תקשורת ומדיה

רשת 13 על איום השביתה של חברת החדשות: צעד בריוני של חודורוב והוועד

עובדי חדשות 13 מציבים היום דדליין של ארבעה ימים לגיבוש הסכמות מול הנהלת הערוץ לגבי תכנית הקיצוצים - או שיפתחו בשביתה שתכלול את המהדורה המרכזית. בערוץ מתכוונים לפטר כמאה מעובדי החדשות
איתי פת-יה |  8
עובדי חדשות 13
אם לא תושגנה עד יום חמישי הקרוב הסכמות מול הנהלת הערוץ – חדשות 13 תפתח בשביתה כללית, שתכלול גם את המהדורה המרכזית. כך החליטו פה אחד כ-200 עובדי חברת החדשות בתום ישיבה שהתקיימה מוקדם יותר היום (א') בזום בין אנשי בניין רשת בעתידים לאלו שבנווה אילן.
בישיבה הוצגו לעובדי פרטי תכנית ההתייעלות בהיקף 33% שמבקשת הנהלת רשת 13 לקדם בחברת החדשות, במסגרתה יפוטרו 105 עובדים מכל מחלקות החברה ובכל רמות השכר והוותק. לפי המתווה, כל תכניות האקטואליה ברצועת הפרה-פריים שמפיקה חברת החדשות ירדו מהאוויר, וכן תקוצר משמעותית המהדורה המרכזית. 
לפי ההסכם הקיבוצי, עליו הגן בתקופה האחרונה בית הדין לעבודה, אליו עתרו בחברת החדשות, הנהלת רשת מנועה עד עוד שבועיים מלפטר עובדים. בחדשות 13 טוענים כי הציעו לרשת להוזיל את עלויות הרצועות הללו שהורדו מהאוויר, אולם זו סירבה. היות והמגעים בין הצדדים לא נשאו פרי החליטו כעת בוועד עובדי חברת החדשות להחריף את מאבקם ולשלוף את כלי השביתה. במקביל הוגשה מחדשה ההצעה האמורה של חדשות 13, תוך פירוט רב יותר של צעדי ההתייעלות ו"כשהיא מגובה בתחשיבים כלכליים תומכים", לשון הודעת הוועד.
 
קראו עוד ב-ice
הפרשן הכלכלי של חדשות 13 וחבר ועד העובדים, מתן חודורוב, אמר בכינוס: ״מבחינה משפטית יכולנו לשבות כבר היום, ונוכח גרירת הרגליים במו״מ יש לכך גם הצדקה, ובכל זאת אנחנו רוצים להציע - כפי שנהגנו תמיד - חלון הזדמנויות אחרון להידברות: על צמצום משמעותי בהיקף הפיטורים, על חזרה של רצועות האקטואליה שהוסטו לחברות הפקה מתחרות, על תקופת חסינות ארוכה שתיתן שקט לעשייה העיתונאית החשובה של כולנו ביום שאחרי הקיצוצים. אף אחד מאיתנו לא רוצה להוריד משידור את מהדורת החדשות המרכזית, אך אם הנהלת ׳רשת׳ תמשיך לפרש בגרות כחולשה - לא יהיה מכך מנוס״.
יו״ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ׳יצקי אמר: ״בסופו של דבר השביתה היא לא מטרה אלא אמצעי ואנחנו מקווים שעד יום חמישי נגיע להסכמות שייתרו את השביתה״.
מהנהלת רשת נמסר: "החלטת ועד העובדים בראשות מתן חודרוב על שביתה כללית החל מיום חמישי במידה ועד אז לא יושג הסכם עם ההנהלה היא מעשה ביריוני וחסר אחריות כלפי חדשות 13 וציבור הצופים . ועד העובדים גורר את החברה לתהום ומסכן במהלכיו את המשך קיום הערוץ ואת המשך קיומה של חברת החדשות. הנהלת החברה לא תיכנע לסחטנות זו. הועד יישא באחריות ישירה לקריסת הערוץ אם חלילה תתרחש ולגדיעת מקור פרנסתם של מאות עובדים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ערוץ 13
    רפפורט 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה תחילה של סוף השמאל! כמו מפלגת העבודה!! אולי אים תחזרו בתשובה לאמת וליושר אולי!! ה' ירחם עלכם ותעברו תיקון ימצא לכם עבודה כמשקפים בגן החיות התנכי בירושלים!!
    סגור
  • 6.
    בלי רמזים אין עתיד
    משה 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור עתונאים לא הבנתם שהיום כדי לשרודבמדינה ולא להגיע לחלת.צריך להיות קרוב לצלחת של אמסלם מחלק הגובים.או ח"כ או מנכ"ל או יועץ לממשלה או ראש מועצה בשומרון.או במשרד הפנים מוסמך כשרות בבית דין רבני.היתר חבל על הזמן.
    סגור
  • 5.
    לזהו זה בלופ יש יותר צופים
    מהדורת פח זבל 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תחשיכו את המסך אתם ממש לא רלוונטים
    סגור
  • אם יש לך כאלו אמוציות על דבר כל כך חסר השפעה לטענתך
    גל 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז כנראה שלא כך המצב במציאות.
    סגור
  • 4.
    יפה שעה אחת קודם
    אריק 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בבקשה אנא מכם. תשבתו. תסגרו. תחשיכו מסך. לעם נמאס מכם. לא רוצים אתכם. שביתה????? גם בלי שביתה כבר לא צופים בכם
    סגור
  • 3.
    אדרבה , תשבתו , לא נרגיש בחסרונכם
    מאיר 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    איזה איום מפחיד זה ? תשבתו ונראה אם הציבור יפגין למענכם על צדקת שביתתכם
    סגור
  • 2.
    ליאור לנדברג דאג לתחת שלו
    מתי הביזיון נסגר 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מהודורת פח
    סגור
  • 1.
    אם העובדים אצלי היו מתמרדים ככה, כולם היו כבר ברחוב (ל"ת)
    מעביד 06/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור