תקשורת ומדיה

האם נתניהו היה בסכנה? ולמה בחדשות לא סמכו על שיפוט הצופים בהקבלה לאירועי הקפיטול?

מהצד השני עם גיא זוהר בדקה את הדיווחים המקבילים בערוצי החדשות בסוף השבוע בנוגע לדיווח על ניסיון הפריצה לבלפור לכאורה שהביא להזזת נתניהו למתחם מאובטח. האם התזמון מקרי? ומה אמרו במהדורות?
כפיר אדר |  1
גיא זוהר מהצד השני (צילום צילום מסך כאן 11)
דיווח סימולטני בכל מהדורות החדשות בערוצים השונים סיפר שראש הממשלה ומשפחתו הובהלו למתחם מאובטח בגלל חשש לאור העובדה שמפגיני בלפור פרצו מחסום. אבל מה זה המחסום שנפרץ? האם המפגינים באמת פרצו אותו? והאם נשקפה סכנה לחייו של נתניהו? ב'מהצד השני' עם גיא זהר בדקו.
זהר פתח את המונולוג ואמר: "תראו פלא, יומיים אחרי הפריצה לקפיטול שבוושינגטון, בשלוש מהדורות שישי בטלוויזיה, בו זמנית ממש, נודע לנו שגם בירושלים מפגינים איימו לפרוץ לתוך סמלי שלטון". כאן הוצגו דיווחים בחדשות 13 כי המפגינים 'הסתערו על הגדרות ופרצו את המחסום' כשהקדימו את המשטרה, גם בכאן 11 ובחדשות 12 היה דיווח כמעט זהה".

זהר תהה: "עקפו גדרות ברזל ארעיות? הם מדברים על אותו אירוע? מהו מחסום? מה המשמעות ללעבור אותו? עד כמה זה קרוב לראש הממשלה ומסכן אותו? טוב, בכל מקרה עד כאן לא גילינו שום דבר חדש שלא ידענו שבוע קודם לכן". עמית סגל הזכיר דיווח מלפני שבוע בנושא. זהר הזכיר: "דווח, אבל בשישי שאחרי הסתבר שחוץ ממעצר של מפגינים, מאבטחיו של ראש הממשלה הכניסו אותו ואת משפחתו לחדר מאובטח".
כאן נשמעה אילה חסון מחדשות 13 בדיווח על כך, גם עמית סגל בחדשות 12 דיברו על ההחלטה של מאבטחי נתניהו. "האם החלטת השב"כ היא תשובה חדשה לשאלה האם היה איום על ראש הממשלה באירוע הזה? לפחות בשני ערוצים הדגישו בפנינו שלא". בחדשות 13 טען אלון בן דוד שלא, גם לא בכאן 11. "שני ערוצים הבהירו, אבל אולי בכלל לא צריך פרשנות, אפשר להראות את התמונות, בחדשות 12 הראו למחרת את התמונות מאותה פריצת מחסום שיכלו להראות בזמן שמפרסמים את הידיעה כדי שאנחנו נשפוט".
בקשת 12 הראו את הקטע ומשה נוסבאום הסביר על המעצרים של המפגינים שפרצו. זהר הסביר: "את התמונות הברורות של הפריצה היה אפשר להביא קודם בכל המהדורות. נוסף על כך, אם מספרים לנו על עצורים, יכלו לספר לנו גם כפי שפורסם אחר כך ברשתות החברתיות ששניים מהעצורים שוחררו לחלוטין ועוד כמה שוחררו לאחר שנקבע שלא ניסו לפרוץ לבית ראש הממשלה. למה כל הדקדוק הזה חשוב הפעם? בגלל ההקשר, שברור לכולנו".
בחדשות דנו על התזמון של הידיעה שכנראה לא מקרי בשל הרצון לכאורה ליצור הקבלה לאירועי הקפיטול בארצות הברית. זהר סיכם: "רגע, למרות התזמון וההקשר, הכנסת ראש הממשלה למתחם מאובטח היא מעניינת וחשובה, אבל בגלל התזמון, שבוע אחרי הדיווח המקורי, ובגלל ההקשר הפריצה בכוח לקפיטול, יכול להיות שבכל המהדורות למרות הסייגים, צריכים לתת לנו את התמונה המלאה לשיפוטנו, וגם לשיפוטכם"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא סמכו כי ביבי הוא זה שהביא להשוואה. כל עורך חדשות יו (ל"ת)
    יהודחת 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור