תקשורת ומדיה

עזיבה או הדחה? סערה בעקבות החלפת הכתבת הפוליטית של 'גלובס'

עיתונאים הטילו ספק בנסיבות החלפת טל שניידר בכתבת שירית אביטן כהן מהעיתון הימני 'מקור ראשון'. היו שרמזו ל"הון-שלטון-עיתון", מה שעורר תגובות חריפות מגורמים ב'גלובס' עצמו. ואיך כל זה קשור קשור לציוץ של ינון מגל?
שרון טל |  19
שירית אביטן כהן, אלונה בר און, טל שניידר (צילום מתוך פייסבוק)
טל שניידר, אלונה בר און, שירית אביטן כהן. צילום: טוויטר, יח"צ, שריה דיאמנט. 
אמש (ד') הודיע עיתון 'גלובס' על מינוי שירית אביטן כהן ממקור ראשון, לכתבת הפוליטית של העיתון. כתוצאה מכך, בעיתון הוחלט כי טל שניידר, ששימשה עד כה בתפקיד, תקבל את תחום הסיקור הבטחוני במקביל לתפקידה ככתבת מדינית.
שניידר צייצה בטוויטר על המינוי וכתבה: "שירית נשכרה על ידי נעמה סיקולר ואני ביקשתי לגוון את הפורטפוליו, להמשיך במדיני (כפי שהייתי עד עכשיו) ולהוסיף את הסיקור של תעשיות ביטחוניות ועסקאות נשק של ישראל. סיקור התעשיות הביטחוניות היה אבן יסוד של במשך הרבה שנים, ואפילו מעין התמחות של העיתון. מאז שעזב אזולאי, המשרה עמדה ריקה ואני ביקשתי את התחום. נחזיק אצבעות".
 
לאחר ההכרזה על המינוי, עיתונאים מסוימים מימין ומשמאל, הטילו ספק בנסיבותיו, כשהדברים מתחילים בציוץ מלפני חודשיים של ינון מגל. מגל תקף לפני כחודשיים את שניידר בטוויטר וכתב: "אם וכאשר גלובס יעיפו אותך מהתפקיד כי את לא מעניינת, לא מביאה סיפורים ומוטה פוליטית, לא אזיל דמעה". מגל נחשב לחברו הקרוב של שמעון ריקלין, המקורב למו"ל גלובס – אלונה בר און, כך שמדובר ברמיזות כי יש קשר בין החלפת שניידר לקשרים הקרובים לכאורה בין עיתונאים ימנים למו"לית של העיתון הכלכלי.
חודשיים לאחר אותו ציוץ, ב'גלובס' הודיעו על החלפתה של שניידר – צירוף מקרים? העיתונאי נתי טוקר שיתף את הציוץ של ריקלין וכתב: "חודשיים אחרי", על פניו תוך רמיזה כי יש קשר בין הדברים. טוקר נענה במהרה על ידי עורכת 'גלובס' נעמה סיקולר: "נתי, אתה פשוט משקר". כתבה.
 
גם אורי משגב מ'הארץ' תהה: "במה הוא שיקר? האם טל שניידר לא הודחה מתפקיד הכתבת הפוליטית של גלובס. האם לא שכרת לתפקיד עיתונאית אחרת מ'מקור ראשון'? המהלך ביוזמתה, או ביוזמתך/המו"לית/מקורבי המו"לית? מה הביא להחלטה?".
"מקורבי נתניהו חודרים כמעט לכל כלי תקשורת בישראל"
גם העיתונאי אבנר הופשטיין תקף: "במה הוא משקר נעמה? בואי, תפתחי: האם יש נימוק להזזתה של שניידר מתפקיד הכתבת הפוליטית? האם היה חוסר שביעות רצון מהסיקור הפוליטי של שניידר? האם יש נימוק להבאתה של כתבת פוליטית "מאזנת" לצידה או במקומה? האם הציוץ של מגל לא נראה כסוג של איום? והאם לא לגיטימי להסתכל על זה כחלק ממגמה?".
הופשטיין המשיך בקו הרומז למינוי פוליטי וכתב: "המציאות חזקה מכל דמיון, מקורבי נתניהו חודרים כמעט לכל כלי תקשורת בישראל. עכשיו גם כנראה בגלובס". את הציוץ מחק זמן קצר לאחר מכן, אך עמית סגל כבר הספיק להגיב כשהוא משתף ציוץ של אבישי גרינצייג ומתייחס לדברי אבנר הופשטיין: "מה שמרשים במיוחד שאיש מהנ"ל לא שווה דבר מבחינה עיתונאית, אבל בתודעתם הם הסלקטורים בכניסה למוסד הנחשק של העיתונות הישראלית". לאחר מכן תייג את הכתבת הטרייה של 'גלובס' שירית אביטן כהן, וכתב לה: "ממתין לך כסף קל (אבל ממש קל) על הרצפה מאבנר הופשטיין, אשמח לקשר לעורך דין".

הופשטיין מצדו, פרסם ציוץ מפויס כלפי הכתבת, אך המשיך לתקוף את 'גלובס': "מה שקרה בגלובס הוא הון-שלטון-עיתון. לא התכוונתי לכתבת שמונתה. מאחל לה הצלחה רבה. כתבתי על המוטיבציות מאחורי הקלעים על קשרי הון-שלטון-עיתון שהביאו להחלפת שהביאה להחלפת כתבים שאינה מנומקת בעיניי. החלפה מריחה לא טוב".
 
נעמה סיקולר, עורכת 'גלובס' השיבה: "היי אבנר, אני רואה שאתה בלופ, אז תן לי לעזור לך. כבר נאלצת להוריד ולתקן ציוץ אחד, מציעה לך להוריד גם את זה. למה? כי הון שלטון עיתון זה שקר. ושקר הוא עילה לדיבה".
העיתונאית אריאנה מלמד כתבה: "דעה לא פופולארית בקרב חברים בשמאל; אם טל שניידר רוצה לעזוב את תפקידה ככתבת פוליטית ולעסוק בענייני בטחון, הרווחנו: עיתונאית עצמאית, מעמיקה, הגונה וחכמה שתנקה קצת סחלה בתעשיות הבטחוניות בלי פחד מגנרלים. וזה לגמרי בסדר גמור למנות כתבת פוליטית ממקור ראשון".
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    אריאנה מלמד כנראה לא מסתכלת במראה האמיתית
    רוני צפון 11/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא במראת מציאות מדומה. ראו מה היא כתבה "עיתונאית עצמאית, מעמיקה, הגונה וחכמה שתנקה קצת סחלה בתעשיות הבטחוניות בלי פחד מגנרלים". זה כל כך רחוק מטל שניידר שאת כתבותיה קראתי לא מעט. 1. עצמאית, כן רואה רק ליברלים קיצונים. אם נקרא עצמאות ... 2. הגונה, נו באמת מפזרת מציאות דמיונית בכל כתבה שלה. אם זה נקרא הגינות אז ביבי צדיק. 3. אין לה שום הבנה בביטחון ובוודאי לא במה שקורה בתעשיות הביטחוניות. חוץ מלהמציא שם לכלוך שלא קיים אלא במוחה הקודח לא נקבל שום דבר פרודוקטיבי.
    סגור
  • 13.
    גם אם ימנו את הכתבים הפוליטיים מימין זה לא ישביע ביבי
    הם רוצים אחדות שורה 08/2020/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ימנית והזויה לא איכפת לי לא משניידר ולא משירית לא תהיה טובה כמו כל הגיבורים מישראל איום לא יקראו אותה, ולצערי טרם פגשתי כותב ימני מעניין ומעורר מחשבה כולם כופים דעתם תחת קינג ביבי, מימין משום מה אין להם אף פעם ביקורת עליו כאילו שמשה רבנו העניו מכל אדם היה מעשן סיגרים קוהיבה חופשי מחברים שסידר להם טובות ממזכיר המדינה האמריקאי, זה בערך המוסר הדתי היום מוסר של עלובי נפש שבינו ובין יהדות ותורת משה אין כלום בהתעלם כמובן מהיחס לגר ליתום ולאלמנה שזה בכלל כפירה והס מלהזכיר ועוד ועוד סוגיות מוסריות שנוח לימין הלאומני והדתי והחרדי להתעלם מהם
    סגור
  • 12.
    העיקר שברקאיכס מנווט את אטילה להקשיב רק לשמאלנים
    רזיהו 08/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהלן רינו צרור כבר זרקת צרור רעלים על ראש הממשלה הבוקר? כבר השקת את המאזינים סכוס התרעלה שלך? עלוב נפש מתולתל ב-ט'..
    סגור
  • 11.
    כמו במעריב את רעש וצלצולים
    טל תתפטרי 08/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא מעניינת אף אחד
    סגור
  • 10.
    זה ידוע שגלובס כבר מזמן הפך לביביתון הכלכלי
    ריקלניזם 08/2020/28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עיתון שמסקר את המשבר הכלכלי הגדול ביותר מאז קום המדינה ולא תוקף את רה"מ פעם אחת. מסקר אותו רק בידיים מלטפות...ראיתם טורים נגד ביבי? נגד המדיניות שלו? שמעתם קולות נגדו בעיתון הזה? לא וגם לא תשמעו בחיים. מקסימום נגד שלטון הפקידות. המזל שהעיתון בירידה ואף אחד לא קורא אותו חוץ מה-3 אחוזים הקבועים
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    שניידר
