תקשורת ומדיה

גלנט נגד דה-מרקר: "הראיון שלא היה והשקרים שלא נבדקו"

שר החינוך לא אהב את הכתבה המפוברקת והסאטירית של האתר, בה נטען לכאורה שאינו טרח לפנות מזמנו כדי לנחם את משפחתה של שריפה אבו מועמר, המורה שנהרגה מירי כדור תועה ברמלה
מערכת ice |  3
יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט יוצא בחריפות נגד העיתון הכלכלי דה-מרקר. בשישי האחרון עלה במדור "הראיון שלא היה" של האתר ריאיון מפוברק עם שר החינוך, הכל פרי דמיונו של הכותב, שם נאמר לכאורה שגלנט לא טרח לפנות מזמנו כדי לנחם את משפחת המורה שריפה אבו מועמר מרמלה, שנהרגה ביום שלישי האחרון מכדור תועה.
כזכור, באחד המקרים הטראגיים והמצערים התרחשו בשבוע שעבר, ערב פתיחת שנת הלימודים, נהרגה המורה הצעירה שריפה אבו מועמר בת ה-30 מירי תועה על רקע קטטה בין חמולות בעיר. השר גלנט הגיע לנחם את המשפחה האבלה, אך בדה-מרקר עלו ביום שישי האחרון עם כתבה (שבראשה כתוב כי היא מפוברקת), משם מתקבל הרושם שגלנט לא טרח לפנות מזמנו כדי לבקר את משפחת המורה.

שריפה אבו מועמר (צילום פייסבוק)
יש להגיד שלאורך כל הכתבה ניתן להבחין כי מדובר במדור הומוריסטי והתשובות מנותקות לחלוטין, גם בסוף הכתבה ישנה הבהרה: "הראיון אינו אמיתי, לא התקיים במציאות וכל התשובות הן פרי דמיונו של המחבר, וכך יש להתייחס אליהן".

הקטע המדובר מתוך הכתבה (צילום מסך דה מרקר)
כל זה כאמור לא הרגיע את השר גלנט, שצייץ על כך היום: "הראיון שלא היה והשקרים שלא נבדקו: ברביעי האחרון הלכתי לנחם עם ראש עיריית רמלה את משפחת המורה שריפה אבו מועמר, שנהרגה ביום שלישי. זה לא מנע מדה מרקר לפרסם בשישי פייק ניוז ולטעון שלא פיניתי זמן לבקר את משפחתה. טיפ משר החינוך לדה מרקר: תבדקו עובדות לפני פרסום. זה יחסוך טעויות".

 
-
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מזל שלא התמנה לרמטכ"ל. אשכרה ניצלנו.
    מושיק רחמים 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אם ככה מגיב מי שמתייחס לכתבה בלי להבין שהיא סאטירית, אני לא רוצה לדמיין איך היה מאשר מבצעים בהם נשלחים מיטב בנינו ובנותינו אל מעבר לקווי האויב על מנת לחרף את נפשם. אגב, כבוד השר, אולי שווה לעבור מספר שיעורי רענון בתחום הבנת הנקרא?
    סגור
  • 2.
    איזה דביל הגלנט הזה
    דודו 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מהיום הרשון ראיתי שמדובר באדם נטול כל חוש הומור - וככזה הוא מפחיד אותי.
    סגור
  • 1.
    הוא מינף את עצמו דרך הדבר הזה
    שרה 09/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אלעק לא ידע שזה הפורמט. וגם אתם נפלתם בפח ועכשיו גם אני יודע שהוא ביקר אצל המשפחה של המורה המסכנה בניגוד לראיון הפיקטיבי.
    סגור