תקשורת ומדיה

פשרה בבית הדין לעבודה: עובדי ידיעות אחרונות יחזרו מחל"ת

משבר הקורונה הביא את ההנהלה לגל קיצוצים נרחב, חברי הוועד הצליחו למנוע חלק מהגזירות, כתבים יקבלו מנוחה על עבודה בשבת
אילן שניג | 
בניין ידיעות אחרונות (צילום ויקיפדיה, freepik)
ועד עיתונאי ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאשה ו-Xnet הגיע להסכם פשרה במסגרת הדיון בבית הדין לעבודה. עיקר ההסכמות לקיצוצים שנבעו ממשבר הקורונה. העובדים שהוצאו לחל"ת יוחזרו עד סוף החודש ויקבלו צבירה של שני ימי חופש, תקופת קיצוץ השכר של עובדי כלכליסט תקוצר בחודש וכתבים שידרשו לעבוד בשבתות יקבלו יום חופש. הצדדים ימשיכו לנהל מו"מ על הסכם קיבוצי רחב.
קראו עוד ב-ice
הדיון נערך בהמשך לעתירה שהגישו העובדים וארגון העיתונאים באמצעות עו"ד ד"ר מורן סבוראי, לאחר שההנהלה הודיעה כי בכוונתה לבצע קיצוץ של בין 5-7% בשכרם של עובדי הקבוצה, הכוללים את עיתונאי ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאישה ו- ,Xnet  זאת, בנוסף להוצאת עובדים לחל"ת וביצוע פיטורים החורגים לכאורה במספרם מהמכסה המותרת לפי ההסכם הקיבוצי שנחתם בחודש מרץ 2019.
אלי גרנשקרוין, מנכ״ל ארגון העיתונאים אמר: ״במיוחד בתקופה של משבר כלכלי חסר תקדים, הנחיצות של ועד עובדים נחוש וארגון עיתונאים חזק העומד מאחוריו מתחדדת עוד יותר ומקבלת משנה חשיבות. לאחר פניה לבית הדין ומו״מ אינטסיבי הצלחנו להגיע להישגים עבור העובדים כמו קיצור תקופת קיצוץ השכר, תוספת ימי חופשה לעובדים שהיו בחל״ת, יום מנוחה חלופי על עבודה בשבת ונושאים נוספים. אנחנו נמשיך לפעול ביתר שאת לחתימה על הסכם קיבוצי רחב בקבוצת ידיעות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה