תקשורת ומדיה

שיא של כל הזמנים: הקורונה הזניקה את צריכת החדשות באינטרנט

זמן צריכת החדשות באינטרנט ב-2020 גדל בממוצע ב-27% לכ-6 שעות ו-28 דקות ביום, עלייה של 22 דקות. צריכת התוכן התחזקה בקרב אתרים מקומיים

שרון טל | 
חדשות באינטרנט (צילום Freepik)
עזבו אתכם רייטינג: צריכת החדשות של 2020 עברה לאינטרנט ובגדול. נתונים חדשים מצביעים על עלייה של 27% אחוזים בצריכת תוכן חדשותי באינטרנט בשנת 2020 לעומת 2019. מדובר בשבירת שיא של כל הזמנים, תחזית שהעולם היה אמור להגיע אליה רק בסוף 2023. כך עולה מבדיקה של חברת Whizzco הישראלית, המספקת פלטפורמה למדידת מדיה דיגיטלית, נתונים ואנליטיקה בדגש על עולמות תוכן. 
מנתוני Whizzco עולה כי בשנת 2020 בילה כל אזרח אמריקאי בממוצע כ-6 שעות ו-28 דקות ביום באתרי חדשות, עליה של 22 דקות בממוצע ליום בהשוואה לשנת 2019. בנוסף, הממוצע של צפיית דפים עמד ב-2019 על 2.25 דפים בממוצע לסשן (ביקור), כיום עומד הממוצע על 2.80 דפים לסשן. האתרים הגדולים כדוגמת CNN שנהנו מעליה של עשרות אחוזים בפרוץ הקורונה, ספגו מכה קשה באמצע השנה וחוו נטישה משמעותית של גולשים לטובת אתרי החדשות המקומיים ובכן עלה ממוצע צפיית הדפים של האתרים המקומיים ל-3.4 דפים לסשן, ממוצע גבוה בהרבה מהשנה אשתקד. הנתונים אינם מתייחסים לישראל בה גודל השוק קטן יחסית, אך יש בהם כדי להעיד על מגמה גוברת ברחבי העולם. 
"בעקבות הכאוס ואי האמון שיש לציבור בגופי התקשורת הגדולים, הם נמצאים יותר באתרים אינטרנט ומצליבים מידע כדי ללקט מידע בעצמם" אומר אלון רוזנטל, מנכ״ל Whizzco. "ריבוי השהות בבית בתקופת הקורונה, הביא אנשים להיות יותר בסמארטפונים ומול מסכי המחשב ולכן הם גם צורכים את החדשות שלהם דרך האינטרנט, השילוב של החרדה לצד העבודה מהבית מביא אותם לחוות יותר צורך בוודאות ולהיתפס לכל שביב מידע חדשותי. אי האמון באתרים הגדולים שהתחיל בתחילת הקורונה, משפיע גם על הקפיצה בצריכת תוכן חדשותי בגופי תקשורת מקומיים".
תגיות CNN | אינטרנט | חדשות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה