תקשורת ומדיה

"בושה וטירוף" – עיתונאים ופוליטיקאים יוצאים נגד הפיטורים בערוץ הכנסת

בעקבות סערת הסרטון הגנוז ערוץ הכנסת מפטר שלושה עובדים. חלקם פוטרו על אף שעברו את בדיקת הפוליגרף בהצלחה; סמוטריץ' קורא לא להתראיין לערוץ.  ערוץ הכנסת: "העובדים סיימו את עבודתם בשל אירועים חמורים שהובילו למשבר אמון"
אילן שניג |  10
ערן טיפנברון, עופר שלח, בצלאל סמוטריץ' (צילום אריק סאלין, מסך ערוץ הכנסת, פייסבוק/בצלאל סמוטריץ')
ערוץ הכנסת החליט לפטר שלושה עובדים בעקבות הדלפת הסרטון הגנוז, בו ח"כ עופר שלח צועק ומשתלח בשני מגישים בערוץ. הפיטורים מגיעים על רק מתיחות קשה בין העובדים להנהלה, שאילצה את העובדים לעבור בדיקות פוליגרף. חלק מהעובדים פוטרו על אף שלא היה להם חלק ישיר בהדלפת הסרטון והם עברו את הפוליגרף בהצלחה.
המהלך של מנכ"ל הערוץ, ערן טיפנברון, גרר ביקורת חריפה מעיתונאים וקולגות ברשתות החברתיות. חלקם גינו בחריפות את ההתנהלות הכוחנית של טיפנברון, ואף הודיעו כי יחרימו את שידורי הערוץ ולא ישתתפו בו. כתב חדשות 13,עקיבא נוביק, שגם עובד בערוץ הכנסת כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הודעתי להנהלת ערוץ הכנסת שכל עוד עובדת הערוץ מושעית בגלל סירובה להלשין על חבר לעבודה, לא אגיע להשלים הכנסה בערוץ".
ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא הבוקר לחבריו לא להתראיין לערוץ עד ההנהלה תחזור בה מההחלטה: "במצב הזה לא אוכל לתת ידי לכך ולהמשיך להתראיין בערוץ. אני קורא ליתר חבריי בכנסת להצטרף אלי ולהודיע כי לא יתראיינו בערוץ עד שהנהלתו תתעשת ותחזור בה".
 
חלק מהעיתונאים, הכירו היטב את אחת המפוטרות, יהודית דמארי אגסי, עורכת ותיקה ומוערכת. אסף ליברמן בכתב בחשבון הטוויטר שלו. "עילת הפיטורין שקרית ולא חשובה. מה שחשוב הוא שיהודית היא אחת העורכות הכי מקצועיות ומוכשרות שעבדתי איתן. מערכת שמוותרת עליה היא מערכת שירדה מהפסים".
 
העיתונאי ברק רביד מחדשות 13 כתב: "הפיטורין האלה הם בושה, איוולת וטירוף אבל גם הזדמנות גדולה לכל מערכת חדשות בישראל שמחפשת עורכת מחוננת שעכשיו פנויה".
העיתונאי ירון אברהם כתב "ערוץ כנסת הודיע סופית לעובדת שיצאה דוברת אמת בפוליגרף וכל חטאה לטענתם שלא "הלשינה" על זהות המדליף - שהיא מפוטרת. מהמקפצה כבר אמרנו? איך הכנסת מאפשרת התעמרות כזאת במשכן? לא ייאמן".
 
ארגון העיתונאים פנה ליו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, כדי לעצור את מה שהוא מכנה "מחול השדים המתרחש בשבוע האחרון בערוץ". ‏במכתב הארגון קורא ליו"ר הכנסת להתערב:  "צעדי ענישה כמו שבוצעו בערוץ הם בלתי-מידתיים ולא מקובלים בכל ארגון, בוודאי במערכת עיתונאית. עולה החשש ששימוש בבדיקת פוליגרף נועד לזרוע אימה ופחד בקרב העובדים. דרושה התערבותך בנושא"
קראו עוד ב-ice
בעקבות האירועים, מתוכננת היום אסיפת חירום של העובדים בערוץ. מערוץ הכנסת נמסר בתגובה: "העובדים סיימו את עבודתם בערוץ הכנסת בשל אירועים חמורים שהובילו למשבר אמון עמם והובילו לסיום העסקתם. הכל נעשה בהתאם להוראות הדין תוך שמירה על כל זכויותיהם".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    10 נסגר דרוקר ב 13 לכן גם יסגר גלצ כעת כמו 20
    מיקי 06/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עורץ 1 המיתולוגי נסגר בתואנה של אגרה אכזרית . כנראה בערוץ 2 הבינו שסגל מהווה שסתום בטחון.
    סגור
  • 9.
    אם הפיטורים היו בשל ח''כ מהימין הכל היה אחרת
    שלח אתה בזוי 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם דבר כזה היה קורה עם ח'כ ימני והיו מפטרים את העיתונאי/העורכת שלח וחבריו ובמיוחד לפיד היו אומרים סתימת פיות.
    סגור
  • 8.
    הרות הכנסת
    שאול סלע 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לשטוף פעולה
    סגור
  • 7.
    אנחנו נכנסים לתקופה שחורה אוי לנו (ל"ת)
    מאיר 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מקארתי בערוץ הכנסת.
    צביה רוטמן. 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקארתיזם בישראל 2020??? למה לא?? הקרקע בשלה להרבה יותר. מי שלא ילשין על חבריו יחשד כקומוניסט ויפוטר מיד. זוכרים?? גם אז באותם ימים אפלים נדרשו אנשים להלשין על חבריהם ואם לא . עצמם.לן עריץ ערוץ 13 קנה אותו לבקשת ביבוש כעסקה קטנה מהצד.והרי התוצאה. מקארתי בארץ הקודש.
    סגור
  • 5.
    עופר שלח מסוכן לדמוקרטיה
    רון 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עופר שלח מסוכן לדמוקרטיה . מה שמאפיין את צמרת יש עתיד זו יהירות וכוחניות דבר שמסוכן מאוד לדמוקרטיה . פשוט קצת בושה אין להם. הכל בכח. כך לא מחליפים שלטון. לדבר יפה זה לא מספיק. קצת לחץ ומתגלה הפרצוף האמיתי של עופר שלח. כנראה זה משהו מדבק שעובר כחוט השני בצמרת המפלגה מאחד לאחד.
    סגור
  • 4.
    מה הפלא
    אחרי 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ שהוקם במיוחד למטרות. מסוימות מתנהג כמו המקימים שלו. מקימ 0
    סגור
  • 3.
    ביבי
    אבי 06/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם ביבי היה עושה את זה וואי וואי כותרות בידיעות אחרונות ובערוץ 12 אברמוביץ ופלג היו טוחנים אותו
    סגור
  • 2.
    כמו ערוץ 13 להחשיך (ל"ת)
    ערוץ מיותר 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    מצטער, אני בצעד של הנהלת ערוץ הכנסת
    רפי סוויסה 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    5 8
    מערכת חדשות לא יכולה להתנהל כאנרכיה, בה כל אחד עושה בכל חומר כרצונו. מצדיק את הצעד שלהם.
    סגור