תקשורת ומדיה

ברקע משבר הקורונה: בקבוצת ידיעות צפויים לפטר כ-200 עיתונאים

קבוצת התקשורת בראשותו של נוני מוזס נערכת לקיצוצים של כ-30% מכוח האדם העיתונאי שלה, מה שהוביל את ועד העובדים וארגון העיתונאים לכנס דיון דחוף. גם בוואלה ובתאגיד מצטמצמים 
מערכת ice |  4
בניין ידיעות אחרונות (צילום ויקיפדיה)
בקבוצת ידיעות אחרונות נערכים לפיטורים של כ-200 מתוך כ-700 עיתונאים המועסקים. בחברה, המונה כ-2,500 עובדים בסך הכל. חלק מהקיצוצים כוללים גם את סגירתו לצמיתות של מגזין התרבות והלייף סטייל הוותיק – פנאי פלוס.
​מערכת פנאי פלוס מונה פחות מ-10 עובדים, ול-ice נודע כי סגירת העיתון צפויה כבר בסוף החודש הקרוב. אתר P-Plus, שהוא חלק מ-ynet לא כלול במסגרת הקיצוצים. את תגובת ידיעות לא ניתן היה להשיג, והיא תובא כשתתקבל. 
ועד עובדי העיתון יכנס הערב ישיבה דחופה כדי לדון בצעדים האפשריים כדי להילחם במהלך. בהודעה ששלח ועד העובדים נכתב: "הנהלת קבוצת ידיעות אחרונות הודיעה לנו על כוונה לבצע קיצוץ רחב היקף בכוח אדם, במהלכו צפויים רבים מעיתונאי הקבוצה לסיים את העסקתם".
"בכוונת ההנהלה לקדם פיטורים של עשרות רבות של עיתונאים בכל רחבי הקבוצה כבר בשבועות הקרובים ולשם כך נקבעו מספר ישיבות משא ומתן עם הוועדים ונציגי ארגון העיתונאים בתדירות גבוהה לימים הקרובים".
"אנו קוראים לכל עיתונאי ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאשה, xnet, ווינט וידיעות תקשורת להשתתף באסיפת עובדים משותפת בה נעדכן אתכם, יחד עם צוות ארגון העיתונאים, בנוגע להיערכות לקראת התקופה הקרובה".
העיתונות המודפסת בכלל סופגת בתקופה האחרונה משבר בין הגדולים בתולדותיה. בקבוצת וואלה הוחלט לאחרונה על קיצוץ שכר רוחבי כדי להימנע מפיטורים או הוצאה לחל"ת. עוד פרסם העיתונאי אביאור אבו כי בתאגיד מתכוננים גם הם לקיצוץ של כ-40 מיליון שקל, 10 מיליון מתוך הקיצוץ ירד משכר העובדים ויוביל להקפאת גיוסים ומשרות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    החרבת את מעריב עכשיו ידיעות
    נטע נכשלת לך הביתה 10/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחזור לגלי צה"ל
    סגור
  • 3.
    כלכליסט מה שהולך שם אבטלה סמויה (ל"ת)
    ששי 10/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עיתון שמאלני שסופו להמחק
    ירמיהו שוורצמן 10/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיקורים חד צדדיים גמרו אותו
    סגור
  • 1.
    נטע תתפטר נכשלת
    ידיעות סוף 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל לחכות שתסגור את האור.תתפטר.
    סגור