תקשורת ומדיה

"נחלק גז מדמיע ושוקרים": סערת הפוסט המזויף נגד "קריים מיניסטר"

סנ"צ זיו שגיב, ראש מדור חקירות במשטרה, ציטט בשידור חי פוסט שפורסם בעמוד פיקטיבי של התנועה, שבו נטען כי המפגינים מתכננים לפגוע בשוטרים. הדברים שותפו בין היתר על ידי יאיר נתניהו ו"הצל", ולאחר הביקורת הבהיר שגיב שמדובר ב"פייק ניוז שנובע מהרצון לראות אלימות גואה"
יואב איילון |  9
סגן ניצב זיו שגיב (צילום צילום מסך, חדשות 13)
סנ"צ זיו שגיב, ראש מדור חקירות במשטרה, עורר סערה כאשר ציטט אתמול בשידור חי בחדשות 13 פוסט מזויף נגד עמותת "קריים מיניסטר", שבו נטען כי המפגינים מתכננים לפגוע בשוטרים בעזרת גז מדמיע ושוקרים. "אני חושב שאנחנו כבר לפני חציית קו אדום בגבולות של מה מותר ומה אסור בהפגנה. יש דברים שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו", אמר שגיב בתגובה לפוסט. 
בפוסט המזויף, שפורסם בעמוד המתחזה לזה של "קריים מיניסטר", נכתב: "חברים יקרים במוקדי ההפגנות המרכזיים נגד הצורר מבלפור נחלק למפגינים גז מדמיע אישי ושוקרים לראשי צוותים, ובמידה ומישהו מרגיש מאוים ע"י אזרחים סוררים או שוטרים ניתן להשתמש ולהשפריץ עליהם באופן חוקי. זכרו לשים מסיכה כדי לא להיפגע, זה גז חריף מאוד. בהצלחה".
את הפוסט שיתפו בין היתר יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, ופעיל הימין יואב אליאסי, הידוע בכינוי "הצל". "תסבירו לי איך מנהלי הדף הזה לא עצורים? מאיפה התעוזה? מאיפה האומץ? מה זה הדבר הזה? הגבול נחצה ועד שלא ירצח כאן שוטר, הם לא ירגעו!", כתבו השניים. נתניהו הסיר הפוסט זמן קצר לאחר שהתברר שמדובר בפייק, ו"הצל" ערך את הפוסט שפרסם בפייסבוק מחדש, עם הבהרה לפיה "מדובר ככל הנראה בפוסט מזויף". 
 
