תקשורת ומדיה

בערוצי הטלוויזיה הודיעו: המגישים והאורחים באולפנים יעטו מסכות

זה החל עם בועז גולן, ומיד לאחר מכן גם בערוצי החדשות יישרו קו, זאת בעקבות דבריו של שר התקשורת יועז הנדל ("אנשי ציבור ותקשורת חייבים לשמש דוגמא אישית"). כעת, כלל הפאנליסטים והשדרים יופיעו כשמסכה על פניהם

מערכת ice |  3
חדשות 12 במסכות (צילום מסך)
דוגמא אישית: בועז גולן, הבעלים של אתר 0404 ומגיש התוכנית "אולפן פתוח" בערוץ 20 לקח על עצמו נוהל חדש בשידורים - מסכות לכל המגישים והאורחים בתוכנית, פרט לרגע בו הם מדברים, אז יהיה ניתן להוריד לרגע את המסכה ולהמשיך. 
הציוץ של גולן הגיע בעקבות דבריו של שר התקשורת יועז הנדל, שדרש מ"אישי ציבור ואנשי תקשורת לשמש דוגמא אישית ליצירת נורמה". השר הנדל הוסיף: "אנחנו כבר חצי שנה מתחילת הקורונה, ועדיין הציבור בחלקו לא הפנים את חובת עטיית המסכה. דוגמא אישית, מראית עין ונראות ציבורית הם חלק מהכלים להתמודד עם המגפה. חובה ערכית על כל מעצבי דעת הקהל להעביר את המסר על חשיבות לבישת המסכות. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".כאמור, בתגובה לדבריו, בועז גולן הרים את הכפפה (והלביש את המסכה), והודיע כי החל מהערב, בתוכניתו בערוץ 20 המגישים והאורחים יעטו מסכות, פרט לנקודה בה הם מדברים: "השר יועז הנדל צודק! החל מהערב אשב בתכנית שלי עם מסכה וכך גם אורחיי. מי שידבר, יוכל להסיר לרגע. עלינו לשמש דוגמא. רק בריאות לכולנו. זה הכי חשוב!"
 בתגובה לדבריו של גולן בטוויטר, שכמובן זכה לפרגונים, עלו תהיות נוכח העובדה שהסיכון להדבקה בנגיף גובר דווקא בעת דיבור, כך שהורדת המסכה לא בדיוק תסייע, וגם שעניין שמירת מרחק שני המטרים - חשוב לא פחות. בכל מקרה, למרות שהטענות הגיוניות וצודקות, מדובר במהלך שלפחות למראית עין ישמש דוגמא אישית לצופים.
 

מיד לאחר החלטתו של גולן וערוץ 20, הצטרפו גם חברת החדשות N12 וקשת להחלטה, ובהודעה שנמסרה לתקשורת נכתב: "במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, כלל הכתבים, הפרשנים והאורחים המשתתפים בתכניות האולפן בקשת ובחדשות 12, יעטו מסכות ברצף התכניות ורצועות השידור. המסכות יוסרו רק בהגיע תורם לדווח או לדבר. ההנחיה תיכנס לתוקף החל מהמהדורה הקרובה (בשעה 15:00) ועד להודעה חדשה. בנוסף, ראיונות שטח של כתבי החדשות יתקיימו עם מוט מיקרופון (בום) לצורך שמירת מרחק ותוך עטיית מסכות בהימצאותם ליד קבוצת אנשים". גם בתאגיד ובחדשות 13 הודיעו על פעולה דומה. 
בחדשות 13 הודיעו כי פרט למסכות, החליטו להגביל את מספר הכתבים והאורחים באולפן, עד ארבעה בלבד, לשמירת מרחק, לא כולל המגישים, כלומר עד שישה אנשים בפאנל, בהנחה ואודי ותמר מגישים יחד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מעניין מה יתגלה אחרי זה
    גולן 09/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי ואבוי ..מה יקרה אחרי שבועיים ,המגישות יורידו את המסכות ויגלו שיש להם שפם
    סגור
  • 2.
    רואה חדשות 12, אף אחד לא עם מסיכה באולפן, גם כשהיה מרוא (ל"ת)
    שקרנים? 09/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בועז גולן ולא עופר גולן (ל"ת)
    אורי 09/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור