תקשורת ומדיה

לטובת התמלוגים: אקו 99 תשדר יותר מוזיקה ישראלית - גם בועז כהן נרתם

על רקע קריאת האמנים לקדם את היצירה הישראלית בתקופה זו בה אינם מופיעים, בתחנה ישלבו יותר שירים ישראליים. כמו כן, בתכנית "משמרת לילה" של כהן תוקדש שעה שלמה למוזיקה מקומית
איתי פת-יה |  1
בועז כהן (צילום אלעד אקרמן)
רדיו אקו 99 אף.אם יגבירו את השמעת המוזיקה הישראלים לטובת הגדלת התמלוגים המועברים לאמנים. החל מהיום (ג'), כל שעת שידור תיפתח בהשמעת שיר ישראלי, וכן יגדל מינונם של השירים המקומיים לאורך יום השידורים כולו. כמו כן, השדרן בועז כהן ישדר שעה יומית של מוזיקה ישראלית במסגרת תכניתו "משמרת לילה", וביום רביעי ישדר שעתיים של מוזיקה ישראלית ברצועה "רביעי עברי".
האמנים מקבלים תמלוגים על שידור יצירות שכתבו ושביצעו, ועל כן ככל שאלה ישודרו במינון גבוה יותר כך יגדל התשלום שיועבר להם. לאחרונה שיגרו כ-200 אמנים מכתב לשר התרבות חילי טרופר ולשר התקשורת יועז הנדל בבקשה לעודד שידור מוזיקה ויצירה ישראלית בתחנות הרדיו והטלוויזיה.
 
קראו עוד ב-ice
על המכתב חתומים בין השאר ירדנה ארזי, שלמה ארצי, אביב גפן, גילה אלמגור, שלום חנוך, עדן בן זקן רבקה מיכאלי וציפי שביט. במכתב האמנים מספרים על מצבם הכלכלי הקשה בעקבות המשבר ומציינים כי התמלוגים זו הפרנסה שלהם היום: "הדרך היחידה של עשרות אלפי משפחות להתפרנס מאמנותם לאחר ארבעה חודשים של השבתה מוחלטת של כל ענף התרבות והבידור בישראל".

בעקבות הפנייה, השרים קראו לגופים תחת פיקוחם לקדם את הסוגיה ואכן, מפקד גלי צה״ל שמעון אלקבץ ויו"ר התאחדות תחנות הרדיו האזורי דוד בן-בסט אמרו שיפעלו להגברת מינון היצירה הישראלית בפלטפורמות, כפי שעושים כעת גם באקו 99 אף.אם. "המוזיקה שנעשית כאן היא מהיסודות של משמעות החיים שלנו בישראל ולכן החלטנו לשים אותה במרכז", אמרו בתחנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יחצ לבועז כהן-תמיד בפרונט... (ל"ת)
    מיכל 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור