חדשות

הבוקר הסתיים מבצע "צור ישראל" להעלאת יהודי אתיופיה

הבוקר נחתו בנתב"ג כ-300 עולים חדשים מאתיופיה, בכך הסתיים מבצע "צור ישראל" במסגרתו הגיעו לישראל 2,000 עולים מאתיופיה מאז דצמבר 2020. תמנו שטה, שרת העלייה והקליטה שיזמה את המבצע "המשימה עוד לא הסתיימה, יש לנו חובה שכולם יהיו בבית"
שירה יום טוב |  1
מבצע "צור ישראל" (צילום נגה מלסה)
היום בבוקר (חמישי) נחתו בנמל התעופה בן גוריון 300 עולים חדשים ממחנות הממתינים באתיופיה. העולים שהגיעו הבוקר מצטרפים אל 1700 העולים שכבר הגיעו לישראל ברכבת אווירית החל מחודש דצמבר 2020. מבצע "צור ישראל" יצא לדרך בדצמבר 2020 מתוקף החלטת ממשלה 429 שהובילה שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה ובתמיכת הסוכנות היהודית. מאז ועד היום נחתו בישראל 9 טיסות בסך הכול ועליהן 2,000 עולים אשר המתינו שנים ארוכות לעלות ארצה.
שרת העלייה והקליטה, תמנו שטה: "תם אך לא הושלם. אני שמחה על הזכות שנפלה בחלקי בהובלה בהצלחה של מבצע "צור ישראל" להעלאתם של 2000 בנים ובנות להורים שממתנים להם שנים ארוכות בישראל, יחד עם זאת המשימה הלאומית של העלאת כל שארית יהודי אתיופיה עוד לא הסתיימה. דווקא במעמד מרגש זה אני מזכירה לכולם שיש לנו חובה לשים סוף לסאגה הכואבת. שכולם יהיו בבית."
יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג: "נחיתת מטוס העולים האחרון במסגרת מבצע 'צור ישראל' הוא רגע מרגש שלא מותיר אף עין יבשה. משפחות מתאחדות לאחר שנים רבות. זהו גם רגע שצובט בלב, שמזכיר לכולם שהמשימה להעלאת יתר היהודים באתיופיה לישראל לא הסתיימה. אני מברך את חברתי שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה ומשרדה על השותפות במבצע המוצלח והמורכב".
בין העולים שהגיעו ארצה הבוקר, 70 תינוקות בני פחות משנה, ו-35 קשישים בני יותר מ-70. בסך הכול הגיעו לישראל 893 ילדים שייקלטו במערכת החינוך הישראלית, מתוכם כ-150 ילדים יעלו בשנה הבאה לכיתה א'. בין העולים גם 250 צעירים בני 18-24 שבקרוב יתגייסו לצה"ל. העולים במבצע נקלטו במספר מרכזי קליטה מצפת בצפון ועד באר שבע בדרום.
במשרד העלייה והקליטה ובסוכנות היהודית נערכו לקליטתם בתום הבידוד במרכזי קליטה ברחבי הארץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבל אנחנו נעבור לתל אביב...
    אתיופי 03/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוהבים מאוד את תל אביב והמרכז...
    סגור