תקשורת ומדיה

הקיצוצים בידיעות תקשורת: בית הדין לעבודה הורה להנהלה לספק מידע על מצבה הפיננסי

בתום דיון שהתקיים בבית הדין האזורי לעבודה בבת ים, קבע בית הדין כי על הנהלת ידיעות למסור לידי נציגות העובדים נתונים מעודכנים בדבר מצבה העסקי של החברה
שרון טל |  2
בניין ידיעות אחרונות (צילום ויקיפדיה, freepik)
נציגי עיתונאי ידיעות תקשורת הגיעו היום לבית הדין האזורי בבת ים, על רקע הצהרת הנהלת הקבוצה בראשות נוני מוזס, לסגור את 17 המקומונים של הקבוצה, החלטה שתביא לפיטוריהם של כ-100 עיתונאים ברחבי הארץ. 
בתום הדיון, קבע בית הדין כי על החברה למסור לידי נציגות העובדים נתונים מעודכנים בדבר מצבה העסקי של החברה אשר הוביל להחלטה על סגירתה לפני כשבוע. כמו כן, נקבע בבית הדין כי תתקיים פגישת היוועצות עם הוועד והארגון ביום חמישי הבא.
בדיון אמר בא כוח ידיעות אחרונות כי בעוד כשבוע תוצג בפני ההנהלה תוכנית חלופית להפעלת ידיעות תקשורת בהיקף שיאפשר את המשך פעילות החברה. הנהלת החברה הודיעה שתדון עם נציגות העובדים בתוכנית לכשתהיה על השולחן. עוד ציין בא כוח החברה כי הדיאלוג יתקיים רק עם ארגון העיתונאים ועם הוועד, וכי אין שיח עם גורם אחר בעניינם של העובדים. כמו כן, הודיעה הנהלת החברה כי עד סיום גיבוש התכנית אין בכוונתה להוציא זימונים לשימוע לפני פיטורים. 
בארגון העיתונאים מסרו כי "כולנו תקווה כי לאור ההבנות הקודמות ניתן יהיה לגבש בהקדם הסכם בין נציגות העובדים להנהלה לטובת כל הצדדים". 
ספין או לא ספין?
בוועד העובדים סבורים כי המהלך של הנהלת ידיעות נועד להכין את השטח לקיצוצים נרחבים בקבוצה כולה: "הספין של סגירה מוחלטת של הרשת נועד להכין את הקרקע לקיצוצים חריפים, שיתקבלו כביכול בהקלה ובהבנה, אחרי שבוע של הטלת אימה על כמאה עובדים החוששים לפרנסתם". נמסרו מהוועד מוקדם יותר השבוע. 
"כעת אפשר לומר כי יצא המרצע מהשק". נכתב בהודעה. "הנהלת ידיעות תקשורת ניהלה במשך חודש מו"מ בחוסר תום לב, תוך שבכוונתה לערוך צמצומים רחבים בהרבה מכפי שהוצג לנו בתחילת הדרך ולטפול את האשם על נציגות העובדים, שהתנהלה באחריות וביושר".
בוועד עיתונאי ידיעות תקשורת תקפו את ההנהלה: "הנתונים המובאים במכתב הנהלת החברה רחוקים מרחק רב מהאמת. לא התנהל משא ומתן של למעלה מחודשיים. הנהלת החברה מסרה בצורה עמומה על כוונה לבצע צמצוצים רק בתחילת אוקטובר ומצאה לנכון לקבוע ישיבת משא ומתן ראשונה רק ב- 14.10. גם הדיווח על כך שבמהלך החודש האחרון חלה הרעה משמעותית במצבה של הרשת שמחייבת את סגירתה לא תואמים את הנתונים הידועים לנו". כאמור, הצדדים הגיעו לבית הדין לעבודה, ונראה שההתדיינות תימשך, ושאלת השאלות היא - האם המקומונים ייסגרו? או שמדובר רק בתחילתו של מהלך קיצוצים נרחב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ורק בכלכליסט חגיגות טיולים לחול בועידות (ל"ת)
    ששון 11/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תחילת הסוף. כל העסק רקוב ושנוא. אין קוראים (ל"ת)
    מבפנים 11/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור