תקשורת ומדיה

"יד אחת רוצה לפטר עשרות עיתונאים ויד שנייה מחלקת לבעלי המניות דיבידנדים של מיליוני שקלים"

לאחר שביהמ"ש החליט לאשר את מכירת המניות הבנקים בקבוצת "ידיעות אחרונות", הוועד במסר חריף: "הנהלת ידיעות אחרונות מוציאה סכומי כסף אסטרונומיים מקופתה - והכל למען מטרה שאין לה שום קשר לקידום מצבה העסקי והפיננסי"
שרון טל | 
נוני מוזס מו"ל ידיעות אחרונות (צילום KOKO/פלאש 90)
ועד עובדי ידיעות אחרונות מודאג מהאירועים האחרונים בקבוצה: בסוף השבוע אישר ביהמ"ש את עסקת המכירה של מניות הבנקים פועלים ודיסקונט למו"ל נוני מוזס, דבר שיוביל לרכישה ביותר מ-200 מיליון שקל, סכום כסף גדול שיכול היה לשמש לטובת השקעה ומניעת פיטורים בגוף העיתונאי עצמו, אך למעשה משמש, כפי שמתאר הוועד, להעמקת שליטתו של המו"ל נוני מוזס בקבוצת ידיעות. 
בהודעה שהוציא היום (ראשון) הוועד, נכתב כי "בסוף השבוע החליט בית המשפט לאשר את עסקת רכישת מניות הבנקים על-ידי חברת ידיעות אחרונות. כפי שעדכנו אתכם, קודם לכן ביקשנו להצטרף להליכים שהתנהלו בעניין כדי להציג את החששות שלנו בנוגע לעסקה המתגבשת.
בעקבות ההחלטה, ידיעות אחרונות מתכוונת להוציא מקופתה סכום של יותר מ-200 מיליון שקל (מתוכם 25 מיליון שקל לחלוקת דיבידנד לבעלי המניות הקיימים), כאשר במקביל היא מקדמת פיטורים של עשרות עיתונאים וצעדי התייעלות נוספים בקרב עובדי המערכת, הצפויים לחסוך לחברה מדי שנה אחוזים בודדים מסכום רכישת המניות". 
הוועד תיאר כי "מטריד ומקומם שהנהלת ידיעות אחרונות מבקשת ביד אחת לפטר עשרות עיתונאים, כך שעומס העבודה על העובדים הנותרים הולך וגובר, בעוד שבידה השנייה היא מחלקת לבעלי המניות דיבידנדים של מיליוני שקלים ומוציאה סכומי כסף אסטרונומיים מקופתה - והכל למען מטרה שאין לה שום קשר לקידום מצבה העסקי והפיננסי".
כזכור, בקבוצת ידיעות מתכוננים להליך התייעלות רחב שצפוי להביא לפיטורים של עד 200 עובדים, ובתקופה בה שוק התקשורת מצטמצם ומשבר הקורונה מעמיק את הקושי, רבים חוששים לפרנסתם: "אנחנו עושים הכל כדי לוודא כי מספר העובדים שיפוטר במהלך הצמצומים יהיה קטן ככל האפשר" מסרו בוועד העובדים, "שהעובדים שיפוטרו יקבלו תנאים הולמים, וכי העובדים הנשארים יזכו לביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה נאותים". זאת, במסגרת מו"מ שמתנהל בימים אלו בין הוועד להנהלת ידיעות אחרונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה