תקשורת ומדיה

אבישי בן חיים: "במקום לגנות קללות ואיומים ברצח - ממציאים טענה מרושעת"

תיעוד התקיפה מעורר תאוריות קונספירציה ברשת. האם הסאונד מולבש? האם נלקחו סימפולים מסרטון תקיפה בסינמטק? ולמה התוקפים עסוקים בטלפון שלהם? שמואל הספרי: "מדובר בקשקוש מזויף וחובבנות"; חדשות 13: "הסרטון אותנטי"
אילן שניג |  11
אבישי בן חיים (צילום מסך חדשות 13)
גם במבול התקיפות של העיתונאים שנוחת עלינו לאחרונה, הסרטון שמתעד את תקיפת העיתונאי אבישי בן חיים חריג. בסרטון נשמעים קללות ואיומים כמו " בן זונה בן חיים"  בן מוות אתה", "נגרור את הגופה שלך עם טנדרים" וקוראים לו לברוח, אך לא המפגינים ולא בן חיים מופיעים בסרטון. עתה מתברר כי הסרטון שפורסם רק אתמול, צולם לפני יותר משבועיים ב-15/7, בהפגנה בה כינו את בן חיים "מרוקאי זבל". וכאן אנחנו מביאים את הסרטון המקורי שנשלח מהטלפון של בן חיים והועבר לנו ע"י חדשות 13:
הסרטון הלא ברור הזה גרר גל של תיאוריות קונספירציה שהמסקנה העיקרית  שעולה מהן היא שהסרטון בושל. המחזאי שמואל הספרי כותב: "טוב, צפיתי והקשבתי מספר פעמים לסרטון שבו מצולמת מדרכה ובסאונד כמה חבר'ה צורחים לאבישי איומים תיאטרליים כמו "בן מוות" ואני משוכנע לגמרי שמדובר בקשקוש מזוייף בחובבנות . יותר מזה - בשנייה 0:07 שתולים בו לדעתי סימפולים מתוך סרטון התקיפה בסינמטק ("תברח תברח" שנייה 0:47 )"  והספרי מצרף את הסרטון שנערך אחרת:
 
גם בנו של המחזאי, המוסיקאי אריה הספרי כותב: "המצלמה לא רועדת, זה שוט הליכה רגיל. הצלם שם לא בורח. הסאונד נשמע מולבש ואפקט סטייבלייזר על התמונה. ומי הצלם? אב"ח עצמו? מדוע לא דיווח שהותקף? איפה זה? אנשים כבר מזדעקים "מזעזע!". לטעמי הדבר כי מזעזע פה זה הבימוי החובבני". הספרי מוסיף עוד כמה תהיות:  שלושה מהתוקפים, אחת מהם אישה, נראים כאילו הם סתם עומדים ומתעסקים בטלפון שלהם. כמו כן למה הסרטון מתחיל איפה שהוא מתחיל? הרי לפני שהמצלמה ירדה אל הקרקע אמורה היתה להיות מוחזקת על כתף או ביד וכנראה תיעדה את תחילת התקיפה שגרמה לצלם להוריד אותה ולהתחיל במנוסת הצב שלו. החלק הזה לא רלוונטי? כמה נח. והצעקה בסוף "בן מוות אתההה!!" ממש ממיטב התוצרת של תיאטרון הבימה בשנות התשעים".


התוקפים, לכאורה, מדברים בטלפון, תמונה מתוך הסרטון של אבישי בן חיים
אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה מעלה אף הוא תהיות: "אין לתקוף עיתונאים, בשום נסיבות. אין לתקוף מפגינים, בשום נסיבות. ואחרי שאמרנו זאת יש כמה שאלות המצריכות מענה לגבי הסרטון הזה".
על כך מגיב לו עמית סגל ותוקף על הדרך גם את חדשות 13: "אין לתקוף עיתונאים אבל בואו נציף ״שאלות״ מקושקשות כי בתכלס אנחנו מגנים רק כי אין ברירה וזה כבר רץ ברשת. אז בואו נטנף ונטען במשתמע שאבישי מפברק את תקיפתו שהרי אנחנו, כולל הערוץ שלו שהתעלם מהאירוע עד שכבר לא הייתה ברירה - בסך הכל עובדים בעידוד ההפגנות לצד משרתנו הצדדית כעיתונאים".
 
שרון גל, עמיתו של בן חיים, יוצא להגנתו ומביא הוכחה מבחינתו כי הסרטון לא בושל: "לכל המשמיצים - שבמקום להזדעזע ולגנות - מחפשים את אבישי בן חיים: הנה התאריך שבו נשלח אליי הסרטון - הסיבה ששידרתי אתמול - פשוט לא שמתי לב להודעה ממנו. רדו מהעץ."
 
עוד אנשי ימין יצאו להגנתו של בן חיים. אבישי עברי כתב: "תראו מה עושים לאבישי בן חיים. גבר גבר, קצין בצנחנים, עיתונאי ותיק ומוערך ואיש לא פראייר בכללי. תראו כמה בקלות כל הנאורים והצודקים מערערים על הגרסה שלו, מטילים בו דופי, מציגים אותו כשקרן, כהוזה, כמטומטם. עכשיו תחשבו מה זה בשביל איזו אשה אלמונית להעז להתלונן על מישהו. פחד מוות" ויותם זימרי סיכם: "אבישי בן חיים קיבל שיעור "מהחברים" שלו בתקשורת על עיתונאים של ישראל הראשונה מול עיתונאי של ישראל השניה".
 אבישי בן חיים הגיב על הטענות בחשבון הטוויטר שלו: "ניסיון הנואל, במקום לגנות קללות ואיומים ברצח כלפי עיתונאי להמציא טענה מרושעת כאילו הסרטון לא אותנטי".
 
בחשבון הפייסבוק שלו בן חיים שוטח את גרסתו לאירועים: "לקראת סיום ההפגנה סמוך למעון ראש הממשלה ב14.7 בשעה 2409 עברתי במקום ההפגנה, כיכר פריז, למרגלות מלון המלכים.
התחילו צעקות ואיומים נגדי, בלשון דומה לזו שספגתי גם שעתיים קודם לכן סמוך לבית הכנסת הגדול (אני מניח שזו אותה קבוצה – מוטיב ה'גבלס' חזר על עצמו. 
לא הספקתי לצלם את האירוע מראשיתו כמובן, כי הפעלתי את מצלמת האייפון רק אחרי שהתחיל האירוע, אבל הספקתי לצלם 29 שניות, בהן האיום 'נגרור את הגופה שלך עם טנדרים' והקללות כמו 'גבלס' ובן מוות אתה. 
בגלל האווירה המאיימת מאד לא הסתובבתי לאחור אלא המשכתי לללכת ולהתרחק מהקבוצה ורק החזקתי את האייפון מאחורי הגב ונתתי למצלמה לתפוס מה שתתפוס. 
למחרת במערכת ראיינו אותי על קללות אחרות שספגתי ועל ההתקפה האלימה שעברנו כולל הכאתו במקל של הצלם שלנו קובי כהן. בריאיונות הדגשתי שאסור שאני אהיה הסיפור ושאי אפשר לגזול מאלפי ישראלים טובים שבאו להביע מחאתם הדמוקרטית, את זכות ההפגנה, על ידי התעסקות בשוליים ובהתקפות נגדי.
בהתאם לכך, לא ניסיתי לדחוף את הסרטון המבהיל הנ''ל לשידור, אם כי שלחתי  אותו בעיקר לכתב שלנו יוסי אלי שערך את הכתבה על ההפגנה באותו יום וכן למגיש שלנו שרון גל שצייצו היום, כדי להגן על האמת, את צילומי המסך של שליחת הסרטון אליהם ב15.7. לשניהם כתבתי 'נשמה,  תראה אם אתה רוצה את זה. פה צועקים לי גבלס ובן מוות'.
איך שהוא זה התמסמס והסיפור לא עלה, בעיקר באשמתי כי אני לא לחצתי כי לא רציתי להפוך למרכז הסיפור". 
 

פותח בטוויטר שלי שרשור שו''ת שאלות ותשובות בעניין סרטון הקללות והאיומים שפורסם אתמול ואל מול הניסיון הנואל, במקום לגנות...

פורסם על ידי ‏אבישי בן חיים‏ ב- יום שלישי, 4 באוגוסט 2020
בחדשות 13 דוחים את הטענות ומוסרים בתגובה: "מדובר בסרטון שצולם בהפגנה ב- 15.7.2020 בשעה 00.09 ע"י אבישי בן חיים ואורכו המלא 00.29. הסרטון הגיע למערכת רק אתמול ומשהגיע הוא נבדק על ידנו ומצאנו שהוא אותנטי לגמרי. יודגש כי הסרטון לא הובא לידיעת גורמי העריכה במערכת לפני כן ולמעשה נודע לנו על קיומו בדיעבד, בשל ציוץ שלו בטויטר ע"י כתב אחר. כל טענה בנושא מהימנות הסרטון היא מגמתית ואינה נכונה בעליל. בנוסף, חברת החדשות תעביר את הסרטון למשטרת ישראל, במסגרת החקירה על אירועי ההפגנה באותו הערב".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אבישי המחוכם
    ליליפוט 08/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבישי אי אפשר לשמוע אותך יותר הטמטום שלך עובר כל גבול.
    סגור
  • 7.
    סגל איש האמת... גיא זוהר חשף רק לפני 3 ימים ששיקרת
    יוס ואחיו 08/2020/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בראיון אצל ברקוביץ'... לך חפש את ביבי ודף המסרים. שרון גל - גם אדם מאוד מוסרי ולא פוליטי בכלל... נקי מכל חשד.
    סגור
  • 6.
    תותחי תקשורת עמית. ובן חיים.קלמן.
    אורי 08/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אתם מנצחים את כל עיתונאי השמאל בכל פרמטר.עמית בטלויזיה .קלמן בתחקירים המדהימים.בן חיים בניתוח ההיסטוריה האשכנזית.נוסיף את ינון מגל את ארהל סגלאת ריקלין שמעון שעומדים איתן ומפרחים אחד לאחד את השקרים של עיתוני השמאל.הניצחון הגדול שגלי צהל שמשם יצאו כל עיתוני השמאל נכבש והדעה הימנית גם נשמעת. נותר לדאוג להעביר את ערוץ 20 צמוד ל12 או 13ולתת לא את אחד מהספרות 10 או 14ותןך חצאי שנה ננצח אותם באחוזי הצפיה ריטינג.יישר כח.
    סגור
  • 5.
    מרבית אזרחי ישראל מאמונים לך
    רננה 08/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    השמאל בישראל עבר סוג של תאונה חשיבתית ולכן נ6הג באלימות. אני לא כטעסת עליהם אני פשןט מרחמת יל סגנון ההפגנות האלימות בתצוגות מבחילות ואיומים על עיתונאים. קשה קשה להם לקבל את העובדה שגם במחנה שחהם מאיימים על עיתונאים
    סגור
  • איזה סיפור עשיתם מקריאות גנאי
    גל 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאלימות פיזית נגד עיתונאים ונגד מפגינים לא עשו כזה סיפור, כשהגיעו מימין.
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    לפטר ומהר
    כתב מיותר 08/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברק רביד עדיף פי אלף על אדם שמחפש תשומת לב
    סגור
  • א
    אורי 08/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תזכיר לי בבקשה מי זה ברק רביד בדיוק
    סגור
  • 3.
    תמיד משעשע כאשר עמית סגל בכיר השופרות
    * 08/2020/04
    הגב לתגובה זו
    6 2
    של נתניהו המושחת מחלק ציונים לעיתונאים שאינם שופרות של נתניהו המושחת. משעשע לא פחות כאשר אבישי בן חיים מדווח בחדשות 13 ש*בסביבת דרעי אומרים...*. אבישי החביב והמתוק, אתה סביבת דרעי.
    סגור
  • 2.
    השמצות אביחי בן חיים
    פאני 08/2020/04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    בושה וחרפה לתיקשורת מעוותת, שיודעת רק להשמיץ את אביחי בן חיים, עצוב שכך
    סגור
  • ההיפך - אות של כבוד. אם כי קיומו כ'עיתונאי' בערוץ 13
    יוס ואחיו 08/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מראה את מצב הערוץ
    סגור
  • 1.
    השמצות אביחי בן חיים (ל"ת)
    פאני 08/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור