תקשורת ומדיה

"הסרת הערוץ הנוצרי נודפת ריח של שיקולים פוליטיים"

המועצה לכבלים ולוויין מסירה ערוץ אוונגליסטי מ-HOT לאחר שפנה ליהודים. המועצה טוענת כי הערוץ שמשודר אינו הערוץ שאושר: "תוכן נוצרי ליהודים הוא עניין מורכב ורגיש ". ערוץ 'שלנו': "החלטה לא מקצועית של יו"ר המועצה"
אילן שניג | 
ערוץ שלנו tv (צילום יוטיוב/Jewish Israel)
מועצת הכבלים והלווין הורתה ל"הוט" להסיר תוך שבוע את ערוץ הדת הנוצרי "שלנו" מכיוון ש"הערוץ פונה ליהודים עם תוכן נוצרי, בניגוד לבקשה המקורית לאישור הערוץ בה נכתב כי הערוץ מיועד לאוכלוסייה הנוצרית".
 "במסמך איפיון הערוץ שהוגש למועצה במסגרת הבקשה לאישור הערוץ נכתב מפורשות כי הערוץ מיועד לאוכלוסייה הנוצרית", כתב אשר ביטון, יו"ר המועצה והוסיף, "כמו כן נמסר במסגרת הבקשה לאישור הערוץ כי הערוץ ישלב מספר תכניות עם תוכן ייעודי לישראל, והובהר, בתשובה לשאלות שהופנו להוט, כי התוכן הייעודי יכלול תכניות המיועדות גם הן לאוכלוסייה הנוצרית בארץ".
מבדיקת אגף הפיקוח של המועצה, עולה כי הערוץ אינו פונה לאוכלוסייה הנוצרית בישראל אלא דווקא ליהודים, כך נמסר מהמועצה "לכן, איפיון הערוץ שהוגש לאישור אינו משקף את שידוריו. אגף הפיקוח מצא כי גם אחרי פרסום השימוע, הערוץ ממשיך לפנות ליהודים תוך ניסיון ללמד אותם את עקרונות האמונה הנוצרית/היהודית-משיחית (יהודים המקבלים את ישו כמשיח) ולשכנע אותם בתקפותה. דברים אלו תואמים לדברים שאמר מנכ"ל ונשיא הערוץ בנאומים שפורסמו ברשת לאחר אישור העלאת הערוץ לאוויר"
.
בהחלטה הודגש כי פנייה ליהודים עם תוכן נוצרי אינה פסולה בהכרח, אלא כי הערוץ הפועל באופן שכזה ומשדר תוכן נוצרי ליהודים, אינו הערוץ שיו"ר המועצה התבקש לאשר – ערוץ המיועד לאוכלוסייה הנוצרית. במקרה כזה יש לבצע בדיקות נוספות, למשל לבחון את הרגישות הקשורה בשידורי דת לקטינים מאחר שהחוק אוסר להמיר דתו של קטין או לשדל קטין להמרת דת.
God TV היא אחת מרשתות השידור הנוצריות המובילות בעולם. היאהחלה להפעיל בארץ בסוף חודש אפריל ערוץ בשם "שלנו TV" בשיתוף עם קהילת היהודים המשיחיים בישראל. הערוץ משדר בשפה העברית בערוץ 182 בחברת הכבלים HOT. המועצה הודיעה ל־God TV כי הערוץ רשאי להגיש בקשה חוזרת לרישיון, שבו יופיע תיאור כן יותר של אופי התוכניות. נציג הרשת בישראל, רון קנטור, אמר כי "שלנו" מתכוונת לבקש מ-HOT להגיש בשמה בקשה חוזרת לרישיון.
גף הפיקוח במועצה מצא כי הערוץ פנה ליהודים תוך ניסיון ללמד אותם את עקרונות האמונה הנוצרית / היהודית-משיחית (יהודים המקבלים את ישו כמשיח) ולשכנע אותם בתקפותה. ביטון כתב כי לא התכוון לאשר ערוץ הפונה ליהודים, ואם היה יודע על אופי הערוץ מראש היה פונה למסלול אישור אחר, שיכלול הבאה של הנושא בפני מליאת המועצה, ולא רק אישור בידי היו"ר כפי שנעשה במקרה זה.
"ערוץ המבקש לפנות עם בשורת ישו לעם היהודי היושב בישראל מעולם לא שודר ב-HOT והדבר היה ידוע לקברניטי הערוץ" כתב ביטון, שהוסיף כי "תוכן נוצרי ליהודים הוא עניין מורכב ורגיש ומין הראוי היה שתוגש בקשה ברורה ומפורשת בעניין תוכן הערוץ, בניגוד למה שנעשה בפועל. "לפיכך, בין אם מדובר בהפרה של חובת ההגינות, בהסתרה מכוונת או בהחלטה לשנות את איפיון הערוץ לאחר שאושר – אין מקום להותיר את אישור הערוץ על כנו ולשדר מכוחו".
בהחלטה הודגש כי פנייה ליהודים עם תוכן נוצרי אינה פסולה בהכרח, אלא כי הערוץ הפועל באופן שכזה ומשדר תוכן נוצרי ליהודים, אינו הערוץ שיו"ר המועצה התבקש לאשר. במקרה כזה מסבירים במועצה, יש לבצע בדיקות נוספות, למשל לבחון את הרגישות הקשורה בשידורי דת לקטינים מאחר שהחוק אוסר להמיר דתו של קטין או לשדל קטין להמרת דת
מערוץ שלנו נמסר בתגובה: "צר לנו על ההחלטה הלא מקצועית של יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין. מההחלטה נודף ריח של שיקולים פוליטיים. יו"ר המועצה החליט להתלות את הערוץ, כנראה מתוך רצון לרצות את מקורבו, שר התקשורת לשעבר, דודו אמסלם וכמשימה אחרונה לפני שהוא עוזב את תפקידו. אנו מקווים כי המועצה תאשר את הבקשה החדשה לשידורי הערוץ ובכך למנוע תקרית דיפלומטית קשה עם מאות מיליוני נוצרים אוונגליסטים אוהבי ותומכי ישראל ברחבי העולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה