תקשורת ומדיה

לא רק בחברת החדשות: ברשת סיכמו על תכנית קיצוצים של עשרות עובדים

ועד העובדים הגיע להסכם מול ההנהלה לפיו יפוטרו כחמישית מהעובדים של רשת 13. לעובדים תוצע אפשרות פרישה מרצון ומענקי הסתגלות על בסיס ותק וגיל 
שרון טל |  5
אבי בן טל, קיצוצים ברשת 13 (צילום ינאי יחיאל, pixabay)
בחדשות 13 ניהלו בשבועות האחרונים מאבק מתוקשר נגד ההנהלה, אך הם לא היחידים שעומדים לעבור קיצוצים משמעותיים. בחודשים האחרונים רשת מובילה תכנית קיצוצים גם בחברת האם, ולפי הסכם עם ועד עובדי רשת 13 – יפוטרו כ-53 עובדים מסך 260 עובדי רשת מדיה, מכלל המחלקות. הפיטורים אינם כוללים עובדים מחברות ההפקות תחת רשת – מגי וילנסקי ואוריה צנגן.
בחודשים האחרונים התנהל משא ומתן קדחתני מול הנהלת רשת. לפי ועד העובדים של רשת, תחילה רצו בהנהלה לפטר קרוב ל-80 עובדים, ובמשא ומתן הצליחו לצמצם את מספרם לכ-53. לעובדים תוצע תכנית של פרישה מרצון, כך שמספר המפוטרים הסופי עשוי להשתנות. גם העובדים המפוטרים יהיו כלולים במתווה הפרישה מרצון.
גורמים בוועד מספרים כי בשבועות האחרונים חל מפנה בגישה של הנהלת רשת, מה שהוביל לפריצת דרך בהסכם. הצדדים צפויים להמשיך את המשא ומתן ולהיפגש 3 פעמים בחודש כדי לדון בשיפור התנאים של עובדי רשת.
 
קראו עוד ב-iceבינתיים, עובדי חברת החדשות של רשת ממשיכים את המאבק. על רקע הודעת הוועד כי בחדשות 13 מתכוונים לפטר עשרות עובדים ביניהם צלמים, מפיקים ועורכי וידאו, ביום ראשון השבוע נטשו עורכי הוידאו את העמדות כמחאה שעתיים לפני המהדורה המרכזית, מה שאילץ את חברת החדשות לקצר את המהדורה. בזמן שברשת הגיעו להסכמות, בחדשות 13 נראה שיש עוד דרך ארוכה, כשעננת הפיטורים מרחפת מעל ראשם של העובדים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    קומבינת מזמור הפקות באולפן
    מפוטר מחר בבוקר 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מבין למה לפטר 1/5 מהעובדים אם משלמים למזמור הפקות דני לנקרי על הפעלת אולפן סכום של 400 אלף שח כל חודש על כלום ושום דבר, במקום שיתנו לעובדי החברה לעשות את העבודה בחצי מחיר
    סגור
  • 3.
    אם ממשיכים עם צחוק מהעבודה ושנות השמונים ואמבוש אז ?
    יוסי לובמן 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן לחשוב קצת כמו המוביל ולתת מלחמה אמיתית על תוכן איכותי ולא דחקות, לעולם לא יעלו ברייטיניג אם לא ישקיעו באיכות האנשים והתוכן , אבי בן טל מנסה בכל כוחו להציל את הערוץ ואת הטעות שעשה שנכנס ל"רשת" , השינוי יהיה רק אם יהיה תוכן מעולה ועם אנשי מקצוע מעולים ולא עם חומרים שמתאמימים לשנות השמונים.
    סגור
  • 2.
    חדשות 13 - קצת פתטים
    מישהו צריך להגיד... 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חברת החדשות ״הטובה בישראל״ בעיני עצמם, לא מביאה רייטינג סביר, אף פעם לא הביאה. פעם האשימו את הפלטפורמה (ערוץ 10 ז״ל) ושזה התוכניות שלפניהם ואחריהם לא מביאות רייטינג ולכן גם הרייטינג שלהם נמוך. עכשיו, תוכניות הפריים שאחריהם מביאות רייטניג כפול ויותר מהמהדורה (״הטובה בישראל..״), את התוכניות שלפני המהדורה הם מפיקים (עם רייטינג זעום). איפה חשבון הנפש שלכם?? או שתביאו רייטינג או שתצטרכו להסתדר עם תקציב שתואם את הרייטנג בפועל, ככה זה עובד בטלויזיה מסחרית. ערוץ צמא חיים משנה רצועות לא רווחיות. הגיע הזמן שתתחילו לחשוב מחוץ לקופסה
    סגור
  • 1.
    איפה הכסף?
    אני 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אולי אצל נטע אחימיסטר?
    סגור
  • נו אצל מי חברים
    אסיף 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אצל משפחת בר זוהר-ארץ
    סגור