תקשורת ומדיה

שבוע 12 ברציפות: אלפים מחו בבלפור; העצמאים שבו להפגין

רגע לפני הסגר המסתמן, אשר צפוי לפגוע בשגרת המחאה, עשרות אלפים יצאו לבלפור, קיסריה, תל אביב ולצמתים ולגשרים בכל רחבי הארץ כדי למחות למען הצלת הדמוקרטיה

ניר קומם |  1
הפגנה בבלפור (צילום אילן שניג)
אמש (שבת), בפעם ה-12 ברציפות, מחאת ההמונים בבלפור נמשכה: אלפים הגיעו להפגין בכיכר פריז כנגד השחיתות בממשלה והניהול הכושל של משבר הקורונה וקראו להתפטרותו של נתניהו מתפקידו. מארגני המחאה בבלפור דיווחו על 22,000 מפגינים שהגיעו במהלך עד השעה 2230 לכיכר. נוסף על המוקד המרכזי בבלפור, התקיימה הפגנה גדולה גם מול בית משפחת נתניהו בקיסריה בנוכחות למעלה מ-1,000 מפגינים, והפגנה נוספת בתל אביב, בנוכחות ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד. בסוף הערב עוצרו ונעכבו לחקירה תשעה מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי.
להפגנה בבלפור אמש שבו המוני עצמאים במחאה על הסגר, אשר עתיד להיות מאושר מחר בממשלה, ולהיכנס לתוקפו בהדרגה במהלך השבוע הקרוב. מוקדם יותר היום, הודיעה גם התאחדות בעלי האולמות כי הם יגיעו לראשונה לבלפור, במטרה "להילחם נגד מדיניות ממשלת ישראל שפגעה ורמסה את ענף האירועים והשמחות".

(הפגנה בצומת סביון, הערב; פייסבוק - מחאת הדגלים השחורים)
גם מחאת הגשרים נמשכה, עם השתתפות נרחבת בלמעלה מ-300 גשרים בכל רחבי הארץ. אליהם הצטרפה שיירת מחאה מיוחדת של אנשים שבשל מצבם הבריאותי לא יכולים למחות, ועל כן עברו בשיירת רכבים בין המוקדים השונים.

(מחאה בצומת צוקים שבערבה, פייסבוק "הדגלים השחורים")
מחאת הדגלים השחורים צפויה להגיע ולהפגין גם היום בצהריים בנתב"ג, לקראת המראתו של ראש הממשלה לחתום על הסכם השלום עם איחוד האמירויות רגע לפני הסגר. "רגע לפני כניסה לסגר, במקום להתמודד עם האסון שהמיט – נתניהו בורח לארבעה ימים של קמפיין בארה"ב", מסרו ממטה המחאה. "בזמן שאנחנו לא מבינים את ההנחיות ונאנקים תחת המשבר המחריף – הוא יהיה בקוקטיילים הזויים. מנהיג אמיתי היה נשאר לשמור ולחזק את עמו, אבל נתניהו עסק בחיפוש אחר מטוס פרטי עבורו, אשתו והבן המסית. הניתוק וההתנהלות הכושלת שלו בלתי נסבלים. יש בישראל אזרחים ואזרחיות מדהימים שמגיעה להם הנהגה שדואגת להם ולא לטיסות פאר והטבות מס".

(מחאת הגשרים, צוק מנרה, הערב; מתוך פייסבוק 'מחאת הדגלים השחורים')
.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נתניהו לפרס נובל לשלום
    אפרים מיכאלי 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש הממשלה לפרס נובל לשלום!! עושה שלום אמיתי: וראוי לפרס נובל! ***************************** שלום נוסף למדינת ישראל עם עוד מדינה ערבית, עם האמירויות.עם מדינה שלא צריכה מישראל ויתורים וסיוע. פשוט שלום של מדינות. פרצת דרך ענקית בתחום מדיניות חוץ,הסכמי שלום עם מדינות ערב, השלחות ענקיות וחיוביות וחיזוק מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם, ובמזרח התיכון במיוחד. זהו נצחון גדול ,מובהק,משמעותי וייחודי לראש ממשלה :בנימין נתניהו, שבזכות נחישותו ואמונתו: לא להכנע לתכתיבים של מנהיגים כמו אובמה, כמו גוש מדינות אירופה, ולאופוזיציה בישראל שדגלה: שלום תמורת שטחים. נתניהו ניצח בקרב הזה בהובלת יחד , לבדו, זה נצחון שלו, ושל התמדתו, להביא שלום תמורת שלום!!! ראש הממשלה נתניהו ראוי לכבוד ולהערכה מעם ישראל ומתושבי מדינת ישראל על שלום של שפויים ושל אסטרטגים דגולים. הוא מנהיג שמוביל את מדינת ישראל להשיגים בינלאומיים חסרי תקדים. עמי העולם, מדינות ערב, מדינות אפריקה עומדים בתור לקשירת קשרים עם ישראל. אלה עובדות ושום עיוות של תקשורת עויינת ולא פטריוטית לא תשנה את האמת ואת התמונה. נתניהו מביא שלום על עם ישראל
    סגור