    יעקב 08/2020/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שנידר זמנך עבר פג תוקף, מיצינו, רק נשים מסוגלות להראות לך את הדלת,
    סגור
  • 8.
    איכס
    אחד 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מה שיש בגלובס של אלונה ונעמה. צעקות משברים ודרמות בלי סוף. עובדים ממורמרים. אל תתרשמו מהמילים היפות או ממשרוקית שהיא עלה תאנה. ההמקום הזה הוא הפייק הכי גדול של העיתונות בישראל. שניידר - תברחי
    סגור
  • 7.
    איך טל שניידר נשארת בגלובס
    נו באמת 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אני במקומה הייתי מסתלק. מביך
    סגור
  • 6.
    בראון תותחית ותתחילו להרגיע
    Michelle E 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    2 8
    עוד מצבור קטן של עיתונאים/דוברים יוצא נגד אלונה בראון אישה שמוציאה לאור את אחד העיתונים הטובים בארץ. אני מנוייה עליו כבר 22 שנה והוא רק השתבח לאחרונה. כשנשים מנהלות נוח לכמה גברברים שחושבים שהם עיתונאים להשתלח. אז תרגיעו כי נמאסתם עם ההסתות עייפנו!
    סגור
  • 5.
    לא אתפלא שהקשר של בראון לשופר ביביהו הדחת טל שניידר הית (ל"ת)
    ימין קיצוני 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 4.
    טל עיתונאית שמאלנית פמיניסטית קיצונית שכותבת מפוזיציה
    נירו 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    5 10
    ואומר זאת כשמאן עם אינטגריטי. היא בדיוק כמו ריקלין סגל ומגל, ולא חסר כאלו גם בשמאל. לא אוהב "עיתונאים" כאלו כי הם לא באמת עיתונאים, הם פרשנים סובייקטיבים להחריד שקיבלו במה להפיץ את משנתם. מאחל בהצלחה לשירית, הבית שבאה ממנו קרי מקור ראשון וחגי סגל הרבה יותר מקצועיים ומאפשרים ריבוי דעות מאשר כל גופי התקשורת השמאלנים כגון מאקו טמקא ושות'.
    סגור
  • ראשית טל היא לא עיתונאית אלא בעלת טור דיעה שנית
    כל מי שהוזכר בכתבה 08/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מהימין הפוליטי המעונן (יש מילה כזו תפתחו מילון) וההזוילא כותב מהפוזיציה ? ינון מגל ניטרלי? ועוד ועוד העיקר לשפוך שטויות בתגובות חגי סגל סופר מקצועי בעיקר כשפוצצו כטרוריסטים אנשים חפים מפשע אבל זה כבר אוביקטיביות אחרת
    סגור
  • 3.
    האפליה המתקנת
    גם 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ארוכה הדרך לאיזון משלטון ההגמוניה המפאניקית בלתי מעורערת.
    סגור
  • כל הכבוד
    יעקב 08/2020/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה אלונה על מתנת החג
    סגור
  • 2.
    רק אני נבעת מהרעיון שיש מולית בישראל שריקלין נוגע בה? (ל"ת)
    מתן 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    17 4
    סגור
  • זהוא זה ולא אחרת נא לאמר את האמת!@@@@@ (ל"ת)
    זהו זה 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מאמין שאצל בר און האבא ז"ל, זה בחיים לא היה קורה
    מ. כהן 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    25 3
    האיש היה 100% של יושרה, צדק, אמת, ענייניות, הגינות, טוהר מידות וגם עיתונאי בחסד עליון. מעולם לא התערבב בחייו האישיים עם גורמים מפוקפקים שביקשו להשפיע על הקו של העיתון. האמת? מתגעגע אליו.
    סגור
  • היא כבר מזמן עברה את האבא מצויינת
    מישל 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    3 7
    ואין סיבה שתתנצל אם זה לא מוצא חן בעיני כמה גברברים מהשמאל
    סגור
  • מינוי טוב
    מ 08/2020/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מאחל בהצלחה לאלונה ולגברת אביטן אל תתיחסו לעדר
    סגור