תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים למ"מ מפכ"ל המשטרה: "העיתונאים אינם אויב"

הארגון פנה למ"מ המפכ"ל מוטי כהן על רקע תקיפת הצלם תומר אפלבאום בהפגנה אמש בתל אביב נגד תכנית הסיפוח, תוך דרישה לקיים בדיקה מעמיקה. "תגובת המשטרה, לפיה ״העניין ייבדק״, עלולה להיות מס שפתיים בלבד"
שרון טל |  1
תומר אפלבאום, ניצב מוטי כהן (צילום עצמי, ויקיפדיה, מתוך טוויטר/ יונתן המפל)
ארגון העיתונאים פנה היום (א'), למ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, עקב תקיפת צלם 'הארץ' תומר אפלבאום בהפגנה אמש בתל אביב נגד תכנית הסיפוח. קבוצת שוטרים שסברה כי מדובר במפגין הפעילה כוח נגד הצלם שתיאר כי "אחד נתן לי ברכייה ואחד דחף לי את הראש. מצאתי את עצמי על הרצפה מוקף שוטרים. רק אחרי שהבינו שיש עלי מצלמות התחילו לבדוק לי תעודות ושחררו אותי". לאחר התקרית הגיבו במשטרה כי העניין ייבדק.
ארגון העיתונאים רואה בחומרה את האירוע. בפנייה למ"מ מפכ"ל המשטרה נכתב: "תומר אפלבאום הותקף באופן מוגזם על ידי השוטרים, הופל לכביש, נזרק לניידת שעמדה במקום, ורק אחרי דקות ארוכות שוחרר. עיתונאים שהיו עדים לאירוע, צעקו לעבור השוטרים שמדובר בצלם עיתונות, אבל הם המשיכו לנהוג כלפיו בכוח רב".
בארגון הוסיפו: "אנחנו מצפים מהמשטרה לאתר את השוטר או השוטרים שהפעילו כוח בלתי סביר. בדיקה כזאת הכרחית כדי להפיק לקחים וכדי לבדוק איך קרה שהופעל כוח נגד עיתונאים שעשו את תפקידם, ולא שיבשו את הסדר הציבורי".
"העיתונאים אינם אויב" נכתב. "הם משרתי ציבור והמשטרה, כמנגנון אכיפת החוק, צריכה לאפשר להם לעשות זאת, ולא להפריע. תגובת המשטרה, לפיה ״העניין ייבדק״, עלולה להיות מס שפתיים בלבד.
גם מועצת העיתונות פנתה במכתב רשמי למשטרת ישראל לכבד את זכותם של עיתונאים וצלמים לסקר הפגנות תוך הימנעות מביצוע מעצרים אלימים של עיתונאים או צלמי עיתונות בעת נוכחותם במהלך סיקור הפגנה: "מועצת העיתונות והתקשורת בישראל קוראת לצמרת המשטרה לתדרך שוטרים לפני יציאה לשטח ובמיוחד בעת פיזור הפגנות, כי חשוב מאד לכבד עיתונאים וצלמים העושים את מלאכתם במסגרת הזכות המוקנית להם במשטר דמוקרטי ראוי". 
 
"השוטרים היו פשוט באמוק ולא בררו בין מפגינים לעיתונאים"
עיתונאים רבים הזדעזעו מתיעוד המעצר של אפלבאום. כתבת ynet סיוון חילאי צייצה בטוויטר: " שלפתי את תעודת העיתונאי שלי בבהלה הערב כל כך הרבה פעמים ובכל זאת חטפתי דחיפות וביטויים שלא אחזור עליהם. השוטרים היו פשוט באמוק ולא בררו בין מפגינים לעיתונאים"
כתבת 'הארץ' לי ירון סיפרה בטוויטר: "השוטרים הצהירו שיתחילו מעצרים ודוחפים כי מפגינים באלימות. גם אותי שוטרים דחפו בכוח רב למרות שאמרתי שאני עיתונאית והראתי תעודה".
 
העיתונאי ג'וש בריינר גם התייחס לאירוע בטוויטר: "בושה וחרפה למשטרת ישראל. צלם "הארץ" תומר אפלבאום עושה את עבודתו ומצלם מעצר בתל אביב ובתגובה השוטרים מתנפלים עליו באלימות. מספיק!!!".
אלמוג בן זיכרי, כתב 'הארץ' בדרום כתב: " תיעוד תקיפת הצלם תומר אפלבאום חושף את מה שישראלים רבים עוברים יום יום. שוטרים אלימים, בלי סיבה, בלי הצדקה, סתם כי בא להם. כל עוד בראשות מח"ש עומדת אישה שחושבת שתפקידה לתת שירות למשטרה לא יהיה שינוי, צריך שם מישהו שיעיף שוטרים הביתה על ימין ועל שמאל".העיתונאית ומבקרת הטלוויזיה אריאנה מלמד כתבה: "המשטרה סברה בטעות שהצלם תומר אפלבאום התפרע". ככה, בהודעה רשמית מטעם דוברות משטרת ישראל. תסבירו לי בבקשה: איך אפשר לחשוב בטעות שמישהו מתפרע? איך?".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בסיום המחאה שהתקיימה בתל אביב, החלו הפרות סדר, חסימות צירים והתפרעויות אלימות שבעקבותיהם נאלצו השוטרים לפזר את המתפרעים ולבצע מעצרים. במהלך ביצוע אחד המעצרים ובנסיבות שנוצרו, סברו השוטרים כי הצלם הינו אחד מאלו שהתפרעו בתוך ההמון, ועד מהרה, כשהתברר כי מדובר בצלם עיתונות, הוא שוחרר והמקרה ייבדק. צר לנו על האירוע".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התקשורת היא האויב המסוכן ביותר (ל"ת)
    Cc 06/2020/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור