תקשורת ומדיה

מנכ"ל מועצת העיתונות משיב אש: "מו"ל גלובס והעורכת הראשית לא מבינות את תפקיד המועצה"

לאחר שהעיתון הכלכלי הביע ביקורת חריפה נגד המועצה ואף החליט לפרוש ממנה, המנכ"ל מוטי רוזנבלום משיב: "נשות גלובס לא מבינות שהמועצה היא לא איגוד מקצועי שיגדיר מיהו עיתונאי ומי לא". לגבי הטענות ל"מחטף" משיב רוזנבלום: "קבוצת צעירים ומו"לית, הם מבינים יותר מאחרים?"
שרון טל |  1
מוטי רוזנבלום ; נעמה סיקולר ; אלונה בר-און (צילום ויקיפדיה; שלומי יוסף; גלובס)
הקרב בין גלובס למועצת העיתונות עולה מדרגה: אתמול (שני) התקיימה ישיבה סוערת, במהלכה הוטחו טענות קשות נגד מועצת העיתונות והעומדת בראשה, השופטת בדימוס דליה דורנר. המועצה התכנסה לדון בשורת נושאים, בין היתר צירופה של אגודת העיתונאים בתל אביב לשורותיה, כמו גם מינוי מנהל בשכר למועצה, אותה מנהל כיום בהתנדבות מוטי רוזנבלום.
גורמים שלקחו חלק בדיון טוענים כי המועצה "ביצעה מחטף" בדרישתה לצרף את אגודת העיתונאים בתל אביב, על מנת לנצח את ההצבעה על מינוי מנהל. ההצבעה על צירוף אגודת העיתונאים בתל אביב עברה ברוב של 38 מול 12 מתנגדים ו-4 נמנעים וההצבעה למנות מנהל נפלה ברוב של 28-18.
על רקע הישיבה הסוערת, הודיעה הבוקר מו"ל גלובס בשם העיתון כי החליטו לפרוש ממועצת העיתונות, "לאור התנהלות לא ראויה ובלתי סבירה של המועצה שהגיעה לשיאה בישיבה אמש, וכן לאור חוסר מוכנות מתמשך להכיר בבעיית חוסר האמון בתקשורת. מכיוון שכך, איננו רואים עוד טעם בהישארותנו במועצה", כתבה בר-און.
בר-און קבלה כי "המצב היום הוא שאין כלום, לא רק שכל אחד יכול להכריז על עצמאי כעיתונאי (או מו"ל) ללא כל מחויבות לאמת מידה, אתיקה וסטנדרטים כאמור, אלא שהוא גם זוכה להגנות ומכתבי תמיכה מטעם מועצת העיתונות וארגוני עיתונאים. בעיניי, המצב הבלתי סביר הוא מרכיב גדול בחוסר האמון הציבורי כלפי התקשורת". בשל טענות אלו ונוספות, החליטה מו"ל גלובס לפרוש מהחברות במועצה.
מנכ"ל מועצת העיתונות מוטי רוזנבלום, משיב לטענות נגד מועצת העיתונות בשיחה עם ice: "נראה שמו"ל גלובס והעורכת הראשית לא מבינות את תפקיד מועצת העיתונות. יש לה שתי מטרות. הראשונה היא לשמור על אתיקה עיתונאית ולכן יש לנו בית דין לאתיקה בו נידונות מאות תלונות בשנה. ושנית, להתריע ולפעול נגד ניסיונות לפגוע בחופש הביטוי במדינה. אנחנו לא איגוד מקצועי שיגדיר מיהו עיתונאי ומי לא".
נטען כלפיכם שביקשתם לצרף קודם את אגודת העיתונאים בתל אביב כדי לנצח בהצבעה. מה אתה משיב לכך?
"יש פה מועצה דמוקרטית ויש בה חברים, גם עמוס שוקן מו"ל הארץ, אלוף בן, בועז ביסמוט ועוד חברים במועצת העיתונות ורבים מהם לא חושבים כמו יאיר טרטיצ'קי או אלונה בר און. אם היו להם יותר קולות, היו מקימים מועצה כאוות נפשם. יש לנו כנציגת ציבור את השופטת בדימוס דליה דורנר ועוד נציגים מכובדים. יש חבורה רצינית מאוד. כל האנשים האלה הם לא בסדר? קבוצת צעירים ומו"לית, הם מבינים יותר מאחרים?".
"בסופו של דבר, הרוב הגדול חושב שהמועצה עושה כמיטב יכולתה והיא גם פתוחה כדי להשתפר. הקמנו ועדה לאסטרטגיה בה חברה ענת סרגוסטי מטעם ארגון העיתונאים וגם המו"ל של גלובס הייתה אמורה להיות. הוועדה לאסטרטגיה הציעה מסמך עם רעיונות לשיפור ולקידום מועצת העיתונות ואתמול גם המסמך הזה התקבל פה אחד".
מה לגבי הטענות על מחטף בהצבעה?
 
"זכותם לחשוב כך, אחרים חושבים אחרת. אנו חיים במועצה דמוקרטית. מרגיז אותי שאנשים לא מקבלים את ההצבעה הזו, כמו שטראמפ מלין על ההצבעות במדינות שונות. בעיניי לשבור את הכלים זו לא הדרך. אפשר לשנות ולנסות לשכנע, אבל לא דרך הכפשות. כמו בממשלה, ההכרעה היא ביום הבחירות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה העיתון שמפר צווי איסור פרסום מטיף על מה זה להיות עית
    לאאא 12/2020/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עיתונאי? חחחחחחחחח מצחיק
    סגור