תקשורת ומדיה

"ספין שנועד להכין את הקרקע לקיצוצים חריפים": עיתונאי ידיעות תקשורת יוצאים לקרב משפטי

לאחר שהנהלת קבוצת ידיעות הודיעה כי בכוונתה לסגור את המקומונים, וועד העובדים וארגון העיתונאים עתרו לבית הדין לעבודה. העובדים סבורים כי מאחורי הקלעים נעשה מהלך לקיצוצים נרחבים: "כעת אפשר לומר כי יצא המרצע מהשק"
שרון טל |  4
בניין ידיעות אחרונות (צילום ויקיפדיה, freepik)
האם השאלטר עתיד להיסגר על מקומוני קבוצת ידיעות או שמדובר בספין שמטרתו להכין את השטח לפני קיצוצים נרחבים בקבוצה כולה? למרות הכרזת הנהלת קבוצת ידיעות בשליטת נוני מוזס כי בכוונתה לסגור את המקומונים, מהלך שיביא לפיטוריהם של כ-100 עיתונאים ב-17 עיתונים מוניציפליים שונים, בוועד העובדים דווקא סבורים כי כוונות אחרות לגמרי מתחת לפני הקרקע.
בהודעה ששיגרו הוועד הבוקר (ראשון) לעובדים נכתב: "הספין של סגירה מוחלטת של הרשת נועד להכין את הקרקע לקיצוצים חריפים, שיתקבלו כביכול בהקלה ובהבנה, אחרי שבוע של הטלת אימה על כמאה עובדים החוששים לפרנסתם".
"כעת אפשר לומר כי יצא המרצע מהשק". נכתב בהודעה. "הנהלת ידיעות תקשורת ניהלה במשך חודש מו"מ בחוסר תום לב, תוך שבכוונתה לערוך צמצומים רחבים בהרבה מכפי שהוצג לנו בתחילת הדרך ולטפול את האשם על נציגות העובדים, שהתנהלה באחריות וביושר".
בוועד עיתונאי ידיעות תקשורת תוקפים את ההנהלה: "הנתונים המובאים במכתב הנהלת החברה רחוקים מרחק רב מהאמת. לא התנהל משא ומתן של למעלה מחודשיים. הנהלת החברה מסרה בצורה עמומה על כוונה לבצע צמצוצים רק בתחילת אוקטובר ומצאה לנכון לקבוע ישיבת משא ומתן ראשונה רק ב- 14.10. גם הדיווח על כך שבמהלך החודש האחרון חלה הרעה משמעותית במצבה של הרשת שמחייבת את סגירתה לא תואמים את הנתונים הידועים לנו".
ועד עיתונאי ידיעות תקשורת וארגון העיתונאים עתרו הבוקר לבין הדין האזורי לעבודה בדרישה לעצור את המהלך של ההנהלה לפיטורי העובדים, ולהורות לה לשוב לשולחן המשא ומתן. דיון בעניין יתקיים ביום רביעי הקרוב. 
כפי שנכתב בעתירה: ״אחרי שהצדדים ניהלו מגעים מתקדמים אודות תוכנית התייעלות והגיעו להסכמות, הודיעה המשיבה בפתאומיות ובחוסר תום לב, כי מצב החברה החמיר (וזאת מבלי שהיא תומכת זאת בנתונים כלשהם), ועל כן בכוונתה לסגור את פעילותה. יובהר כבר עתה כי יתכן והמדובר לא בניסיון סגירה אמיתי אלא ב"ספין" שעניינו איון (ביטול) ההסכמות שאליהן הגיעו הצדדים, משיכת זמן ועיכוב". העתירה הוגשה באמצעות ד״ר עו״ד מורן סבוראי ועו״ד אמיר בשה ממשרד בשה זבידה סבוראי המייצגים את ארגון העיתונאים.
עוד נכתב בעתירה כי ״יומיים לאחר הודעת החברה על "סגירתה" כביכול, ביום 12.11.2020, הבהירה המשיבה לנציגות העובדים שההסכמות שהצדדים הגיעו אליהם אינן רלוונטיות עוד, ושהיא בוחנת באופן חד צדדי וללא הידברות עם נציגות העובדים "מתווה" שיאפשר את המשך פעילות החברה. במצב עניינים זה, ברור שהחברה "הנחיתה" על נציגות העובדים איום סרק לסגירת המשיבה, כשבאופן ציני היא איימה לגדוע את מטה לחמן של כמאה משפחות בתקופת משבר כלכלי, והכל רק כדי לאיין ( לבטל) את ההסכמות אליהן הגיעו הצדדי באופן שאינו מותיר ספק בנוגע להתנהלותה בחוסר תום לב".
"הארגון והוועד מבקשים מבית הדין לחייב את ההנהלה לעצור את מהלך הצמצומים החד צדדי, להציג בפניהם את הנתונים עליהם מסתמכת החלטתם לסגור את הרשת, לשוב לשולחן המו"מ ולהפסיק לפגוע בנציגות העובדים בידיעות תקשורת".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כמה מניפולציות מעייף לקרוא, לא מקנא במי שעובד
    איףףףףף 11/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם ואו משחק כמריונטה לידי הנהלה מושחתת.
    סגור
  • 3.
    יחס אמביוולנטי
    רמי 11/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחד רחמיי על אלו שמטה לחמם נגזל.מאידך לא מרחם עליהם כשהם מייצגים את השמאל הרדיקלי ואנטי ביבי.מה שנקרא יום נקם ושילם
    סגור
  • 2.
    עבר זמנו של העיתון שלא מעניין אף אחד
    ידיעות ישנות 11/2020/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נגמר הפרינט
    סגור
  • 1.
    תעזבו, זה פגר מת. כולם יודעים שהפרינט והאתר מחוסלים (ל"ת)
    פרסומאי 11/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור