תקשורת ומדיה

הסדרות וגם החדשות: נתוני הדיגיטל המלאים של כאן נחשפים לראשונה

כאן חדשות רשמה עלייה של עשרות אחוזים בצפיות בתוכן ב-2020 דרך פלטפורמות הדיגיטל וכעת החליטה להיכנס גם לטיקטוק. כמה צופים בתכני החדשות של כאן וכמה הביאו הסדרות הפופולריות טהרן, מנאייכ ושעת נעילה? 

שרון טל |  2
חדשות כאן 11, טהרן (צילום freepik, מסך כאן 11)
ארבע שנים חלפו מאז הוקם כאן, תאגיד השידור הישראלי. בימי הערוץ הראשון, התאגיד הציבורי לא הצליח לאתגר את הערוצים המסחריים בהיקפי הצפיות, מה שגרם לכאן 11 להגדיר מחדש אסטרטגיית תוכן באמצעות השקעה מסיבית בדיגיטל, זרוע דרכה חיזק התאגיד את החשיפות לתוכן החדשותי והסדרות הבלעדיות שלו.
נתונים חדשים שמובאים כאן לראשונה חושפים את היקף הצמיחה של תכני כאן חדשות בדיגיטל: זינוק של 72% בצפיות ב-2020, ערוץ יוטיוב עם 16 מיליון צפיות בחודש (עלייה של 30% מ-2019), אינסטגרם עם 60 אלף עוקבים, 90 אלף עוקבים בטוויטר, 36 מיליון צפיות בפייסבוק מדי חודש (לעומת 21 מיליון ב-2019) וגם לראשונה, ערוץ טיקטוק. הפלטפורמה שכובשת את הדור הצעיר גרמה לראשונה לגוף חדשות לפנות לקהל דרך אחת הפלטפורמות הפופולריות עבורו, מתוך הבנה שיש קהל רב שאינו יושב מול המסכים בשעה 20:00 בערב. 
"החלטנו להגיע גם לקהלים צעירים יותר, ולחשוף אותם לתוכן שלנו, לכתבים ולמגישים שלנו", מסביר ל-ice מנהל זרוע הדיגיטל של כאן חדשות, תומר ברנד. "הערוץ בטיקטוק צריך להנגיש את החדשות לדור הבא, ולהתאים את התוכן לקהל. יש לנו שם סרטוני "בק-סטייג", תוכן חדשותי וויראלי מהארץ ומהעולם, וכן – גם פספוסים שלנו. הקהל לומד להכיר אותנו, מספר העוקבים עולה והמעורבות של הגולשים מפתיעה. זה הוכיח לנו שיש קהל לחדשות גם שם".
זרוע חזקה בדיגיטל היא כלי משמעותי בהגדלת החשיפות ובהגעה לקהלי יעד שונים. ועדיין, חשוב לזכור כי למרות הצמיחה, מול כאן 11 עומדות קשת ורשת - מפלצות טלוויזיוניות שנותנות תחרות קשה. מאקו לדוגמה, הוא בין האתרים הנצפים בישראל (מקום 3 לפי דירוג סימילארווב), וברשת 13 משקיעים יותר ויותר בתכנים ובסדרות שהן לא דווקא ריאליטי, דוגמת בלקספייס ששידוריה החלו לאחרונה. גם בכאן 11, מלבד חדשות, שמים דגש גדול על סוגה עילית. 
כמה צפיות הביאו טהרן, מנאייכ ושעת נעילה?
בעידן הריאליטי לא קל להביא סדרות איכותיות שגם ישבו את לב הצופים, אך השנה אפשר לומר, בתאגיד עשו זאת בענק עם שורת סדרות מצליחות ביניהן: מנאייכ, טהרן ושעת נעילה. 
מהנתונים שהגיעו לידי ice עולה כי מנאייכ השיגה עד היום כ-12 מיליון צפיות בדיגיטל, כשטהרן רשמה 8.5 מיליון צפיות ושעת נעילה רשמה 7.2 מיליון צפיות. הסדרה "חזרות" שעלתה לא מזמן, השיגה עד כה 1.8 מיליון צפיות ב-7 פרקים (מתוך 10). כל אחת מהסדרות הותירה חותם בקרב הקהל הישראלי, שחיפש לצרוך תכנים אלו לא רק בשירותי הצפייה בטלוויזיה אלא גם בדיגיטל.
"התפיסה היא לתת לגולש את המידע במקום שבו הוא נמצא", אומר ברנד. "היום, אם השאיפה היא להתפתח ולצמוח ולהגדיל חשיפה למותג, אז חייבים להיות נוכחים במקומות בהם מסתובבים ההמונים. כיכר העיר כבר מזמן לא במרכז עירוני כזה או אחר,  היא ברשת - בפייסבוק, ביוטיוב, בטוויטר, באינסטגרם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יפה מאוד. וחבל שב- ice לא מתייחסים
    ד.א. 12/2020/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לזה בדיווחי הרייטינג היומיים.
    סגור
  • דיווחי הרייטינג הם ע"פ הוועדה למדרוג
    גל 12/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם כן פרסמו כמה כתבות על הסכסוך של "גאן" עם הוועדה והמעבר למדידה עצמאית בדיגיטל.
    סגור