקות ספורות לדוברות משטרת ישראל כדי להתלונן על גילויי האלימות כלפי עיתונאיי הארץ, הצלם תומר אפלבאום והכתבת לי ירון. אנו רואים בכך פגיעה לא רק בעיתונאים עצמם אלא גם בציבור שלמענו הם הגיעו לסקר את ההפגנה ומצפים שהמשטרה תטפל בכך בחומרה הראויה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בסיום המחאה שהתקיימה בתל אביב, החלו הפרות סדר, חסימות צירים והתפרעויות אלימות שבעקבותיהם נאלצו השוטרים לפזר את המתפרעים ולבצע מעצרים. במהלך ביצוע אחד המעצרים ובנסיבות שנוצרו, סברו השוטרים כי הצלם הינו אחד מאלו שהתפרעו בתוך ההמון, ועד מהרה, כשהתברר כי מדובר בצלם עיתונות, הוא שוחרר והמקרה ייבדק. צר לנו על האירוע".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קוד סודי
    ניסים 06/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי קבע שכשאומרים עיתונאי זו עילה ללכת לכל מקום ולסקר כל דבר מבלי להעצר ?? מה גם אם הם מעיתון הארץ...שיש גשם הם מתלוננים איפה השמש ומדןע השמיים בצבע תכלת וכיוצא בזה אין יותר טוב מלהרגיש על הבשר את תחושות העם גיבורי ישראל
    סגור
  • מותר להפגין בארץ דמוקרטית. מה פתאום להשתמש באלימות (ל"ת)
    סליחה 06/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    אמצע זהירות
    גדעון 06/2020/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היות והמשטרה חושבת שכל הפגנה היא הכרזת מלחמה,ראוי שיחלקו לעיתונאים חולצות מודפסות באותיות קידוש לבנה "עיתונות" בשתי השפות במקרה שהשוטרים לא רואים טוב. כל פגיעה בצלמי העיתונות תגרור אחריה מבול של תגובות מצולמות שיראו את מה שאנו יודעים כי למשטרה אין אלוהים.
    סגור