תקשורת ומדיה

אקזיט טלוויזיוני: אפל ואמזון רוכשות שתי סדרות ישראליות

מצטרפות לפאודה: הסדרות "טהרן" של כאן ו"על הספקטרום" של yes עושות את זה בגדול ונמכרות לגופי תקשורת בארה"ב; "מדובר בעסקה הכי משמעותית שנחתמה עבור דרמה ישראלית עם גוף שידור בינלאומי"
אילן שניג |  2
הסדרה טהרן, "כאן" (צילום באדיבות "כאן")
הסדרות הישראליות כובשות את אמריקה: "טהרן", סדרת הדרמה של כאן נמכרה לחברת אפל. במקביל, עונה שלמה של הסדרה המוערכת "על הספקטרום" הוזמנה ע"י אמזון.
סדרת הדרמה החדשה של התאגיד "טהרן" העולה בישראל ביום שני הקרוב ב"כאן 11", נמכרה לחברת אפל, במה שהתאגיד מכנה "אחת העסקאות הגדולות בתעשייה הישראלית". את סדרת הריגול יצרו משה זונדר (כותב העונה הראשונה של "פאודה"), עמרי שנהר, דנה עדן ומאור כהן, והעלילה קושרת מזימה של המוסד לתקוף את מתקני הגרעין באיראן עם סיפור אהבה הנרקם בין סוכנת ביון ישראלית (שמשחקת ניב סולטן) לבין צעיר איראני."בכל קנה מידה מדובר בעסקה הכי משמעותית שנחתמה עבור דרמה ישראלית עם גוף שידור בינלאומי", אומר אלון ארניה, אחד ממפיקי "טהרן". המכירה נעשתה על ידי חברת ההפצה הקנדית "סינפליקס" וחברות ההפקה "שולה ודנה הפקות" ו־paper plane .
דנה עדן, מפיקת הסדרה ויוצרת שותפה, ומפיקת הסדרה שולה שפיגל, מסרו כי "זהו הפי־אנד הוליוודי למסע מטורף שהחל לפני חמש שנים. האמנו בסדרה לאורך כל הדרך וזכינו להבעת האמון הגדולה ביותר שאפשר לבקש". מנכ"ל תאגיד "כאן", אלדד קובלנץ, הוסיף: "זהו הישג חסר תקדים לגוף שידור צעיר שהתחיל את פועלו לפני שלוש שנים בלבד".
בנוסף, רשת אמזון הזמינה רימייק ל"על הספקטרום" של חברת yes. הסדרה זכתה להצלחה גדולה בישראל, הוקרנה בפסטיבל טרייבקה וגם גרפה תשעה פרסים בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה של 2019. את הסדרה יצרו דנה אידיסיס ויובל שפרמן. את העיבוד האמריקאי יוביל ג'ייסון קייטמס, אב לבן אוטיסט וזוכה האמי על סדרות בהן "אורות ליל שישי", "רוזוול" ועוד.
בכך מצטרפות "טהרן" ו"על הספקטרום" לשורת סדרות ישראליות שזכו להפצה בינלאומית בשנים האחרונות. "פאודה" נרכשה על ידי נטפליקס, "פלפלים צהובים" שודרה ב־BBC  וזכתה גם לעיבוד בריטי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התאגיד יוכל לכסות חובות ככה
    ויינר 06/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התאגיד יוכל לכסות תחובות שלו מאירוח האירוויזיון בארץ ואולי אפילו להשקיע שאריות מהכסף על העסקה בהשלמה לקיצוצים של ההפקות שהם רצו להוציא וביטלו בגלל עלות אירוח הארוויזיון
    סגור
  • לא חושב שרק זה יוכל לכסות את החובות של התאגיד
    גל 06/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלות האירוויזיון הייתה 130 מיליון ש"ח ולפי מועצת התאגיד, "כאן" נמצא בגירעון של 40 מיליון ש"ח, חלקו מהתנהלות לקויה של ההנהלה, כלומר חלק מזה לא קשור לאירוויזיון.
    סגור