תקשורת ומדיה

"בכרי שקרן ומנוול", "פייק ושקר": הפוליטיקאים חגגו את ההפסד של הסרט 'ג'נין ג'נין'

הבמאי הפסיד בתביעה וסרטו הפרובוקטיבי נאסר להקרנה בישראל, תכניו יוסרו מכל מדיה אפשרית והוא ישלם לסא"ל במילואים מגנאג'י 175 אלף שקל. במערכת הפוליטית בירכו - רגב: "מעליל הדמים", בוגי: "חופש ביטוי אינו החופ לשקר", מי התנגדה לדברים?
כפיר אדר |  6
מוחמד בכרי (צילום פלאש90)
הסאגה הארוכה והמדוברת ביותר בקולנוע הישראלי הגיע אמש (שני) לסיומה בניצחון משפטי יקר מפז למשפחות השכולות, הקצינים והלוחמים שהשתתפו בקרב בג׳נין במבצע ״חומת מגן״ נגד הסרט 'ג'נין ג'נין'. סרטו של מוחמד בכרי נאסר להקרנה בישראל והבמאי חויב לשלם 175 אלף שקל לסא״ל במיל׳ ניסים מגנאג׳י
 
שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, הלית סילש, קבעה בפסק דין כי הקרנתו של הסרט "ג׳נין ג׳נין" בישראל תיאסר ואף הורתה להחרים את כל עותקי הסרט הקיימים בישראל, ולהסירו מאתר שיתוף הווידאו של גוגל YouTube. בנוסף, חייב בית המשפט את במאי הסרט, מוחמד בכרי , לשלם פיצויים בסך 175,000 שקל וכן הוצאות משפט בסך 50,000 שקל לתובע, סא״ל במיל׳ נסים מגנאג׳י, אשר נלחם בקרב במסגרת מבצע ״חומת מגן״ באפריל 2012.
 
מגנאג׳י יוצג על ידי עורכי הדין נבות תל-צור וטל שפירא, שניהם קצינים  במילואים ששירתו במילואים במבצע "חומת מגן", וטיפלו בתיק זה בהתנדבות מלאה. בית המשפט ביקר קשות את בכרי, וקבע כי לא דבק באמת, הציג בסרט אירועים מזוויעים, תחת מעטה של "סרט דוקומנטרי" וכי הקדיש את הסרט לזכרו של מחבל חבר גדודי אל אקצה, אותו הציג באופן כוזב כ"מפיק הסרט".
 
טענות ההגנה של בכרי נדחו, תוך שבית המשפט קובע שמדובר בהוצאת לשון הרע כנגד אדם פרטי, שנקרא על ידי מדינת ישראל לשירות מילואים במבצע "חומת מגן", ומצא עצמו ללא כל הצדקה מוצג בסרט כמי שבזז באיומי נשק אדם מבוגר וחסר ישע, זאת כחלק מהצגה שקרית כוללת של פשעי מלחמה שבוצעו לפי הסרט על ידי חיילי צה"ל בג'נין.
 
פורום המשפחות השכולות, הקצינים והלוחמים מסר בעקבות הפסיקה: ״לאחר 18 שנים של מלחמה משפטית וציבורית הצדק יוצא לאור ובית משפט ישראלי מקבל החלטה אמיצה להפסיק את ההסתה ולאסור את הפצת הסרט בכל פלטפורמה אפשרית. תדע כל אם עבריה כי מוחמד בכרי הוא מחבל של הסתה פושעת כנגד משפחות שכולות, קציני ולוחמי צה״ל וכנגד מדינת ישראל״.
 
ראש מפלגת ימינה נפתלי בנט כתב: "מוחמד בכרי שקרן ומנוול—עכשיו זה רשמי. הצדק נעשה, באיחור של שנים. חיילי צה״ל שלחמו בג׳נין באותו קרב —אתם גיבורים ועם ישראל כולו גאה בכם. לנצח נזכור את 13 לוחמי צה״ל שנפלו בקרב בג׳נין ב״חומת מגן״.
שר המודיעין אלי כהן כתב: "האמת יצאה לאור. הבמאי השקרן מוחמד בכרי, שהפיץ עלילת דם כנגד חיילי צה"ל ישלם פיצויים, וסרטו יאסר להקרנה. להכפשות ולשקרים המתועבים כנגד חיילי צה"ל, הילדים והילדות שלנו, שמוכנים למסור את חייהם למען ביטחון אזרחי ישראל אין מקום תחת השמש. חיילי צה"ל נלחמים עבורנו, אנחנו נילחם עבורם".
 
ראש מפלגת 'תקווה חדשה' גדעון סער צייץ: "מוטב מאוחר. מברך על החלטת בית-המשפט המחוזי בלוד לאסור על הקרנת הסרט ״ג׳נין ג׳נין״ שהעליל עלילת כזב על צה״ל ולוחמיו. הובלתי עמדה זאת שהתקבלה בהחלטת ועדת החוץ והבטחון של הכנסת לפני מספר חודשים. תמיד נגבה את צה״ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם, מפקדיו וחייליו".
השרה מירי רגב כתבה: "יש שופטים בלוד. החלטת השופטת הלית סילש בעניין הסרט ״ג׳נין ג׳נין״ עושה צדק היסטורי עם לוחמי צה״ל, שנלחמו תוך הקפדה על טוהר הנשק. טוב ששמנו היום סוף, למסע הדה לגיטימציה שנעשה לצה״ל ולמדינת ישראל ושימש ככלי תעמולה של ארגוני הטרור. כשרת התרבות נלחמתי רבות בתעשיית השקר והוצאת הדיבה על צה״ל במסווה של ״חופש הביטוי״ שהפך לחופש הסתה. אני חשה סגירת מעגל הערב גם כקצינה בדו״צ במערכה אותה הוביל צה״ל נגד מעליל הדמים מוחמד בכרי. מקומו של הסרט בפח האשפה של ההיסטוריה".
שר התקשורת היוצא יועז הנדל כתב: "הצדק יצא לאור. אחרי הרבה שנים מוחמד בכרי ישלם פיצויים על סרטו השקרי, ג׳נין ג׳נין. שמחתי לתמוך במאבק שהתקיים בבית המשפט בשנים האחרונות. כל הכבוד לעו״ד כספי ולוחמי חטיבה 5. הנחושים מנצחים. ידעו מפיצי דיבת הארץ וחיילי צה״ל שיש לכך מחיר".
 
 

יו"ר תל"ם משה בוגי יעלון הסביר: "פסיקת בית המשפט על איסור הקרנת הסרט ׳ג׳נין ׳ג׳נין׳, עושה צדק הסטורי עם לוחמי צה״ל בכלל, ולוחמי וחללי הקרב בג׳נין ומשפחותיהם, בפרט. חופש הביטוי אינו החופש לשקר, להעליל ולהסית. פסק הדין הוא כלי חשוב במלחמה בתרבות הפייק והשקר".

מנגד, היו גם מתנגדים לפסיקה. חברת הכנסת מהרשימה המשותפת עידא תומא סולימאן כתבה: "כיבוש בחסות המשפט. הסרט ג׳נין ג׳נין חשף את פרצופו האכזרי והפושע של הכיבוש. לא רק הממשלה מנסה להסתיר ולהשתיק זאת, אלא גם בית משפט מחוזי. מוחמד בכרי עמד ביודעין כנגד כל הסיכויים ואנחנו נמשיך לעמוד לצידו ולצד העם הפלסטיני שנאנק תחת הכיבוש והדיכוי".

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מוחמד בכרי קולנוען שחקן ובמאי מוכשר גאווה לעם ישראל
    הפלסטינים הם אחינו 01/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם ישראל לא מורכב רק מיהודים להזכירכם. ומחאתו של מוחמד בכרי צודקת ומיצגת נכונה את העוול לעם הפלסטיני. המשפט על פניו כולל העליהום על בכרי נראה כמו עוד עלילה של הקוזקים הניגזלים וידע כל בחור עברי שבבואו לדכא עם שכן יאלץ יום אחד גם לשאת באחריות על כך.
    סגור
  • 5.
    אש
    שי 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לשפוך עליו דלק ולהפוך אותו ללפיד ואז יש עתיד
    סגור
  • 4.
    בכרי
    לי 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוחמד השקרן והמנוול הזה יורק לתוך הבאר ששותה ממנה למה זה לקח 15 שנה עד לפסק הדין הפשוט והנורמלי הזה מערכת משפט רקובה ומסואבת לא היה פלא אם היו מזכים אותו לא לשכוח הענין לא גמור עוד יהיה ערעור לבגץ שונא ישראל ויכול להיות שזה יבוטל
    סגור
  • 3.
    דור ההמשך של מעלילי עלילות הדם נגד יהודים.
    יאיר לנדאו 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם חשבנו שמדינת ישראל העצמאית תזכה להנחות משונאיה טעינו. מכל עבר קמים ארגונים ששמם סותר את תוכנם. הם שולחים זרועות בכל האוניברסיטאות בעולם וכן בארגוני האו"ם. מקבלים תקציבים ממשלות האיחוד הארופי, בריטניה ועוד. כל מה שהם עושים הוא להשמיץ את מוסדות מדינת ישראל, את החיילים, את הקצינים, את הפוליטיקאים. מחברים יום יום עלילת דם חדשה. מוחמד בכרי המעליל והמכפיש והשקרן,זוכה לחיבוק של אהבה מקבוצה של "שוחרי החופש, חופש הדיבור וחופש הדעה", אזרחים הקוראים לעצמם קוסמופוליטים. האמת כלל לא חשובה להם. כל מעליל עלילות דם ימצא אצלם קשב,חום וחיבוק. וכל השאר צא ולמד
    סגור
  • 2.
    אם הם ייצגו בהתנדבות אז על מה 50 אלף הוצאות משפט (ל"ת)
    מישהו 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גברת עידה סולימן לו יכולתי ההיתי זורק עלייך
    עמי 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נעל אצלכם בתרבות השיקרית זו המעשה הכי מעליב וזה מה שמגיע לך לחברך השקרן בכרי כולכם פייק ולא מהיום עלובי נפש שמעולם לא אף פעם הם לא אשמים הם תמיד הדפוקים ,וזה בהיבט אחד מאד נכון ..אתם מביטים המראה והם לעצמכם זה אני עד כדי כך השקר מושרש אלכם ..ולכן לא תיתקדמו לעולפ אפסים !!
    סגור