תקשורת ומדיה

"כספית ראוי להערכה, לא הפעיל שום לחץ": חושף הסקופ החמיא, אך נתניהו תקף: "אובססיבי"

אבישי גרינצייג פירגן לעיתונאי הוותיק על התנהלותו לאחר החשיפה שמסר מידע למשטרה בחקירות רוה"מ: "הייתי בטוח שמצפה לי מלחמת עולם והגיב כלפיי בג'נטלמניות", נתניהו לא ריחם: "הלך למשטרה פעם אחר פעם כדי לתפור את התיקים האבסורדיים נגד רה״מ"
כפיר אדר |  5
בן כספית, בנימין נתניהו (צילום פייסבוק/בן כספית, ויקיפדיה)
החשיפה של אבישי גרינצייג אודות הקשר בין העיתונאי בן כספית למשטרה בנוגע לתיקי בנימין נתניהו, הצליחה לטלטל את עולם התקשורת ולא מעט נאצות נכתבו נגד העיתונאי הוותיק והמגיש, אבל מי שקצת נשכח באור הזרקורים הוא גרינצייג עצמו שחתום על הסיפור המסקרן, אבל לדבריו, אולי דווקא טוב שכך.
גרינצייג כתב בטוויטר: "מילה טובה על בן כספית: הוא חזק ממני תקשורתית פי 100. מקושר ממני פי 100. מנוסה וותיק ממני פי 100. היה יכול לרמוס אותי אחרי התחקיר הזה. אישית הייתי בטוח שמצפה לי מלחמת עולם. אבל הוא לא הפעיל שום לחץ משום סוג. שלח תגובה לא מתלהמת. וגם אחרי הפרסום הגיב כלפיי בג'נטלמניות".
לאחר מכן אמר בראיון ל'פתחי וזמרי בעם': "כספית דיבר עם גרסטל כשבזמן הזה הוא הקליט אותה והעביר את זה ללהב. עובר שבוע והיא מוזמנת להביא עדות וקמיר וחפץ לחקירה. כל זה מתפרסם כחשיפה במעריב. גם מי שיגיד שכספית אזרח שומר חוק אין ספק שמדובר באירוע חריג".
 
זמרי שאל: "כספית אומר שהמשטרה הפעילה עליו תותחים כבדים", גרינצייג הגיב: "בוא נלך עם הגרסא שלו - למה שהמשטרה תלחץ על עיתונאי עם חיסיון בשלב כשעוד אף אחד לא הבין במה מדובר כשהיה מדובר בזוטי זוטות? ההתנהלות הזו של בן כספית מחזקת את ההגנה כי התחושה היא באמת שסימנו מטרה - נעשו פה צעדים להפליל רה"מ".
בהמשך גרינצייג גם טען: "אני חייב לציין שזה שכספית לא הפעיל לחץ על העורכת, לא יצא נגדי באופן אישי - זה ראוי להערכה" פתחי סיים את הראיון כשאמר: "אל תדאג, בשישי הוא יתארח אצל אופירה וברקו ויצא צדיק כתמר".
 
מי שבחר לתקוף באופן ישיר הוא ראש הממשלה בעצמו שכתב: "אתמול נחשף כי מי שיזם ודחף את החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו הוא העיתונאי בן כספית, שכותב בשנאה אובססיבית נגד נתניהו כבר 20 שנה. מצד אחד כספית הלך למשטרת ישראל פעם אחר פעם כדי לתפור את התיקים האבסורדיים נגד רה״מ, ומצד השני, כ״עיתונאי אובייקטיבי״ כביכול, הוא פירסם את טענותיו המומצאות בתקשורת כאילו הגיעו ממקורות אחרים כדי להפעיל לחץ על המשטרה והיועמ״ש להמשך מסע הצייד נגד רה״מ". 
עוד נכתב: "המאמצים של בן כספית להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ייכשלו, מפני שכולם כבר רואים איך התיקים המפורכים נגד רה״מ נתפרו: בלי אישורי יועמ״שׁ לפתיחת החקירות כמתחייב בחוק יסוד, בלי לחקור את רה״מ על ההאשמות כלפיו, ועם סחיטה באיומים של עדים וניגודי עניינים מובהקים שיובילו בהכרח לקריסת כל הטענות השקריות נגד ראש הממשלה".
מגיש 'גלי ישראל' יותם זמרי כתב לו: "כי יש דברים שאתה מעדיף שיעברו מהר ובשקט בלי מלחמות", עקיבא נוביק השתעשע בתגובתו וכתב: "מה הוא כבר יכול לעשות לך אחרי מה שציפורי עשה?".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אם הכל יתמוטט בביהמ"ש, אז למה לייצר כ"כ הרבה רעש
    גל 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מסביב לעניין? תוכיח את חפותך בביהמ"ש ועזוב אותנו מהעניין הזה. אבל כנראה שיש פחד מההגנה שנותן התפקיד הזה של ראשות הממשלה ועוד יותר האפשרות לרוב בכנסת לחקיקה אנטי-דמוקרטית שתגן על נאשם בפלילים בתפקיד רה"מ. אם הייתה בעיה עם מערכת המשפט והפרקליטות לאורך כל השנים (אופן המינויים, ביקורת על התנהלות), למה זה לא טופל, ולמה נתניהו עצמו הגן על המערכת הזו והתגאה בכך?
    סגור
  • 4.
    הכותרת שלכם לא קשורה משום כיוון למה שנכתב בכתבה עצמה (ל"ת)
    אלי 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    התארים שביבי מדביק לעצמו...
    ח״ן 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ביבי, למה אתה קורא לעצמך מנהיג חזק מהימין? אתה לא מנהיג - איבדת שליטה- אתה לא חזק - החרדים מכופפים אותך ואתה נכנע לכל סחטנות - ואתה לא ימין - הפרת את כל הבטחותיך! אתה כנראה חי במציאות אלטרנטיבית!
    סגור
  • 2.
    איל ההימורים יתמודד על ראשות העבודה.חחחח (ל"ת)
    very small רקוב 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    קשה לביביסטים עם אזרח שומר חוק שמדווח למשטרה
    ג'ייסון פת 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    11 1
    הם רגילים לשתיקות בחדרי החקירה. לעדים שלא זוכרים שום דבר... לבלפוריאדות.
    סגור