תקשורת ומדיה

כתב וואלה מאוים על ידי מקורב לבכיר בשב"ס: "כמה שתמות יותר מהר, יותר טוב"

כתב המשטרה של וואלה חדשות לירן לוי קיבל הודעות קשות מבנו של הרב הראשי בשב"ס עופר אלמליח: "שתבוא לך קורונה בדרכי הנשימה, מאחל לך מוות". לוי: "אם יקרה לי משהו, האחריות היא על ראשם של בכירי השב"ס שמודעים להסתה נגדי" 
שרון טל |  3
עופר אלמליח, לירן לוי (צילום דוברות שירות בתי הסוהר, פייסבוק/לירן לוי)

כתב המשטרה של וואלה לירן לוי סופג בשבועות האחרונים איומים קשים, לדבריו מצד גורמים המקורבים לבכירים בשירות בתי הסוהר ובמערכת אכיפת החוק. האיומים על לוי מגיעים על רקע שורת כתבות שפרסם בחודשים האחרונים על בכירים בשב"ס בין היתר על הרב הראשי של שירות בתי הסוהר עופר אלמליח.

לוי פרסם לאחרונה כי בשב"ס החלו בהליך פיטורין של הרב, לאחר שחשף בוואלה כי הרב קיבל לכאורה טובות הנאה. על פי הפרסום האחרון, הרב חשוד כי נתן עדיפות לעמותה של מקורביו במתן שירותי דת, והכניס כסף לכיסו הפרטי. בעקבות הפרסומים פתחו בלה"ב 433 בחקירה נגד הרב עופר אלמליח, וכפי שפרסם לוי, בכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע.
בתגובה לפרסומים, קיבל לירן הודעת מייל מאיימת, לדבריו, מבנו של הרב: "תמשיך לכתוב שקרים על הרב אלמליח" כתב לו הבן, "אתם שק של נחשים שרק מחפשים להכיש. מאחל לך שיכיש אותך נחש בביצים שתהיה עקר כל החיים".
לאחר מכן תקף בנו של הרב במילים קשות: "אתה בן אדם מסריח. במקרים אחרים הייתי מאחל לך בריאות אבל עכשיו אני אאחל לך מוות בעזרת השם תבוא לך קורונה בדרכי הנשימה מוות בייסורים קשים, סרטן במוח, כל דבר שרק יכול להיות שבסופו תמות, אז תמות כמה שיותר מהר, יותר טוב".


לירן לוי סיפר היום ל"אייס": "קיבלתי מסרים ממקורות שהרב זועם עליי ושהוא 'יראה לי מה זה להתעסק איתו'. לאחר הפרסומים שלי קיבלתי את ההודעות המאיימות ממייל פרטי של בנו של הרב. אני חווה את האיומים הללו כבר תקופה ארוכה, והתרעתי על כך לשב"ס מספר פעמים. אם שערה תיפול משערות ראשי, האחריות היא על ראשם של בכירי שב"ס". בשב"ס בחרו שלא להגיב לידיעה.
לאחר קבלת המייל הגיש לוי תלונה במשטרה על איומים מצד הרב עופר אלמליח ובנו. היום (ב'), הגיע לוי לבית המשפט השלום בפתח תקווה להעיד על האיומים נגדו. השופט אריאל ברגנר הוציא לרב ולבנו צו הרחקה וציין בהחלטתו כי: "אכן מדובר במעשה של הטרדה מאיימת וכי יש צורך לצו לצורך הגנה מיידית על שלומו של המבקש".
בעקבות האירועים האחרונים, פנה ארגון העיתונאים למ"מ נציב השב"ס גונדר אשר וקנין: "מתלונות במשטרה שהגיש לירן לוי עולה חשד כבד שבכירים וזוטרים בשב"ס אינם מרוצים מהאופן שבו לוי מסקר את הארגון ו״דואגים״ להבהיר לו זאת במגוון דרכים, בין השאר באמצעות משלוח הודעות בפייסבוק או בדואר האלקטרוני. הודעות שגובלות באיומים והטרדה. כמי שעומד באחד הארגונים החשובים במערכת אכיפת החוק, אדוני בוודאי מבין את חשיבתו של חופש העיתונות ואת הצורך להבטיח את יכולתו של עיתונאי לבצע את עבודתו בצורה המקצועית והעצמאית ביותר. אנחנו מבקשים ממך לוודא שהדברים מובנים גם במורד שרשרת הפיקוד של הארגון" נכתב. 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כתב בינוני ומטה
    מחפש כותרות 07/2020/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אבי אשכנזי היה מספר אחד.
    סגור
  • 2.
    אנשי הדת היום מפחידים
    מתבייש במדינה שלי 07/2020/14
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שמשהו יעצור את החרדים מההקורה פה? זה נורא
    סגור
  • 1.
    לירן לוי תתקדם אתה כתב מקומון במקרה הטוב
    כתב שמחפש פרסום 07/2020/13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    במקרה הגרוע אתה ממש לא עיתונאי
    סגור