קריירה ולימודים

גלי צה"ל תצא ממשרד הביטחון? ארגון העיתונאים: "המהלך יפגע בפרנסתם של עיתונאים מקצועיים"

האם שר הביטחון גנץ יסגור את גלי צה"ל? בארגון העיתונאים הוציאו פניה כי ישקול את החלטתו שעלולה לסגור את התחנה: "פגיעה אנושה באותם עיתונאים מקצועיים שיאבדו את מטה לחמם"
יהודה לוינגר |  6
בני גנץ (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
לאחר הודעתו של שר הביטחון בני גנץ, ביום חמישי האחרון, כי יפעל להוצאת תחנת גלי צה"ל ממשרד הביטחון לגורם אזרחי, ארגון העיתונאים בפנייה שישקול את החלטתו בשנית: "מהלך שכזה, אם יקודם, תהיה סופה של גלי צה"ל ושל המערכת העיתונאית שלה".
כזכור, בסוף השבוע האחרון, החליט גנץ בשיתוף עם הרמטכ"ל על הקמת  צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל לגיבוש הצעה למתכונת העברת התחנה לידי גורם אזרחי או סגירתה. ההחלטה נובעת מהתמקדות בייעוד של צה"ל, וכן מהצורך להפריד בין שירותם של חיילי צה״ל לבין פעילותו של אמצעי תקשורת בו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים.
בעקבות החלטתו נשמעה ביקורת מגורמים רבים הקשורים לתחנת גלי צה"ל שהזהירו מפני סגירתה של התחנה. גם יו"ר ארגון עובדי צה"ל פנה אתמול לגנץ: "דווקא בימים אלה של מאבק על צביונה הדמוקרטי של ישראל ועל חופש הביטוי, תהיה זו טעות קשה לפגוע בגוף תקשורת שהוא חלק מהדי-אן-איי של החברה הישראלית, על כל גווניה ומורכבותה".
אל המאבק הצטרפו, כאמור, גם ארגון העיתונאים בישראל. במכתב שנשלח על ידי מנכ"ל הארגון, אלי גרשנקרוין, ונכתב כי: "כבר יותר משבעים שנה שהתחנה משרתת את הציבור כמערכת עיתונאית ומועסקים בה עיתונאים מקצועיים ומסורים העובדים בתחנה שנים רבות. מאחר שמדי כמה שנים צף ועולה מחדש הרעיון לבצע שינוי מבני עמוק באופן הפעילות של התחנה, קשה שלא לחשוש שתוצאה מהלך שכזה, אם יקודם, תהיה סופה של גלי צה"ל ושל המערכת העיתונאית שלה".
לדברי הארגון: "זאת תהיה פגיעה אנושה באותם עיתונאים מקצועיים שיאבדו את מטה לחמם, אך קודם כל פגיעה בציבור – וזאת דווקא בתקופה שענף העיתונות נמצא במשבר כלכלי חריף והצורך בתקשורת ציבורית איכותית הולך וגובר. כארגון עובדים אשר פועל לילות כימים בשמירה על החופש העיתונאי בישראל ועל פרנסתם של העיתונאים, אנו קוראים לך לשקול בשנית צעד זה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מגיע לכם, אנשי גל"צ, איפה הייתם כשסגרו את רשות השידור?
    מתי 01/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע לכם, אנשי גל"צ, מגיע לכם שתרגישו את מה שאנחנו, עובדי רשות השידור, הרגשנו לפני 3 שנים ויותר. חיפשנו תמיכה בתקשורת, אבל אתכם זה לא עיניין. אתם פירגנתם לתאגיד, לא הייתם מוכנים לעזור לנו, הדיווחים שלכם היו נגדנו. עכשיו תורכם. אתם זוכרים את הסיסמא של המאבק שלנו? "היום זה אנחנו, מחר זה אתם". אז הנה - היום זה קורה לכם. בתאבון.
    סגור
  • 3.
    שילכו למגזר הפרטי (ל"ת)
    שלום 01/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    היה צריך לסגור את גלי צהל כבר לפני 20 שנה
    G 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב העיתונאים ה"מקצועיים" בגיל פנסיה או קרוב לכך.. זו אנומליה לא אפשרית להמשיך לשדר תחת הצבא... יש להפריט את התחנה ולמכור אותה לגורם אזרחי שירבה במחיר.
    סגור
  • עדיף שתעבור לרשות "כאן"
    גל 01/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות ישמרו על הארכיון של גלצ ככה. כנראה שחטיבת החדשות שלו תיסגר אם תעבור ל"כאן", כי יש להם את מערכת החדשות של רשת ב' ברדיו.
    סגור
  • 1.
    פשוט לנקות מהימנים ולהחזיר עטרה של טהרת שמאל לגל"צ
    חופש הדיבור 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הרי כל זמן שלא נתנו פתחון פה לימין בגל"צ אז השמאל הגן בגופו על התחנה הפוליטית.
    סגור
  • זה לא נכון
    גל 01/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר עשרות שנים שיש עיסוק בהאם לסגור את התחנה. לא מזמן גיא זהר סקר את הנושא, לפני שעלה בפעם הנוכחית, ע"י גנץ.
    סגור