בעקבות דבריו של סנ"צ שגיב, במשטרה הוציאו הבהרה שבה נכתב: "לפני זמן קצר יצאה הודעה מטעם דוברות 'קריים מיניסטר' המודיעה כי הפרסומים הקוראים להצטייד בגז מדמיע ובאמצעים פוגעניים אחרים לא פורסמו מטעמם וכי מדובר בפייק ניוז" . 
נוסף על כך, סנ"צ שגיב אמר הבוקר בראיון לאפי טריגר בגל"צ כי "ראינו אתמול הודעת כזב בה קוראים למפגינים להצטייד בגז מדמיע. אני מתקן ואומר - זה פייק ניוז, שמה שעומד מאחוריו הוא הרצון לראות אלימות גואה". 
ברוך קרא, הפרשן המשפטי של חדשות 13, שנכח באולפן כאשר ציטט שגיב את הפוסט המזויף, התייחס למקרה וצייץ בטוויטר: "קצת על מאחורי הקלעים: דקות ספורות לפני השידור הקריא הקצין לי ולעמיתיי את הפוסט הזה. שאלתי אותו אם הוא משוכנע באותנטיות שלו כי יש סימנים שמעלים ספק, הקצין השיב בביטחון שכן. במלים אחרות, שבדק. משם הדרך לשידור הייתה קצרה. חבל".
העיתונאי בן כספית פרסם אף הוא את הדברים, וכתב כי "יאיר נתניהו מעביר את הבדיה הזו לעוקביו, לפיה ב'קריים מיניסטר' מתכננים לפגוע בשוטרים. תוך שניה זו כבר אמת עובדתית והמשטרה(!) מודיעה את זה באולפנים בסבר פנים חמורות. פייק, כמובן". 
לאחר פרסום הפוסט הפיקטיבי, מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר כי "מדובר בפייק ניוז. זיוף נמוך ושפל. אנו דורשים מהמשטרה לפתוח בחקירה בדחיפות כדי לאתר את מפיצי השקרים ודורשים לחזור בה מיד בכל במה אפשרית מהניסיון לייחס ל'קריים מיניסטר' את מה שנכתב בפוסטים המזויפים".
כמו כן, בתנועה איימו כי אם סנ"צ שגיב לא יתנצל תוגש נגדו תביעת דיבה. "משטרת ישראל חצתה קו אדום ובאופן בלתי נתפס משתפת פעולה עם הפצת הפייק כלפינו מבלי לבדוק. לא נותר לנו אלא לקבוע חד משמעית שהמשטרה היא משטרה פוליטית שעושה הכל כדי לחבל במחאה בשירות הנאשם מבלפור בהוראת השר אוחנה", נכתב בהודעת התנועה. 
  ​
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    סערה בכוס מים
    מוני 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפוסט הופיע בפייסבוק. תחת החשבון כביכול של ההתאגדות הבזוייה קרחים מיניסטר. הפוסט מתאים לקבוצה הזו ככפפה ליד. אז מישהו גילה שבעל החשבון הזה הוא בלתי ידוע. אז מה?? זה הופך את הפוסט לפחות מסית?? לפחות מפלג?? בסוף יתברר שזו קבוצת הוורודים או השחורים שרצו לדפוק את הקריין מיניסטר... ביג דיל. המשטרה פעלה מצויין!!!
    סגור
  • 6.
    פייק ניוז
    גולדי 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקרע לא מספיק גדול? צריך להוסיף עוד משהו להעמיק אותו?והייתי מציעה לבדוק כל דבר שנכתב לפני שמגיבים
    סגור
  • 5.
    פייק פוסט
    Ron 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו שתבינו בדיוק מי מפעיל את תיאטרון בובות משטרה
    סגור
  • 4.
    פייק ניוז
    אסתר 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להעניש עונשים קשים למי שמפיץ שקרים כדי לבלבל את העם המבולבל
    סגור
  • 3.
    אחד שחוקר אמת
    קובי 10/2020/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם מבינים איך אנחנו נראים אם מנהל באגף חקירות מקבל פייק שברור שהוא כזה כי לעולם לא יעלו כזה פרסום שום קבוצת מפגינים, בטח לא אנשי קריים מינסטר? ככה הם חוקרים דברים? עלה לשידור וזרק האשמות חמורות בלי לחקור מילימטר לעומק. בושה למשטרה. בא לי להקיא עליו ועל שולחיו
    סגור
  • 2.
    חוסר מזל: במקרה, היה באולפן השוטר שיודע לכתוב
    אזולאי 10/2020/11
    הגב לתגובה זו
    17 1
    אם זה היה ההיפך, והיה נוכח שם שוטר שיודע לקרוא, כל הפיאסקו הזה לא היה מתרחש.
    סגור
  • :)) (ל"ת)
    מישו 10/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אני בטוח שיאיר נתניהו יתנצל על הפצת פייק ניוז
    אלפרד מיזלש 10/2020/11
    הגב לתגובה זו
    11 1
    טוב.. מודה: גם ההודעה שלי פייק.
    סגור
  • שוטר טיפש.... לא יכול להיות...
    הלוחש לטיפשים 10/2020/11
    הגב לתגובה זו
    8 1
    נראה לי שלא מעט שוטרים צריכים לקבל שוק חשמלי למוח..... לפני שא י מקבל על הראש אז הבהרה. זו סתם בדיחה. יש בעיה עם המוח
    סגור