תקשורת ומדיה

נחשף ההסכם בידיעות האחרונות: פיטורי העיתונאים קוצצו דרמטית

הפיטורים קוצצו דרמטית מ-80 עיתונאים לכ-36 עיתונאים, עיתונאי הקבוצה יזכו לחסינות מפיטורי צמצום עד סוף השנה. שכרם של עיתונאים המשתכרים מעל 15 אלף יקוצץ | כל הפרטים
יהודה לוינגר |  8
נוני מוזס מו"ל ידיעות אחרונות (צילום KOKO/פלאש 90)
סכסוך העבודה בידיעות האחרונות. לאחר משא ומתן עיקש, חתמו אתמול בלילה (שלישי) ועד עיתונאי ידיעות אחרונות וארגון העיתונאים על הסכם מול הנהלת ידיעות אחרונות כחלק מתוכנית הצמצומים של החברה על רקע מצבה הכלכלי.
התכנית תכלול פיטורים של עובדים - אך קיצוץ משמעותי בכמות העיתונאים שיפוטרו, הוצאה לחל"ת של אחרים ותקופה של קיצוץ שכר על פי גובה השכר, יחד עם חסינות מפיטורי צמצום.
על פי ההסכם בין וועד העיתונאים וארגון העיתונאים ובין הנהלת ידיעות אחרונות:  עד 26 עיתונאים יזומנו בימים הקרובים לשימוע לפני פיטורים, ועבודתם בעיתון תסתיים לכל המאוחר עד סוף חודש אפריל.
בנוסף, חמישה עיתונאים יוצאו לחל"ת עד סוף חודש יוני, בתקווה כי תהיה אפשרות לקלוט את חלקם חזרה לעבודה וכך להימנע מפיטוריהם בתום תקופת החל"ת. הם יוכלו לפרוש מרצונם במהלך התקופה בתנאי המפוטרים – כולל מענק ההסתגלות.
המפוטרים יהיו זכאים - בנוסף לזכויות הקבועות בחוק - למענק הסתגלות בהתאם לשנות ותק עבודתם בקבוצה: בין שנתיים ל-4 שנות ותק יקבלו המפוטרים למשכורת נוספת אחת, בין 4-8 שנות ותק יקבלו 1.5 משכורות, 8-12 שנות ותק יקבלו 2 משכורות, 12-20 שנות ותק יקבלו 3 משכורות, 20 ומעלה שנות ותק יקבלו 4 משכורות למענק הסתגלות.
בנוסף, עד סוף חודש אפריל יקבלו עד 10 עיתונאים נוספים הודעה על כוונה לסיים את העסקתם במהלך החודשים העוקבים.
על פי ההסכם תפתח תכנית של פרישה מרצון למשך שבוע בלבד עם מענק הסתגלות זהה לעיתונאים המפוטרים, ועיתונאי שיהיה מעוניין בכך יפנה לארגון העיתונאים. הנהלת ידיעות אחרונות רשאית לקבל או לדחות את הבקשות לפרישה מרצון על פי שיקול דעתה.
הישג מרכזי של הסכם הוא חסינות מפיטורים, כאשר החל מה-30 באפריל 2021 יזכו כלל העיתונאים בידיעות אחרונות לחסינות מפיטורי צמצום עד סוף 2021. במידה ותהיה הרעה משמעותית בהכנסות החברה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020, על פי בדיקה שתתקיים בחודש ספטמבר, תסתיים החסינות בסוף ספטמבר.
בעקבות הסכמת ידיעות אחרונות לצמצום בפיטורים, הגיעו הצדדים להבנה בצורך בקיצוץ המשכורות ברוטו של עיתונאים המשתכרים מעל 15 אלף שקל שיחוו קיצוץ כבר ממשכורת פברואר למשל חצי שנה באופן מדורג. למרות הקיצוץ לא תהיה פגיעה בהפרשות הסוציאליות ובקרנות ההשתלמות. בכל אחת מהמדרגות יוגבל הקיצוץ ל"ריצפה" מקסימלית, למניעת עיוותים (כך למשל, שכר הברוטו לאחר הקיצוץ, של המשתכרים בין 15 ל-20 אלף שקל, לא יירד מ-15 אלף שקל).  הקיצוץ יימשך עד סוף חודש יולי 2021. אם בבדיקה שתתבצע במהלך אותו חודש תהיה הרעה משמעותית בהכנסות החברה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הוא יוארך עד סוף 2021. 
כך, לעיתונאים המרווחים בין 15-20 אלף - יתקבל קיצוץ של 5%, 20-30 אלף יתקבל קיצוץ של 7.5%, 30 אלף ומעלה יתקבל 10%.
בנוסף, במקרה של שיפור משמעותי בהכנסות החברה בשנת 2021 יזכו העיתונאים ששכרם קוצץ במהלך השנים 2020-2021 להחזר בסך סכום קיצוץ השכר החודשי האחרון שלהם.
מארגון העיתונאים נמסר: "מדובר במהלך קשה לכולנו, שכרוך בפגיעה כואבת בעמיתים לעבודה ובשכרם של רבים מן העובדים בתקופה מאתגרת במיוחד. עשינו כל שניתן כדי למנוע פגיעה קשה בהרבה: צמצום הגזירות, פריסתן, חלוקת הנטל בהגינות, הסדרת פיצויים סבירים לעוזבים, הקניית ביטחון לנשארים, ויצירת אופק לקראת יציאה מן המשבר. תקוות כולנו, שעם התקדמות מבצע החיסונים ישוב המשק לפעילות מלאה ועמו גם ענפי הפרסום והתקשורת, כך שאלו יהיו צעדי הצמצום האחרונים שנידרש להם בעתיד הנראה לעין".+
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    העיתון גוסס כלכלית
    שירת הברבור 02/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נטע יכבה את האור אחרון כמו במעריב. עיתון של אתמול. עבר זמנו. כולם בדיגיטל. הפרינט מת
    סגור
  • 6.
    מי קורא עיתונים? (ל"ת)
    ששון 02/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    משפחת מוזס
    אקי 02/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה שעובדים אצל ראש ארגון פשע
    סגור
  • 4.
    ב 2022
    אאא מי 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנושא ירד מההוצאות ואז יפוטרו עוד הרבה. "העיתון" לא מעניין אף אחד ומפסיד טונות של כסף. גם מעריב. אין לשני אלה את ממשלת גרמניה שתשפוך כסף,אז הם יסגרו. עוד שנתיים או שלוש מקסימום.
    סגור
  • 3.
    לשלמה ארצי. רענן שקד. חנוך דאום
    תקצצו לסימה קדמון 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נפלתם על השבורים
    סגור
  • 2.
    עבדים של המליונרים. עלובי החיים (ל"ת)
    בני 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    לקצץ אצל הטאלנטים
    משה 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם לידיעות אין כסף, שיתחילו לקצץ את התשלומים ל'טאלנטים' המיותרים כמו עמית סגל, הזמר עם ההגיגים שלמה ארצי וכדומיהם.
    סגור
  • הם מחכים לראות אם המשרת
    אאא 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    של נוני יהפוך לראש ממשלה ואז ידאג "לעיתון" עם כסף ממשלתי.
    סגור