תקשורת ומדיה

עורך מוסף כלכליסט מגיב למנכ"ל מימון ישיר: "קל להשמיץ עיתונות"

ערן וולף התראיין לעיתון וזכה לכותרת שלילית לדבריו, מה שהוביל אותו לצאת נגד אחד העיתונים הכלכליים החזקים בישראל: "חוסר הגינות עיתונאית, מקובל לפחות לכתוב מה שהמרואיין אמר"
שרון טל |  6
אמיר זיו, ערן וולף (צילום אוראל כהן, כלכליסט, יחצ)
"אלה שצריכים כסף לא יקבלו מאיתנו הלוואה כרגע": זו הכותרת שליוותה את הריאיון של ערן וולף, מנכ"ל חברת הביטוח מימון ישיר, בריאיון לעיתון הכלכלי 'כלכליסט', כשהמילים "לא יקבלו מאיתנו הלוואה כרגע", הובלטו בגדול.
הבוקר, כתב מנכ"ל מימון ישיר ערן וולף, פוסט בפייסבוק, ויצא נגד כלכליסט בטענה שהוא "עיתון שכותב על מימון ישיר באופן שלילי וחיובי יותר על הבנקים הגדולים".
כך כתב המנכ"ל: "מיד לאחר האירוע המשמח של הנפקת מימון ישיר הוזמנתי לראיון לכתבת מגזין בעיתון כלכליסט. כלכליסט, באופן מסורתי, הוא עיתון שכותב באופן שלילי על מימון ישיר וחיובי יותר על הבנקים הגדולים. שמחתי על ההזדמנות. בכתבות כאלה מקובל לפרגן או לפחות לכתוב את מה שהמרואיין אמר".
מימון ישיר יצאה בשבוע שעבר להנפקה ראשונית לפי מחיר של כ-430 שקל למניה וגייסה כ-140 מיליון שקל, מה שהקפיץ את שווי החברה ל-1.5 מיליארד שקל.  הגופים העיקריים שהשקיעו ברכישת מניות מימון ישיר היו הראל (כ-32 מיליון שקל), קרן ספרה (כ-38 מיליון שקל) והפניקס (כ-49 מיליון שקל). המשקיעים זכו לרווח בהנפקה של כ-50%. מימון ישיר, שבניהולו של וולף, נמצאת בשליטת משפחת קבוצת צור שמיר של משפחת שנידמן. 
עוד כתב וולף בפוסט: "מסתבר שחוסר ההגינות העיתונאית של כלכליסט נמשך. הם באו עם אג׳נדה. הכוונה שלהם הייתה להשמיץ ואל תבלבל אותם עם העובדות. הכותרת הענקית ״אלה שצריכים כסף לא יקבלו מאיתנו הלוואה כרגע״, מרמזת על חברה חסרת רגישות שהחלשים לא מעניינים אותה".
"ועוד: 'ערן וולף מסביר למה זה לא התפקיד שלו להציל את המובטלים' (מזלזל במובטלים), מימון ישיר דחפה הלוואות ועכשיו כשצריכים הפסיקה ( מקשה על החלשים) ועוד".
בתחילת משבר הקורונה החלטנו לצאת מתחום ההלוואות לכל מטרה ולהישאר בהלוואות רכב (ועוד מספר תחומים). זה לא היה תחום גדול אצלנו ממילא ( מימון ישיר פחות מ-1% מהשוק) והוא היה מסוכן עוד לפני הקורונה. לא הייתה בזה אמירה כנגד מי שלוקח הלוואה לרכישת מוצר, לא כנגד מי שמעוניין להחזיר חובות, לא כנגד מובטלים חלילה. פשוט יצאנו מתחום שאם היינו נשארים בו היה סיכון מהותי שנפסיד כסף והרבה ושום מנכל אחראי שהיה רואה את הנתונים לא היה נשאר בו". מכלכליסט טרם נמסרה תגובה. 
"מי שמכיר את מימון ישיר יודע שהיא ״חברה של אנשים״, חברה שרגישה לאנשים והרגישות הזאת היא אחת ממרכיבי ההצלחה החשובים שלה. הסיבה העיקרית שבגללה אני כתוב את הפוסט היא החשש שמה שכתוב בכתבה ייפגע בעובדי החברה. כלכליסט כנראה פחות אוהבים את האנשים של מימון ישיר וקצת יותר את אלה של הבנקים".
 

מיד לאחר הארוע המשמח של הנפקת מימון ישיר הוזמנתי לראיון לכתבת מגזין בעיתון כלכליסט. כלכליסט, באופן מסורתי, הוא עיתון...

Posted by Eran Wolf on Wednesday, September 2, 2020

לאחר הפרסום, הגיב לוולף עורך המוסף בכלכליסט, אמיר זיו: "כל מה שנכתב בראיון שפורסם נאמר על ידך, לרבות הכותרת. מכיוון שהראיון ושיחות ההשלמה מוקלטות, אין בעיה לבדוק ולהוכיח. אחר כך בנוגע לכתבת, דיאנה בחור ניר, שאתה משמיץ בעקיפין: דיאנה היא מהכותבות המנוסות והאיכותיות ביותר בעיתונות, בוודאי הכלכלית. מאחוריה מאות ראיונות וכתבות עומק, והרקורד שלה חף מאי-דיוקים". 
"ואחרון, למהות: מימון ישיר, כמו יתר חברות האשראי, דחפה הלוואות לציבור לכל אורך העשור האחרון. אפשר לאהוב את זה, אפשר לחשוב שזה ניפח בועה מסוכנת, זה לא משנה. זה העסק שלכם, בזה אתם עובדים, ובהצלחה לא קטנה שאכן הובילה להנפקה בשבוע שעבר. במצגות שאתם בעצמכם פרסמתם לפני ההנפקה – כפי שגם מצוין בכתבה – חשפתם שהיקף ההלוואות שהענקתם זינק בין 2012 לראשית 2019 כמעט פי 7: מ-1.2 מיליארד שקל לכ-8 מיליארד שקל. זה הרבה כסף, שהניב לחברה שלך ב-2019 רווח של כ-120 מיליון שקל, ולך שכר ואופציות במיליונים רבים.
עכשיו אתה גם טוען בפוסט המשמיץ שלך שהלוואות לכל מטרה "היה תחום מסוכן עוד לפני הקורונה". זה נחמד. כי כל שאר הציבור, שנחשף ערב אחרי ערב לפרזנטור שלכם ליאור כלפון דוחק בו לקחת "הלוואה של 80 אלף שקל באתר ב-5 דקות... לטיסה לחו"ל, לשכר לימוד, לטיול, לאירוע משפחתי, לשיפוץ הבית או לרכב חדש" לא קיבל את התחושה שמסוכן. יכול להיות שבדיעבד ההלוואות האלה היו הלוואות מסוכנות גם ללקוחות ולא רק לחברה שלך? יכול להיות שחלקם לפחות תקועים היום עם הלוואה מתקופת טרום-קורונה שהם מתקשים להחזיר?". זיו המשיך וסיפק דוגמאות מן הריאיון וסיכם: "בקיצור, מר וולף, להשמיץ עיתונות זה קל, בעיקר בפייסבוק. אבל זה לא לרמתך. אפילו אתה תסכים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מימון ישיר
    אחד העם 10/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האמת שזו חברה הרבה יותר רגישה ללקוחות שלה ויודע זגם לעובדים לא כמו הבנקים שם יש עם מי לדבר ומי שלוקח הלוואה צריך להחזיר, זה עסק לא ארגון תמיכה. לוקחים הלוואות ואז בוכים שצריך להחזיר...
    סגור
  • 5.
    שיאשים את משרד יחסי הציבור שלו ולא את העיתונאים
    דודו 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בטח לקח משרד יחסי ציבור בעשרות אלפי שקלים ולא קיבל את הכותרת שרצה. הגישה המיושנת של המשרדים הגדולים להגיע בכוחניות במקום בשכל והבנת העולם התקשורתי החדש שמחפש חברות עם ערכים נכונים. הוא פשוט לא התכונן טוב לריאיון ולמראיינים, חשב שהוא בסביבה מפרגנת ותומכת והמראיינים שלו כנראה "התרגשו" ממנו כמו שצריך. כל הכבוד לכלכליסט שהביא את הסיפור האמיתי.
    סגור
  • 4.
    ברוך שפטרנו
    חוה פ 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נזקקתי בדחיפות להלוואה, קיבלתי, בריבית נשך, אבל הצניעות את העובדה שהפריים לא כלול, מה שהקפיץ את ההחזרים. למרבה המזל, בהזדמנות הראשונה, החזרתי את ההלוואה בשלמותה, ובחיים לא אקח מהם שוב.
    סגור
  • 3.
    אתם מימון ישיר חברה חסר סולידריות
    שרי 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בצדק!!! לרשום על מימון ישיר שהם פחות טובים הם גרועים ולא לפנות אליהם יותר הם חסרי רגישות הבנקים בהרבה יותר מגלים סולידריות והריביות הגרידית שמימון ישיר לוקח לאחר שנציג אישר שחודש לא יחוייב . הם מוצצים את הלקוח עד כדי גניבה אינשאלללה תיפלו. כלכליסט צודק ואם יצטרך גיבוי ולאמת את דבריו יש לי לתת לו אלפים של אנשים שמרגישים שבם גנבים ולא מסוכרנים שם אחד עם השני
    סגור
  • 2.
    נוני צריך כסף למשפט אין לו בררה (ל"ת)
    צבי 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    בנק הפועלים מחזיק 34 אחוז מכלכליסט
    ליאור 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הפלא? ושלא נדבר על תקציבי הפרסום השמנים שמועברים ע"י הבנקים לעיתונים הכלכליים. ערן, כנראה שהפיתרון עבורך לסיקור אוהד זה להתחיל להזרים תקציבי פרסום לכלכליסט, יש לי תחושה שזה יעזור. בהצלחה!
    סגור