תקשורת ומדיה

יעקב הלפרין יצא נגד קשת וגרם לבדיקה שבכוחה לשנות את שוק הפרסום

בעלי רשת האופטיקה פנה לאחרונה לרשות התחרות בטענה כי קשת מנצלת לרעה את כוחה בשוק הפרסום. כעת נראה כי ברשות החלו לבחון את הטענות בהיקף נרחב יותר
איתי פת-יה |  3
יעקב הלפרין נגד קשת 12 (צילום יחצ, מערכת אייס)
איש העסקים ובעלי רשת האופטיקה יעקב הלפרין, פנה במאי האחרון לרשות לתחרות בטענה כי ערוץ קשת 12 מנצל לרעה את כוחו בשוק הפרסום, כפי שפרסמנו לראשונה כאן ב"אייס". בהמשך לבקשה שהגיש יעקב הלפרין, פנינו ב"אייס" לרשות לתחרות אז השיבו כי יבדקו את הנושא. ואכן, ברשות התחרות לבסוף פתחו בבדיקה על מצבו של שוק הפרסום בטלוויזיה, ובמסגרת זאת בוחנים את פעילותם של קשת 12 ורשת 13 מול המפרסמים.
הלפרין דרש בפנייתו דאז לרשות התחרות, כי זו תכיר בקשת 12 כמונופול, זאת כשהוא טוען באמצעות עורך דינו יגאל כהן כי הערוץ "ניצל לרעה את מעמדו בשוק ופגעה קשה בתחרות". את הבקשה הגיש לאחר שהתברר לו, כך לדבריו, כי פנייתו לפרסם בערוץ קמפיין בודד נדחתה עקב החלטה של בכיר בקשת  ש"התעקש על עסקה שנתית" וקבע כי "בהעדר חתימה על עסקה מסוג זה  'הלפרין לא יעלו'", כך לפי מסמך הבקשה.
עוד נכתב אז כי בשידורי קשת הציבו תנאי לפיו אופטיקה הלפרין, שפרסמה במקביל גם ברשת 13, תתחייב לשלם סכום השווה לחלקה היחסי של קשת בתחום הפרסומות במדיה זו, העולה לכדי 60%. בקשת הכחישו בזמנו את הטענות והשיבו כי אופטיקה הלפרין "מוזמנת, כפי שהייתה מוזמנת תמיד, לרכוש זמני פרסום בהתקשרות ישירה עם קשת גם ללא התחייבות לסכום שנתי, או באמצעות חברת רכש המדיה מקאן" – דרכה כאמור ביקש הבעלים לבצע את ההתקשרות.
יצוין כי מאז קמפיינים של הרשת דווקא עלו בערוץ, הפעם כשההתקשרות בוצעה דרך החברה "מדיה קום". על אף שנראה כי הבעיה של הלפרין עצמו נפתרה, ייתכן כי ברשות בחרו לבחון את הטענות בהיבט הרחב יותר, אולי בגלל טענות דומות שהתקבלו ביחס לערוץ, ועל כן נפתחה הבדיקה הנוכחית.
עוד במסגרת הבדיקה, ברשות הפנו שאלות גם לגורמים בענף המפרסמים בערוץ רשת 13. זאת כדי להבין טוב יותר את חלקה ומעמדה בשוק של קשת, שמתוך הסכומים המושקעים בפרסום בשני הערוצים 60% מגולגל אליה, בעוד 40% מגיעים למתחרה. ככל הנראה אותם גורמים נשאלו על האופן בו מתומחרים שטחי הפרסום וכן בשינוי שהביא המיזוג בין ערוץ עשר לרשת לעומת המצב שלאחר הפיצול – אז פעלו בישראל שלושה ערוצים מסחריים גדולים – ערוץ עשר, רשת וקשת. תגובת קשת ורשת בנושא הנ"ל טרם נמסרה. 
בדיקת הרשות לתחרות יכולה לשנות את אופי הפרסום בטלויזיה, שכן אם תבחר הרשות להטיל הגבלות או קנסות על אחד מן הערוצים המסחריים אם תתגלה התנהלות לא תקנית, הרי שיהיה מדובר בשינוי גם עבור מפרסמים רבים אחרים, שיוכלו להנות מהתוצאות. 
מנגד, ירידה בהיקף ההכנסות מפרסום לערוצי הטלויזיה עלולה להוביל למכה אנושה לתזרים של הערוצים ולהוביל לקיצוצים נרחבים בתכניות ובכוח אדם, בענף שגם כך ספג את אחת המכות הקשות בחודשים האחרונים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בכי
    רמבו 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו לבכות יש אנשים במצב יותר גרוע כול אלה שהרוחו מליונים שיצאו אכשו קצת הרבה אנשים בלי פרנסה ואתם רק דואגים לעצמכם תתבישו.
    סגור
  • 2.
    משכורת של שופט......
    מלי 07/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משחקים אותה קשובים לחלשים אברומוביץ מבקש מחברי כנסת לקצץ כדוגמא לעם.....
    סגור
  • 1.
    במקרה אני לקוחה של הלפרין וקיבלתי שירות רע (ל"ת)
    לקוחה מאוכזבת 07/2020/27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור