תקשורת ומדיה

עורך אולפן שישי מגיב לסערת אברושמי: "למרות הבעייתיות, חשבנו שחובה לשדר"

רון ירון הגיב לסערה שהוביל הריאיון באולפן שישי בו אמר רוצח אמיל גרינצייג, יונה אברושמי כי "המפגינים בבלפור הם חיידקים" ו"יש צעירים שילכו לבלפור שידעו מה לעשות". תנועת קריים מיניסטר הגישה תלונה על "הסתה חמורה לרצח"
אנגלינה יוסים |  5
יונה אברושימי רון ירון (צילום אביגיל עוזי)
תנועת "קריים מיניסטר" הגישה בסוף השבוע תלונה במשטרה נגד יונה אברושמי על הסתה לרצח, לאחר שאמר בראיון ששודר אמש באולפן שישי של ערוץ 12 כי "יש צעירים, שילכו לבלפור, הם יודעים מה צריך לעשות".
אברושמי אשר רצח את פעיל "שלום עכשיו", אמיל גרינצווייג בשנת 1983 כשהשליך רימון רסס לעברו במהלך הפגנה, ולא הביע חרטה על הרצח במהלך הראיון באולפן שישי, בנוסף כינה את המפגינים "חיידקים". הוא ציין כי מעריץ את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחזר על דברי נתניהו לפיהם, "המפגינים מפיצים מחלות".

עורך אולפן שישי, רון ירון, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "הכתבה הזאת הפכה לי את הבטן כבר כשראיתי את חומרי הגלם שהביא יגאל מוסקו. את כל קשת התחושות בעד/נגד השידור שלה, הרגשנו כולנו במערכת אולפן שישי. ובכל זאת למרות הבעייתיות, חשבנו שראוי לשדר. לא רק ראוי - חובה. אם פוליטיקאי אחד יחשוב פעמיים לפני שהוא מסית מפגינים, אחרי שראה איך הראש של רוצח כמו אברושמי עובד, עשינו את שלנו".
התנועה שיגרה במקביל מכתב לממלא מקום המפכ"ל, מוטי כהן, לקראת ההפגנה הערב, בו נכתב כי "אם אברושמי לא ייעצר והערב תהיה אלימות, דם המפגינים יהיה על ידה של המשטרה". בתנועה גינו בחריפות את מערכת "אולפן שישי", וטענו כי "נתנו במה להתרת דם. יש דברים שאסור לשדר". אחד מראשי תנועת המחאה "קריים מיניסטר", ישי הדס, הגיש את התלונה במשטרת כפר סבא כנגד יונה אברושמי.
הכתבה של עיתונאי יגאל מוסקו שודרה באולפן שישי. מוסקו אף שיתף את הכתבה בחשבון הטוויטר שלו עם הכיתוב: "האלמוני מן האפלה. הצצה לראשו של רוצח מפגין: יונה אברושמי, משליך הרימון שהרג את אמיל גרינצווייג, כבר לא מזייף חרטה".
העיתונאי ברק רביד פרסם את הציוץ של מוסקו עם הכיתוב: "אברושמי הבא מתהלך בנינו, השאלה היחידה היא מתי ירצח".
 
העיתונאי יואב לימור פרסם בטוויטר שלו כי " (חדשות 12)  נוהגים נכון כשהם משדרים את הראיון המצמרר עם הרוצח יונה אברושמי. שיידעו כולם מול מי ומול מה אנחנו עומדים. בלי מסכות, בלי התייפיפות ובלי חרטות מאוחרות ושקריות. האמת. במלוא כיעורה, ובמלוא סכנותיה".
 
מתנועת "קריים מיניסטק" נמסר: "הרוצח המתועב אברושמי התיר את דמם של אזרחים שמקיימים מחאה לגיטימית ולא אלימה נגד השלטון. אנו דורשים מהמשטרה לעצור אותו בבהילות ולהעביר מסר ברור של הרתעה ואפס סובלנות לצעירים שאותם עודד. אברושמי מעריץ את נתניהו וניכר שאמירותיו החמורות של נתניהו בקעו מגרונו. במדינה מתוקנת ראש הממשלה היה מגנה מיד את הרוצח אך בישראל 2020 ההסתה מתחילה בבלפור. אנו קוראים לציבור להגיע בהמוניו לבלפור בלי פחד ולתת מחר תשובה ניצחת להסתה ולאלימות".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    רוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן יררררררררררררררררררוןןןןןןןןןןןן
    ליאור 08/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שכר אותו לעשות משהו?
    סגור
  • 4.
    עד תביעה במשפט נגד ביבי (ל"ת)
    רון ירון בדיחה עצובה 08/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הג'וק קרוב לאדמה ולכן רואה רק אבק.
    oferdesade 08/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר מדי לצפות שיקום על רגליו האחוריות וישלים את מעשה האבולוציה?
    סגור
  • 2.
    אין שום סיכוי שיעצרו אותו
    אני 08/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אם יעצרו אותו- חייבים לעצור גם את אפרים שמיר שהוא "מהצד הנכון".
    סגור
  • 1.
    זעזוע
    רמי בוזגלו 08/2020/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דברים חמורים מאוד
    סגור