תקשורת ומדיה

טויטו במייל לכתבי חדשות 13: "תגובה לא עיתונאית ולא קולגיאלית של בן חיים"

מנכ"ל ערוץ 13 שהשעה את אבישי בן חיים לארבעה ימים לאחר שהגיב לציוץ שתקף את העיתונאים, הוציא מייל ארוך לעיתונאי חדשות 13 ובו הוא הבהיר את הנושא וטען: "עיתונאי חדשות 13 צריך לזכור שהוא קודם כל עיתונאי"
אביחי דלאל |  6
ישראל טויטו (צילום סיון פרג')
ישראל טויטו, מנכ"ל ערוץ 13, שלח היום (שבת) מייל לכלל כתבי חדשות 13 ובו הוא הסביר את טענותיו נגד הפרשן הפוליטי והכתב לענייני דתות, אבישי בן חיים. במייל, טויטו הסביר למה השעה את בן חיים ומה הדרישות שלו להמשך הדרך. 
כזכור, בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, טען שלא היה נציג מ"ערוצי התועבה" שיצא נגד התנהלות הערוצים 12,13 ולאחר מכן תיקן את עצמו וכתב כי בן חיים היה אחד כזה. לאחר מכן, בן חיים הגיב כי הוא לא ראוי לתודה ולא גינה את הכתיבה נגד הערוץ בו הוא עובד וכתוצאה מכך בן חיים הושעה לארבעה ימים.
טויטו כתב לעיתונאי ערוץ 13: "במהלך השבוע בעקבות תגובה שבעיניי הייתה לא עיתונאית ולא קולגיאלית של אבישי בן חיים לציוץ שהכפיש עיתונאים ואת הערוץ בו אנו עובדים, החלטתי לנזוף בו ולהשעות אותו לארבעה ימים. לגיטימי לדון בעוצמת הסנקציה, אבל אי אפשר להתווכח על החופש העיתונאי בחדשות 13".

בהמשך הוסיף טויטו: "מי שמדבר על פגיעה בחופש העיתונאי ובחופש הביטוי, לא צפה בחדשות 13 בשנתיים האחרונות. זה המקום היחידי שבו מותחים את גבולות החופש העיתונאי ככל האפשר. זה המקום היחידי בו יש הקפדה על מגוון קולות בדיוק כמו מגוון הקהלים שפוקדים את הערוץ".
עוד הוסיף כי: "במסגרת הרצון למתוח את גבולות השיח העיתונאי, משודרים לא פעם אייטמי דעה שמעצם היותם כאלה מעוררים תגובות מסוגים שונים, שאפשר להכניס אותם תחת קטגוריות של תמיכה או התנגדות. זה אף פעם לא מעיד על עמדתה של המערכת, אלא מאפשר הצצה ושיקוף של אופן המחשבה של עיתונאי המערכת".

לאחר מכן הסביר טויטו: "בבמה הזו שניתנה לעיתונאים מתנהל שיח יומי בין העורכים לכתבים ובין הכתבים לבין עצמם על התכנים, הניסוחים וגבולות השיח. לא תמיד יש הסכמה. לעיתים חוסר ההסכמה מקבלת פומביות ומייצרת אירוע תקשורתי סביבה. כעורך ראשי אני גאה לשלם מחירים כאלו עבור מתיחת גבולות השיח".

טויטו טען את שהיחס תקף גם לבן חיים, כשכתב: "גם לאבישי בן חיים, במסגרת עבודתו כעיתונאי חדשות 13 ניתנת הבמה הזו. כפי שמעולם לא ניתנה לו, כך הוא מעיד. אני חושב שהוא מייצג קול של רבים ומובן מאליו שיביע את דעתו העיתונאית. לבמה הזו ולתפקיד העיתונאי יש זכויות רבות אך גם חובות".

בסיום סיכם: "עיתונאי חדשות 13 צריך לזכור שהוא קודם כל עיתונאי, ולפני הכל עיתונאי שמייצג את חדשות 13. זה תקף גם לרשתות החברתיות. לכל אמירה שלנו יש משקל שנובע מעצם היותנו עיתונאים בכלי תקשורת מרכזי. תזכרו שלכל ניסוח יש משמעות ולעיתים גם בחוסר אמירה יש אמירה. מכאן תגזרו את גבולות השיח גם ברשתות החברתיות. עיתונאים הם עיתונאים גם כשהם כותבים ברשתות החברתיות. הם עדיין עובדים ומייצגים את החברה בה הם עובדים גם כשהמצלמה כבויה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    פאשיסט !
    אסף 04/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ערוץ פאשיסטי ! חופש הביטוי אעלק !
    סגור
  • 5.
    ישראל טוויטו שלום, תספר לכולם מה קורה אצלך
    ד 04/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בחדרי החדשות איך הכתבים ואנשי המקצוע שלך מקללים את נתניהו איך ביום הבחירות הם איחלו לו ולמשפחתו דברים איומים איך עובדים כמוני שאני מצביע ליכוד מפחדים לציץ את מה שהצבענו , תספר לכולם ואל תחשוש, העיתונאים השמלאים במפה מגדפים ומלכלכים ומשקרים ברשתות ומעולם לא עצרת את עבודתם אתה מפחד מר טוויטו תמשיך ללקק את הישבן של השמאל וגם אתה בתוך תוככך אתה יודע שאתה עלה תאנה של הגועל השמאלי
    סגור
  • 4.
    ערוץ בזוי. חייבים אנשים חדשים (ל"ת)
    אברי 04/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 3.
    יורים ובוכים,תגיד דוגרי,בן חיים מקלקל את שורת המקהלה של (ל"ת)
    שמאל בוהק 04/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    כשזה נראה ומריח כמו סתימת פיות זה סתימת פיות ! (ל"ת)
    נקודה 04/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טוויטו, האם בן חיים עומד בהגדרות המינימום של "עיתונאי"?
    פאשה 04/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה עדיין חושב שכן, אחרי כל מה שהאיש הזה עולל, יש פה בעיה.
    סגור