תקשורת ומדיה

הרשות השנייה על נאום הזעם של אברי גלעד: "אמירות מכלילות ופוגעניות"

מגיש הטלוויזיה אמר כי "המצב הטבעי של הערבים זה זעם" ועורר תגובות רבות. מאז הספיק להתנצל. אזרחים לרשות השנייה: "מצער שניתנה במה להתבטאויות גזעניות" 
אילן שניג |  3
אברי גלעד בתכנית הבוקר של רשת 13 (צילום רשת 13)
ברשות השנייה לא עוברים בשקט על האמירה הגזענית של מגיש הטלוויזיה אברי גלעד. גלעד אמר בשבוע שעבר בתוכנית הבוקר כי "המצב הטבעי של הערבים זה זעם".  הדברים נאמרו במהלך שיחה שניהל גלעד עם חבר מפלגת העבודה אחסן חלאילה בנוגע לתחזיות לפיהן תתפרץ אינתיפאדה שלישית בעקבות הסיפוח. דבריו של גלעד עוררו תגובות זועמות ברשתות החברתיות.
לנציבות פניות הציבור של הרשות השנייה התקבלו פניות רבות בעקבות דבריו של גלעד שעוררו זעם בקרב הצופים. בתלונות נטען בין היתר: "אברי גלעד הפיץ דברי גזענות נגד האוכלוסייה הערבית, נמאס כבר מכל האמירות הדוחות הללו תארו לעצמכם דברים דומים על יהודים בתוכנית בהולנד" נכתב. עוד נכתב: "זוהי אמירה גזענית מבישה. בתלונה אחרת כתבה צופה: "אני אזרחית ערביה שצופה לעיתים קרובות בתוכנית הבוקר הזו. צר לי שניתנת במה להתבטאויות גזעניות. אלה התבטאויות מקוממות. צר לי שנותנים במה להתבטאויות כאלה".
בעקבות התלונות הרבות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור במהלכו פנתה לגורם המשדר רשת 13 .זה הביע בתגובתו הסתייגות חריפה מדבריו של גלעד, גינה אותם וזימן את גלעד מיד לאחר השידור לבירור: "רשת 13 מגנה מכל וכל כל מעשה או התבטאות גזענית על ידי כל מנחיה ובכל תוכניותיה. אמירותיו אלה של אברי גלעד לא עברו לסדר היום ואברי הוזמן מיד בתום השידור לשיחת הבהרה בה התנצל ואמר כי לא הציג את דבריו כהלכה. רשת 13 חרטה על דגלה מאז ומתמיד לכבד כל אדם באשר הוא ללא קשר למינו, גזעו או צבעו. רשת 13 שמגנה בכל תוקף כל גזענות, אלימות או הסתה מאמינה בפלוראליזם ומגוון דעות תוך כדי שמירה כל כבודם של אנשים באשר הם. יחד עם זה יש לזכור כי תוכניות רבות משודרות בשידור חי וזו חוזקתה של רשת 13 אך דבר זה לא תמיד מאפשר דיוק מקסימלי בהתנסחות, גם למנחים ולמגישים המנוסים ביותר" נמסר.
זמן קצר לאחר מכן העלה גלעד פוסט אישי ברשתות החברתיות ובו התנצל על דבריו: "במהלך השידור יצאה לי אמירה לא מוצלחת.. התכונתי למצבם הקבוע של הירדנים כלפינו, יצא בטעות ערבים. אני מתנצל בפני ערביי ישראל שנפגעו. לא התכונתי אליכם. אני לא גזען" כתב גלעד. 
 

גזען הבוקר בתכנית הבוקר יצאה לי אמירה לא כל כך מוצלחת, במסגרת דיון על תגובת הירדנים לתכנית הסיפוח. אמרתי לחברי אחסן...

פורסם על ידי ‏אברי גלעד Avri Gilad‏ ב- יום שני, 22 ביוני 2020

דוד רגב, נציב פניות הציבור, כותב כי בעקבות התלונות הוא צפה בתוכן ומצא את התלונות מוצדקות: "דבריו של גלעד נאמרו אמנם במסגרת חופש הביטוי והיצירה, אך במקרה זה אמירותיו היו מכלילות ופוגעניות ולא היה מקום לאמרן גם במסגרת חופש הביטוי" כתב.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    וישראלים חצופים... נו ואז?
    שלמה 06/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה גזעני בזה? הם באמת זועמים ועם קצר פתיל
    סגור
  • 2.
    נו באמת?! אברי לא גזען...והוא צודק
    יעל 06/2020/29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הירדנים שגם הם ערבים, כן ערבים.... תמיד זועמים, אגב, לא רק הירדנים...גם העזתים..כועסים וזועמים...חופש הביטוי תקף גם לימין - תודה
    סגור
  • 1.
    פעם הוא היה צעיר, חתרני ומגניב
    דב חרמש 06/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עם הזמן הפך למין ארצ'י באנקר מזדקן, זועף, מריר וכועס. היו ימים.
    סגור