תקשורת ומדיה

אישור ההקלות ל-HOT: האם שר התקשורת הנדל בניגוד עניינים?

שמעון ריקלין וינון מגל טענו ששר התקשורת מקורב לנוני מוזס, שבתו שותפה ב-ADD המספקת תוכן ל-HOT, ורמזו שההקלות יסייעו להמשך ההתקשרות בין השתיים. הנדל: "ניגוד העניינים עוד בתהליך של משרד המשפטים"

איתי פת-יה |  2
יועז הנדל (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יועז הנדל)
יום לאחר שאישר את הקלות בפרישת רשת הסיבים האופטיים של HOT, יש מי שטוען כי שר התקשורת הנכנס הנדל למעשה מצוי בניגוד עניינים. בפוסטים שהעלו שמעון ריקלין וינון מגל לטוויטר, השניים טענו כי הקשר בין הנדל ל-HOT עובר דרך המעסיק לשעבר – נוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות", שם פרסם הנדל את טוריו.
לדבריהם של מגל וריקלין, הנדל עדיין מצוי בקשרים טובים עם מוזס, שבתו, הדס מוזס-ליכטנשטיין היא שותפה בחברת ADD המספקת שירותי תוכן ל-HOT. ריקלין ומגל למעשה רומזים כי ההקלה על חברת הכבלים והסלולר תטיב עם מצבה הכספי, מה שישפיע לטובה על המשך ההתקשרות מול ADD, שממנה תצא מוזס-ליכטנשטיין נשכרת.
עוד כתב ריקלין שטיב הקשר בין מוזס ל-HOT "אינו ברור", גם לאחר שמכר את אחזקותיו בחברה. הנדל לא ייחס חשיבות לדברים, כפי שעולה מתגובתו בטוויטר לריקלין, בה כתב "ידוע שאני בקשרים אישיים איתך לאורך שנים, אך טיב הקשר בינינו גם היום לא ברור. תעשו עם זה מה שאתם רוצים".
את ההקלות שניתנו ל-HOT לא יזם הנדל, שכידוע רק נכנס למשרד, וגיבוש המתווה נעשה על ידי הדרג הפקידותי הרבה קודם למינויו. מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, המשמש עד מדינה בתיק 4000, כתב בהקשר זה לריקלין בטוויטר כי על התכנית למעשה התחילו לעבוד ב-2015: "התוכנית היא שלי!", צייץ, "עוד משנת 2015 (סליחה, אבל זה הקצב שבו עובדים פקידי מ. התקשורת)".
 
קראו עוד ב-ice
כאמור, ריקלין טען שהנדל "בקשרים אישיים טובים עם נוני מוזס", כשהוא מסתפק בלשון זו מבלי להסביר את הקביעה. שאלת טיב הקשר מהותית לעניין ניגוד העניינים, שכן קשרי מעסיק-מועסק לשעבר עשויים שלא להספיק כדי לבסס טענה חמורה שכזו. זאת, על אחת כמה וכמה כשהמוטב מההקלות ל-HOT אינו מוזס עצמו, כי אם בתו, שאף היא אינה מועסקת בחברת הכבלים, אלא שותפה בחברה המספקת לה תוכן.

ישאל מי שישאל איפה היו ריקלין ומגל כשמשרד התקשורת, גם כן תחת הנדל, הודיע כי יקנוס את HOT ב-1.4 מיליון שקל, על אף שדבקה בעמדתה לפיה היא "פועלת על פי הוראות הרישיון ואינה משווקת סלי שירותים ללא אישור משרד התקשורת".
דווקא לאור כל אלה ניתן לטעון כי לצד העקיצה כלפי ריקלין, ראוי היה שכנבחר ציבור, השר הנדל, שכבר בחר להתייחס לסוגיה בבמה פומבית כמו טוויטר, ישיב לגוף הטענה בצורה עניינית ולא יתרכז בגורם שהעלה אותה, יהיו שיהיו מניעיו.
כך או כך, בצל תיק 4000 נראה כי משרד התקשורת והיחסים בין המפוקחים לעומד בראשו מוצאים עצמם כעת בלב השיח הציבורי. כך למשל בתקופתו של דוד אמסלם כשר התקשורת, זה עיכב את אישור רכישת בזק בידי סרצ'לייט עד לקבלת חו"ד מהיועמ"ש, לפיה לא ימצא עצמו בעתיד בלב חקירה דומה לזו של ראש הממשלה. עכשיו הזרקור מופנה אם כן להנדל, כשמגל וריקלין פחות או יותר שואלים "מה ההבדל" ומבקשים גם אותו לבחון בציציות, לתפישתם. ספין או לא ספין, אם תיקי האלפים יביאו להגברת הביקורת הציבורית והשקיפות סביב קשריהם של הנבחרים, ניתן יהיה לראות בכך שינוי חיובי.
מטעמו של יועז הנדל נמסר כי "ניגוד העניינים עוד בתהליך של משרד המשפטים".
ממשרד המשפטים נמסר: "הכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים מחייבים את השרים לדווח על מצב של ניגוד עניינים ולפעול על פי חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה. בהתאם לנוהל שנערך בנושא, על השרים למלא שאלון לאיתור חשש לניגוד עניינים ככל הניתן בתוך 30 יום ממועד מינויים, ובהתאם, במידת הצורך, נערכת חוות דעת למניעת ניגוד עניינים, מטעם היועץ המשפטי לממשלה. מכל מקום, עריכת חוות דעת אינה תנאי למילוי התפקיד, והאחריות להימנע ממצב של ניגוד עניינים – הן לפני עריכת חוות הדעת והן לאחריה – מוטלת על השר. באשר לשאלה לגבי שר התקשורת: השאלון של השר טרם התקבל, והזיקה המתוארת בפניה אינה מוכרת למשרד המשפטים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לרגע חשבתי שיש גם חושפי שחיתות בימין
    גל 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם זה רק כשזה נוגע לפוליטיקאים יריבים. בסוף, כרגיל, מסלפים את המציאות לצורכם התועמלני, תוך התעלמות מעובדות הידועות לכל המעורבים - לא רק שטיב היחסים היה ידוע, גם לא מדובר בתוכנית שהוא יזם.
    סגור
  • 1.
    ריקלין מה הכיסוי שלך ? המופתי של זקופנה ? (ל"ת)
    כיסוי ? 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור