תקשורת ומדיה

נתניהו בהצהרה לפני הסגר: "לא אהסס להטיל הגבלות נוספות"

ראש הממשלה הזהיר במסיבת עיתונאים כי "ייתכן שלא תהיה לנו ברירה אלא להחמיר את ההנחיות". בתוך כך, קרא לאזרחים להקפיד "לעטות מסכות ולמנוע התקהלויות"
אנגלינה יוסים | 
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום צילום מסך)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב (חמישי) הצהרה במסיבת עיתונאים בנושא ההחלטה על הסגר שייכנס לתוקף מחר. "אלו ימים של מאמץ לאומי משותף לכולנו. הבריאות והכלכלה הם בימיים של כולנו, ננצח את הקורונה אבל רק יחד ננצח את הקורונה". עוד אמר נתניהו במסיבת העיתונאים כי "ייתכן שלא תהיה לנו ברירה אלא להחמיר את ההנחיות. אני כבר אומר אני לא אטיל סגר סתם על האזרחים, ואני לא אהסס להטיל הגבלות נוספות". לדברי נתניהו, הדבר החשוב ביותר הוא להקפיד "לעטות מסכות ולמנוע התקהלויות".
שר האוצר, ישראל כ"ץ, אמר כי המדינה תשתתף בתשלומי הארנונה של עסקים שנפגעו בהיקף 25% ומעלה. זאת בהמשך להקדמת המענקים לפני החגים, "עסק שייפגע בהיקף 25% ומעלה יהיה זכאי לסיוע". עוד הממשלה לא רוצה שעובדים יישלחו לחל"ת, "מצפים מבעלי עסקים לשמור על העובדים, החלטנו לתת תמריץ מיוחד בסך 5 אלף שקל על כל עובד למעסיק שישמור על העובדים", הוסיף כ"ץ.
הממשלה קבעה בהצבעה בתחילת השבוע על הטלת סגר כולל ברחבי הארץ החל ממחר, ערב ראש השנה, יום שישי הקרוב בשעה 14:00 בצהריים למשך שלושה שבועות. במסגרת ההגבלות כי תיאסר יציאה מעל 500 מטר מהבית למעט למטרות חיוניות, ואימון ספורט יחידני. נתניהו הכריז על "מתווה מעודן" עד שמחת תורה, עם אפשרות שהוא  יימשך. המגזר הציבורי יפעל במתכונת מצומצמת, המגזר הפרטי - יעבוד כרגיל ללא קבלת קהל. חברות יעבדו לפי המתווה הסגול ללא הגבלה במספר העובדים. מערכת החינוך הפסיקה לפעול היום, ולא בשישי כפי שנקבע מוקדם יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה