תקשורת ומדיה

אור לגויים? הטיפול של ישראל בקורונה מככב במדיות העולמיות וזוכה לבמה ופרגונים

הידיעה הראשית של BBC במהלך הערב הציגה את ההובלה המטורפת של ישראל בחיסון האוכלוסיה שלה נגד הקורונה, גם בניו יורק טיימס ופוסט פירגנו: "העניקה חיסונים ליותר ממיליון בני אדם, השיעור הגבוה ביותר בעולם". צרפת סופגת ביקורת קשה
כפיר אדר |  4
המחמאות לישראל בBBC (צילום צילום מסך BBC)
אחרי שחצתה את רף מיליון המחוסנים וגם במהלך השבת חוסנו 70 אלף ישראלים נגד קורונה, כאשר נרשמו 5,993 חולים חדשים אובחנו ומתוך 97,887 בדיקות 6.1% היו חיוביות. אבל בעולם, לא מפסיקים להחמיא לישראל על היעילות במתן החיסונים וב-BBC הבריטי אף הקדישו לכך את הידיעה הראשית.
בידיעה נכתב: "ישראל העניקה חיסונים נגד וירוס קורונה ליותר ממיליון בני אדם, השיעור הגבוה ביותר בעולם, ככל שמאמצי החיסון העולמיים מתגברים. בישראל יש שיעור של 11.55 מנות חיסון למאה נפשות, ואחריו בחריין עומדת על 3.49 ובריטניה עומדת על 1.47, על פי אתר מעקב עולמי המזוהה עם אוניברסיטת אוקספורד.
לשם השוואה, צרפת חיסנה 138 אנשים בסך הכל עד 30 בדצמבר. ישראל החלה בחיסונים ב -19 בדצמבר והיא מעבירה כניסות לכ -150,000 איש ביום, עם עדיפות לגילאי 60, לעובדי בריאות ולאנשים הפגיעים קלינית".

גרף ההתחסנות העולמי. מתוך BBC
על ההיערכות של ישראל נכתב: "היא הבטיחה אספקה של חיסון פייזר- BioNTech בעקבות משא ומתן בתחילת המגפה. היא פונה לאנשים עם גישה עדיפה לחיסון דרך מערכת הבריאות שלו - על פי החוק כל הישראלים חייבים להירשם אצל ספק שירותי בריאות מוכר. ישראל חילקה בבטחה משלוחים של חיסון פייזר, המשמעות היא שניתן לשלוח קבוצות קטנות יותר של החיסון לקהילות מרוחקות. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמתמודד לבחירה מחודשת, חזה שישראל תצא כבר מהפנדמיה כבר בפברואר".
הביקורת על צרפת: "בשלושת הימים הראשונים של קמפיין החיסונים שלה, שהושק ב -27 בדצמבר, חיסנה צרפת פחות מ-100 אנשים. לשם השוואה, גרמניה נתנה יותר מ-130,000 חיסונים עד סוף דצמבר. האיחוד האירופי היה איטי יותר מבריטניה או ארה"ב לאשר את כל החיסונים. סוכנות התרופות האירופית, הרגולטור של 27 המדינות החברות באיחוד האירופי, נתנה את אישורו לחיסון פייזר ב- 21 בדצמבר, בהשוואה ל -2 בדצמבר בבריטניה ו -11 בדצמבר בארה"ב".
"חלק מהקושי בצרפת נובע מהספקנות הנרחבת בנוגע לחיסון. בסקר של 15 מדינות שנערך על ידי Ipsos Global Advisor, רק 40% מהנשאלים הצרפתים אמרו שהם יהיו מוכנים לקבל את החיסון. זאת לעומת 80% בסין, 77% בבריטניה ו- 69% בארה"ב. מוקדם יותר השבוע הגן שר הבריאות הצרפתי על קצב החיסונים האיטי ואמר כי הרשויות בחרו לתת את העקיצה בבתי אבות לתושבים קשישים, במקום לגרום להם לנסוע".
 
גם בניו יורק פוסט החמיאו לישראל: "החיסונים בישראל החלו ב-20 בדצמבר, על פי טיימס ישראל. אם הקצב הנוכחי יימשך ללא הפסקה, ישראל תמצה את אספקת החיסון נגד פייזר תוך עשרה ימים, ישראל היא המדינה הראשונה שחיסנה 10 אחוזים מאוכלוסייתה, על פי ניתוח נתונים של בלומברג. השנייה היא בחריין, אשר ניתנה 57,317 מנות ל-3.9 אחוזים מאוכלוסייתה נכון ל -30 בדצמבר. בריטניה נמצאת במקום השלישי - אך רק עם 1.4 אחוזים קיבלו את המינון הראשון של החיסון עד כה".
 
בניו יורק טיימס תהו: "כיצד ישראל הפכה למוליכה העולמית בחיסוני הקורונה?", ובידיעה נכתב: "יותר מ-10% מאוכלוסיית ישראל קיבלו מנה ראשונה של חיסון נגד וירוס, שיעור שעבר בהרבה את שאר העולם וסייע לתדמית המקומית המוכה של מנהיג המדינה, בנימין נתניהו, בשלב קריטי. הקמפיין של ישראל, שהחל ב-20 בדצמבר, הפיץ את החיסון לכמות גדולה פי שלושה מאוכלוסייתו מאשר האומה השנייה המהירה ביותר, ממלכת בחריין המפרץ הפרסית הזעירה, על פי נתונים שגובשו בעיקר ממקורות הממשל המקומי על ידי עולמנו בנתונים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ערבות הדדית
    בני 01/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ישראל צריכה להוביל ולהיות דוגמא טובה בערבות הדדית וללמוד וללמד על בניית מערכות יחסים טובות בין בני אדם, זה ההייטק ניישאן שישראל צריכה לפתח ובזה היא יכולה להיות באמת הכי טובה בעולם. איחוד, אכפתיות ודאגה בין אדם לחברו, זה הנכס הכי חשוב שיש לפתח בעולם.
    סגור
  • 3.
    בדיחה עצובה
    דורון 01/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    המשך ההתפארות הריקה מתוכן של ראש ממשלה לא אחראי העושה כל טעות שאפשר. אין מספיק חיסונים רוצים לא לתת את המנה השניה.ביבזיון נכשלת פישלת אתה אסון למדינה.ראה כמה מדינות אחרות קטנות כמונו הצליחו. הרסת את הכלכלה את הבריאות את העם והמדינה כשאתה דואג רק לכיסך וכיסאך
    סגור
  • 2.
    רק בישראל רוב התקשורת חמוצה (ל"ת)
    חח 01/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 1.
    מחכה לפרגונים של עיתוני העולם על מערכת המשפט שלנו
    צדוק 01/2021/02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ותאמינו... עוד כמה חודשים זה יגיע. יש!
    סגור