תקשורת ומדיה

נתניהו התנצל על מות יעקוב אבו אלקיעאן: "הפכו אותו למחבל - כדי לפגוע בי"

לאחר חשיפתו של עמית סגל, שעסקה בין היתר בטיוח פרשת אום אל-חיראן - מגיעות התנצלויות ודרישה להקמת ועדת חקירה, גם מפיו של ראש הממשלה. תנועת רגבים: "מבקשים סליחה על הפגיעה בשמו". איימן עודה: "נראה מי דורש לחקור ניגוד עניינים של שוטר ולא של אזרח"
מערכת ice |  5
נתניהו על מות יעקב אלקיעאן "הפכו אותו למחבל לשווא" (צילום פייסבוק טוויטר)
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לתחקירו של עמית סגל מאמש, שחשף את טיוח חקירת מותו של יעקוב אבו אלקיעאן, בכפר הלא מוכר אום אל-חיראן ב-2017.  בין היתר, חשף סגל התכתבויות בין פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, המפכ"ל דאז רוני אלשיך וראש מח"ש דאז אורי כרמל, שמעידות על ניסיונות הסתרת מידע שקשור לאירוע. נתניהו התייחס לאירוע הטרגי ואמר על אבו אלקיעאן "הפרקליטות והמשטרה לקחו אזרח ישראלי שפעם הראשונה נהרג בטעות, ובפעם השנייה עשו לו רצח אופי לאחר מותו - הפכו אותו למחבל - רק כדי לפגוע בי". 
כזכור, בינואר 2017 פשטו שוטרים על הכפר הלא מוכר אום אל-חיראן שבנגב. במהלך הפשיטה, ירו השוטרים ביעקוב אבו אלקיעאן למוות, בזמן שיצא עם מכוניתו משטח ביתו. במשך הזמן שעבר מאז האירוע טענו במשטרה כי היה מדובר בניסיון דריסה של השוטרים, שהרגישו מאוימים כאשר אבו אלקיעאן האיץ עם מכוניתו לכיוונם, ולכן ירו בו.
בעקבות החשיפה של סגל אף הגיעה התנצלות של תנועת רגבים, המזוהה עם הימין, ועוסקת ב"מעקב ותיעוד פעילות בלתי חוקית של ערבים באדמות המדינה בתחומי הקו הירוק וביהודה ושומרון". בהודעה שפרסמה התנועה נכתב: "תנועת רגבים מתנצלת בפני משפחתו של אבו אלקיעאן, שנהרג בשוגג במהלך פינוי בנייה בלתי חוקית בנגב, ותואר על ידי המשטרה והמפכ"ל דאז, כמחבל".
 
עוד נכתב בהודעה כי "רגבים דוחפת ופועלת לקידום הסדרת התיישבות הפזורה הבדואית ביישובי קבע, דבר המחייב גם אכיפת חוק נוקשה והריסת בניה לא חוקית, ודווקא משום כך חשוב לנו להתנצל בפני משפחתו של יעקוב אבו אלקיעאן, על התגובה שהוצאנו באותו בוקר קשה. על בסיס הטעיית המשטרה תיארנו את מר אבו אלקיעאן כמחבל וכרוצח. הפרסומים האחרונים מבהירים היטב את גודל הטעות. ברוח ימי הסליחות, אנו מבקשים סליחה ממשפחתו ומחבריו על הפגיעה בשמו. שלא תדעו עוד צער".
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הצהיר כי יגיש בקשה נוספת לפתוח בוועדת חקירה "בעניין הטיוח של רצח יעקוב אבו אלקיעאן". עודה כתב כי "בפעמים הקודמות שהעליתי את הדרישה זה לא עניין את הליכוד. נראה מי דורש לחקור ניגוד עניינים של שוטר ולא של אזרח. הטיוח של אלשיך ושי ניצן לא מזכים את נתניהו". עוד כתב עודה: "נאמר זאת כך, צדק ליעקוב אבו אלקיעאן וצדק לבנימין נתניהו יובילו לשתי תוצאות הפוכות. זיכוי של הראשון והרשעה של השני".
עיתונאי הארץ ג'וש בריינר כתב: "אני רק אזכיר: הירי לכיוונו של אבו אלקיעאן נורה לשווא ודמו נשפך ע"י המשטרה. יחד עמו נהרג השוטר ארז לוי. לשניים הללו מגיע צדק ולמשפחותיהם מגיע לומר את האמת".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    על מה סליחה ?
    דוד 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבו אל קיעאן רצח שוטר אולי בטעות אולי לא ? אני לא מבקש ממנו סליחה
    סגור
  • 4.
    ימין
    מישמיש 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מאות מקרים, הוא לא יתנצל אפ פעם.
    סגור
  • 3.
    גם ה"התנצלות" מטרתה לפגוע במשטרה
    גל 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא הבנתי מה הקשר בין התיק הזה לבין תיקי נתניהו. מן הסתם שלא מדובר באותם חוקרים. ברור שעל חקירה מורכבת, צווארון לבן, יש חוקרים יותר בכירים. וגם התברר שמה שטען נתניהו לא מדוייק, חדשות 13 ציינו זאת. זה שיש טעויות וליקויים, תמיד יש בחקירות כאלה דברים, ולא חושב שזה מיוחד לישראל, גם במדינות דמוקרטיות אחרות זה קורה.
    סגור
  • 2.
    כ"כ מוזר שכתוב "הרגישו מאוימים"=אלקיעאן דרס למוות את הש
    גיל 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוטר ארז לוי.דרס בטעות, אך השוטר נהרג.הם חשבו שדרס בכוונה שזה פיגוע דריסה
    סגור
  • 1.
    למה חשבו שהוא מחבל? כי בטעות הוא דרס למוות את ארז לוי (ל"ת)
    אפרת-לא הזכירו כמעט 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור