תקשורת ומדיה

הנדל וטרופר קראו להירתם למען היצירה הישראלית – מי החברות שענו בחיוב?

האמנים שיגרו מכתב לשני השרים בבקשה שיעודדו שידור יצירה ישראלית וכך יוגדלו התמלוגים המועברים להם. הנדל וטרופר העבירו את הקריאה לגופים תחת פיקוחם - אלה החברות שנרתמו למהלך
איתי פת-יה | 
יועז הנדל, חילי טרופר (צילום מסך כאן 11, ויקיפדיה)
המהלך נושא פרי: אחרי שהאמנים שיגרו מכתב לשר התקשורת יועז הנדל ושר התרבות והספורט חילי טרופר בבקשה שיפעלו למען היוצרים המקומיים, השניים פונים כעת לגופים שתחת פיקוחם ומגלגלים אליהם את הקריאה: שדרו יותר יצירה ישראלית.
האמנים מקבלים תמלוגים על שידור יצירות שכתבו ושביצעו, ועל כן ככל שאלה ישודרו במינון גבוה יותר כך יגדל התשלום שיועבר להם. על המכתב, שנשלח לשרים בשבוע שעבר חתומים 200 אמנים, ביניהם: שלמה ארצי, אביב גפן, גילה אלמגור, שלום חנוך, עדן בן זקן רבקה מיכאלי וציפי שביט. במכתב האמנים מספרים על מצבם הכלכלי הקשה בעקבות המשבר ומציינים כי התמלוגים זו הפרנסה שלהם היום: "הדרך היחידה של עשרות אלפי משפחות להתפרנס מאמנותם לאחר ארבעה חודשים של השבתה מוחלטת של כל ענף התרבות והבידור בישראל".
בינתיים, יו״ר הרשות השניה יוליה שמאלוב ברקוביץ', מפקד גלי צה״ל שמעון אלקבץ ויו"ר התאחדות תחנות הרדיו האזורי דוד בן-בסט אמרו שיפעלו להגברת מינון היצירה הישראלית בפלטפורמות. בנוסף אליהם, HOT הודיעה היום על תכנית לתמיכה ביצירה הישראלית. במסגרת זאת, היקף התכנים הישראלים המשודרים באפיק HOT3 יגדל ב-50%, בשיתוף עם "זאפה" תפתח ספריית VOD של יצירה ישראלית שההכנסות ממנה יועברו בחודשים הקרובים לעובדי הבמה והסט הפועלים מאוחרים הקלעים. כמו כן בערוץ HOT8 מסרו כי הכפילו את שידורי התוכן המקורי, ובמסגרת זאת הקדישו את לוח השידורים בסופי השבוע למרתונים של יצירה תיעודית מקומית.
 
קראו עוד ב-ice
כמו כן בחברה יוציאו קול קורא להגשת הצעות להפקות מקור שימומנו מכספי הביד. צעד זה עוד נתון להחלטת שר התקשורת, שכן על השימוש בכספים אלה, אותם שילמו הערוצים קשת 12 ורשת 13 על אפיקי השידור ערב פיצול הערוצים לפני שנתיים, עדיין מתנהלת מחלוקת. הערוצים המסחריים מתנגדים להעברת הכסף ל-HOT ו-yes ומבקשים לקבלו לידם לצורך העמידה בחובותיהן הרגולטוריות וכן ההתמודדות עם משבר הקורונה.
לצד HOT, גם ברשת קניוני עזריאלי, שכחברת נדל"ן אינה פועלת בתחום הפיקוח של משרדי הממשלה האמורים, הודיעו כי החל מהיום (ראשון) ישמיעו בקניונים מוזיקה ישראלית בלבד.
״משבר הקורונה יצר מציאות חדשה בכל העולם ומאלץ את כולנו לשינויים באורחות החיים", מסרו השרים הנדל וטרופר בהודעה משותפת. "אנחנו מחוייבים לעשות היערכות מחודשת שתאפשר קיום בתנאים משתנים ותייצר סולידריות חברתית לתמיכה במי שנפגע מהמשבר. השרים קראו לכל פלטפורמות השידור - ברדיו ובטלוויזיה: ״בימים בהם יוצרים איבדו את מטה לחמם יש חשיבות מיוחדת להירתם למען היצירה והתעשייה הישראלית ולאפשר כמה שיותר פלטפורמות חיבור לקהל״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה