תקשורת ומדיה

הסכם פשרה בכאן 11: קלמן-סג"ל תמשיך להיות משודרת עד לדיון במועצת התאגיד

חברי מועצת התאגיד טרם מונו, כך שעיכוב בהליך המינוי ואי קיום הדיון, עלול להוביל לסיום ההתקשרות מול קלמן וסג"ל בסוף השנה הנוכחית
שרון טל | 
קלמן וסג"ל, אלדד קובלנץ (צילום יוטיב/קלמן וסגל, איה אפרים)
התכנית קלמן-סג"ל תמשיך להיות משודרת לכל הפחות, עד לקיום דיון במועצת התאגיד, כך לפי הסכם הפשרה אליו הגיעו ארגון העיתונאים ועמותת הצלחה מול תאגיד השידור הציבורי. הצדדים הודיעו על כך לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים.
משמעות הפשרה היא שהתוכנית תישאר באוויר לפחות ב-5 החודשים הקרובים, מאחר שמועצת תאגיד השידור הציבורי כרגע אינה מתפקדת וממתינה לאישור המינוי של החברים החדשים והישנים. אולם, אם חברי מועצת התאגיד לא ימונו בחודשים הקרובים ולא יתקיים דיון בעניין, צפויה להגיע לסיום ההתקשרות של התאגיד מול מגישי התכנית, זו תפוג ב-31 בדצמבר.
הפשרה הושגה ביוזמת עמותת "הצלחה" שיוצגה על ידי אלעד מן, היועץ המשפטי של העמותה שהצטרפה במעמד של ידידת בית משפט לעתירת שארגון העיתונאים הגיש נגד ההחלטה של מנכ"ל התאגיד.
בעתירה, טען ארגון העיתונאים שההחלטה של התאגיד להוריד את התכנית התקבלה שלא בסמכות - כי בוצעה בניגוד לעמדת מנהל החדשות, ברוך שי, וללא דיון של המועצה, אולם בבית המשפט לא נקבע עניין סמכותו של מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ. ארגון העיתונאים יוצג בעתירה על ידי עו"ד ד"ר מורן סבוראי ממשרד בשה-זבידה-סבוראי.
"אנו שמחים שהצלחנו לבלום את המחטף החד צדדי, ורואים בכך הישג חשוב ונקודת ציון משמעותית במאמצים שלנו לשמור על חופש העיתונות בתאגיד ועל העצמאות של חטיבת החדשות כפי שהיא מעוגנת בחוק", מסר יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי. "החוק קובע כי את כל ההחלטות העיתונאיות צריך לקבל מנהל חטיבת החדשות כדי לאפשר לעיתונאים לבצע את מלאכתם במנותק משיקולים זרים - זה סעיף שהוכנס לחוק ביוזמת ארגון העיתונאים, ונמשיך לוודא שהוא אכן מקוים כלשונו".
אראל סג"ל: "שמח על הפשרה שהושגה ומודה לארגון העיתונאים, עמותת הצלחה ופרקליטי המלומד על ההתגייסות למאבק המשפטי החשוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה