משפט

הפרקליטות לבג"ץ: דינה זילבר לא תועמד לדין על הנאום הפוליטי, "אין הצדקה"

שעה בלבד בטרם סיום כהונתה של  דינה זילבר, פרסמה הפרקליטות את החלטתה כי אין הצדקה להעמיד לדין את המשנה ליועמ"ש על נאומה הפוליטי וזאת כי הדיון הוא תיאורטי בשל העובדה סיימה את כהונתה
יהודה לוינגר |  7
דינה זילבר (צילום יונתן סינדל פלאש90)
המדינה השיבה לבג"ץ אתמול בערב (ראשון) לעתירת התנועה למשילות ודמוקרטיה שדרשה להעמיד לדין את המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, בעקבות הביקורת שמתחה כנגד הממשלה בנאום בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, בעוד שעל פי תקנון שירות המדינה חל איסור על עובד בדרגתה של עו"ד זילבר, לבקר את הממשלה וכך גם קבע בית המשפט העליון.
התנועה למשילות ודמוקרטיה עתרה בבקשה להוציא צו על תנאי המורה לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ לנמק מדוע אינם נוקטים בהליכים משמעתיים נגד זילבר.
לדברי הפרקליטות, יש לדחות את העתירה על הסף וזאת בכך שהעתירה עצמה הפכה להיות תיאורטית, בשל סיום כהונתה של זילבר כמשנה ליועמ"ש אתמול. בנוסף, העלו בפרקליטות כי עתירה התנועה למשילות הוגשה מוקדם מדי, עוד בטרם החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. 
ומהי עמדתו של היועמ"ש? על פי הפרקליטות, בתאריך 15.12 נפגש מנדלבליט עם המשנה לו, זילבר, ביקש את התייחסותה לטענות השונות "ולאחר ששקל את מכלול נסיבות העניין ואת ההסברים המפורטים" שניתנו על ידי דינה זילבר, כמו גם את העובדה שהיא מסיימת את כהונתה "מצא כי אין הצדקה לנקוט צעדים נוספים".
כזכור, הדברים שזילבר אמרה בכנס בין היתר והביאו לתלונה: "מייצרים מציאות מדומיינת של פרקליטות שבתוך הפרקליטות. לפעמים אנחנו עדים לתופעות של גלגול אחריות. לפעמים כדי לא להודות באמת המצערת של היעדר מנהיגות, מפעילים את הוונטילטור המפזר את האשמה לכל עבר". כמו כן נתנה דימוי לבגדי המלך החדשים כביקורת.
עוד אמרה: "במקום להתמודד עם קשיים, השלכות, יתרונות וחסרונות, במקום להסתכל פנימה – מסיטים את המבט ומכוונים אצבע מאשימה החוצה כדי להסיט את תשומת הלב. מייצרים מציאות מדומיינת של פרקליטות שבתוך הפרקליטות, או של מדינת פקידים חורשי רע במחשכים המתכננים הפיכה שלטונית. תרבות של חיפוש אשמים".
החלטת הפרקליטות העלתה ביקורות, במיוחד לאור הנימוק כי העתירה הוגשה מוקדם מדי בטרם החליט על כך היועמ"ש, כאשר הוא עצמו נפגש עם זילבר רק ימים ספורים לפני מועד סיום כהונתה.
עו"ד שמחה רוטמן, שהגיש את העתירה: "אם אחרי שקראתם, עדיין יש לכם אמון במוסד היועץ המשפטי לממשלה, סימן שלא הבנתם. תקראו שוב".
 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    כי אתם בושה וחרפה
    שמלאן 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו אחר היה מדבר כפי שדיברה הטיפוס הזו אויי
    סגור
  • 5.
    נו...זה ברור לא חשבנו אחרת רק חיזקתם את דעתינו עליכם. (ל"ת)
    יוכי 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    נו...זה ברור לא חשבנו אחרת רק חיזקתם את דעתינו עליכם. (ל"ת)
    יוכי 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    דבריה הנכונים, הראויים והרצויים של המשנה ליועמ"ש
    חרדה למדינה 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דינה זילבר הם פעמון אזעקה !!!! לכל מי שהמשטר הדמוקרטי בישראל חשוב לו. לפני שישראל הופכת ממדינה דמוקרטית עם שחיתות ציבורית (שמנסים למגר) לדמוקטטורה מושחתת כדוגמת רוסיה, הונגריה, תורכיה וכו'.
    סגור
  • 2.
    סוף הסיפור, מדינה מופקרת ללא מערכת משפט !
    שפוי 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה חותם בארון המתים של מערכת האכיפה והמשט הרקובים והאפלים של ישראל !! זה הרבה מעבר להשטנה מעל המקפצה... זה יריקה בפרצוף של העם ולא משנה בכלל מהות הסיפור אלא הגישה וההתנהלות , זה המסמר האחרון בארון המתים של מה שאמור להיות הכי טהור נקי ושקוף שאפשר, ראש הממשלה די להתעסק עם שטיות הקרונה והחיסונים, 99% מהנדבקים התגברו על זה ללא סיוע רפואי כל שהוא .. תתעסק עם מצב החרום האמיתי שאנחנו שורים בו שזה מדינה שמתנהלת ללא מערכת משפט ואכיפה !!!! זה מצב חרום לחיים נכונים והוגנים ודמוקרטים, די למגבלות תן לנו לחיות, ותתפנה להקים מחדש את המערכות האלו
    סגור
  • מערכות אכיפת החוק מתפקדות, אבל גם ההסתה כלפיהן.
    חרדה למדינה 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשנה ליועמ"ש דינה זילבר אמרה את הדברים הראויים, הרצויים והנכונים כלפי תיפקודו הכושל והלא-דמוקרטי של הנאשם נתניהו כראש ממשלה. לנבצרות מיד.
    סגור
  • 1.
    תפסיקו כבר לשים את הפרצוף המגעיל של המכשיפה
    ג'פרי 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מהספר עמי ותמי
    סגור