תקשורת ומדיה

"אני שתולמן": מייסד מחאת העצמאים הותקף ברשת בעקבות ראיון עם אופירה וברקוביץ'

הרשת הגיבה בחריפות: "בסוף נגלה שה'שולמנים' זה סוג של כוח קדמי של נתניהו"; מייסד  ארגון המחאה, אביר קארה: "אני נאבק כמו אריה, עשו לי סיכול ממוקד"
אילן שניג |  2
אביר קארה ואייל ברקוביץ (צילום צילום מסך)
סערת השולמנים: מייסד ארגון "אני שולמן", אביר קארה, נתפס אתמול ע"י אייל ברקוביץ כשהוא מתכתב עם השר ישראל כ"ץ בשידור. קארה הכחיש כי ההודעה התקבלה עכשיו ואמר "יש פה ים הודעות". 

 

קודם לכן, קארה אמר כי מי שאשמים במשבר הם דווקא העצמאים: "לצפות מממשלה שבמשך 15 שנה לא התייחסה לעצמאים שיעשו את השינוי דווקא עכשיו? אנחנו צריכים לצאת החוצה", אמר בתוכנית של "אופירה וברקוביץ'". בהמשך נשאל אם הוא "סוכן כפול" של נתניהו, אך הכחיש ואמר כי מעולם לא נפגש עם ראש הממשלה. "אני לא משת"פ שלו", אמר.
 
בראיון ל-ynet קארה טען כי מדובר במלכודת שתוכננה מראש. "עשו לי סיכול ממוקד, היה להם מידע מיוחד בתחילת השידור", אמר. לדבריו, מדובר בניסיונות לפגוע בארגון מצד ההסתדרות וגורמים אחרים.
 
הרשת געשה בעקבות הראיון. ורבים הדביקו לקארה את הכינוי "אני שתולמן". יובל קרני כתב: "בחיים שלי לא שמעתי 'מנהיג' של מחאה חברתית (״שולמנים״) ששואלים אותו מי אשם במצב, ובלי להסס הוא משיב ברצינות תהומית: ״אנחנו!״
  
אבי בניהו כתב: "ככה זה סיירת מטכ״ל.. בסוף עוד נגלה שה״שולמנים״ זה סוג של כוח קדמי של נתניהו שעובד כמו ״מחאות המילואימניקים״ שייסד ביבי עם עוזרו דאז נפתלי בנט נגד ממשלת אולמרט לאחר מלחמת לבנון השנייה".
  
יועצת התקשורת מיה בנגל התייחסה לתקרית ולעצומה' שכבר פורסמה בעקבותיה, הקוראת לאופירה וברקוביץ' להתנצל: "למישהו יש עוד ספק מי עומד מאחורי השתולמנים? תראו את המכונה המשומנת ומהירות התגובה - מוכר לכם? אפילו השיטה זהה: מזהים ברשת את המשבר, ומיד מתחילים לעבוד - עצומות, צבאות בוטים ושכירי עט אחרים שמאיימים, משנים עובדות, מעוותים תודעה. אבל הפעם זה לא לוקח. משהו השתנה. וככל שהם יתאמצו לבלום את האמת, נראה שכך תיחשף ההונאה".  
 

למישהו יש עוד ספק מי עומד מאחורי השתולמנים? תראו את המכונה המשומנת ומהירות התגובה - מוכר לכם? אפילו השיטה זהה: מזהים...

פורסם על ידי ‏‎Mia Bengel‎‏ ב- יום שישי, 10 ביולי 2020

גיא לרר דווקא יצא להגנתו של קארה: "לא רוצה להרוס את השמחה אבל הגיוני שמנהיג עצמאים יהיה בקשר עם אנשי האוצר או השר. בנוסף, הוא לא קיבל מהם הוראות תוך כדי שידור, פשוט כי 'אופירה וברקו' מוקלטת מראש. אם רוצים להוכיח שהשולמנים משת"פים של ביבי זו ודאי לא ראיית הזהב, בלי לדבר על כמה אחוז מהלינץ' הזה קשור לפרופיילינג של אביר".
  
אביר קארה הגיב בפוסט שפרסם בפייסבוק: ״מכור של ביבי, שתול, משת״פ, פוליטיקאי -מה לא אמרו עליי השבוע. הכל. עוד מעט שנה אני לא עובד. לא מביא פרנסה הביתה, לאישה שלי, לילדים שלי. קם כל בוקר מלא בחוויית שליחות על ההזדמנות שנתן לי הקדוש ברוך הוא להיות משמעותי. מחבק, מארגן הפגנות, כותב ניירות עמדה, מבקר בבתים ומארגן מזון לאלו שמגיעים לחרפת רעב, נאבק כמו אריה ליצור רפורמות מצילות חיים ועסקים, קיבלתי 1,000 הצעות, שריונים, הבטחות. לא ראיתי אף אחד ממטר. רק את השולמנים והמטרה". יש גם מ'השולמנים' שהצטרפו להגנתו של קארה כמו בפוסט הזה:
 

2 דק לפני שהכניסו את האורח Abir Kara מנהיג אני שולמן לאולפן ... אופירה וברקוביץ' אתם 🤮🤮🤮🤮🤮 חייבים גמילה מסם הרייטינג, אחרת אין דרך להסביר את ההרס שיוצא מכם.

פורסם על ידי ‏‎Natali Somech‎‏ ב- יום שבת, 11 ביולי 2020
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אופירע (ל"ת)
    דימונה 07/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 1.
    שולמאן
    משה 07/2020/11
    הגב לתגובה זו
    2 5
    שתול של ביבי וכץ.לאן נושאבת הרוח.הקוסם הוציא אותו מהכובע.ושוב בסכות התוכנית של אופירה וברקו.שלא מוותרים ממתין ליום שישי לתוכנית..
    סגור