תקשורת ומדיה

אחרי "בלאקספייס" ו"הטבח"- זו הסדרה החדשה בכיכובו של גורי אלפי

גורי אלפי חוזר למחוזות הקומיים אבל לא נוטש לגמרי את גל הרצינות שעלה עליו בקריירת המשחק שפרץ בה בשנה האחרונה. בתאגיד השידור כאן 11 תעלה בקרוב סדרת דוקו-קומית בה ייצא למסע לגילוי יהוד ארה"ב ויחסיהם עם מדינת ישראל
שירה יום טוב |  1
היהודי החדש (צילום יחצ כאן 11)
גורי אלפי במיני סדרת דוקו קומית חדשה, יוצא למסע בעקבות פניה המשתנים של יהדות ארצות הברית. כשהוא חמוש בכלי הנשק המסורתיים של יהודים – הסקרנות, הפקפוק וההומור אלפי מספק הצצה עדכנית, מצחיקה ומפוכחת על אחינו שמעבר לים, ועל הדרך מספק גם תשובות על עצמנו ולאן מועדות פנינו כיהודים ישראלים.
״היהודי החדש״ תשודר ב- כאן 11 ובדיגיטל החל מיום שני ה-19 באפריל, בימים שני וחמישי, בשעה 21:35. אלפי יוצא למסע תיעודי מרגש ומצחיק, כדי לחקור את מערכת היחסים בין היהודים הישראלים לאחיהם בתפוצה הגדולה ביותר, היהודים האמריקנים. מערכת יחסים אוהבת ומחבקת, אבל לפעמים גם חשדנית ומתנשאת. אלפי ינסה לענות על השאלה האם אנחנו עדיין "עם אחד", או שהענפים בעץ היהודי המשותף שלנו צמחו כה גבוה ורחוק זה מזה, עד שכבר ניתן להבחין בגזע המשותף.
אלפי מסביר במסעו את היחס של מדינת ישראל והמפעל הציוני ליהדות ארה"ב, וביחס לאותה סוגיה עונה על השאלה "מי יהודי יותר ומי פחות"? – עליה מתחרים מדינת היהודים וריכוז היהודי השני בגודלו בעולם, ארה"ב. בנוסף, מציג אלפי את סוגיית דת-מדינה והאופן שבו יהודי ארה"ב שומרים על חיים יהודים מלאים כאשר הדת מופרדת מהמדינה.
במהלך המסע פוגש ומראיין אלפי דמויות מרתקות, בניסיון להגדיר את גבולותיה ודמותה של יהדות ארצות הברית. בין השאר הוא נפגש עם מנהיגות יהודיות מרתקות, כמו הרבנית אנג'לה בוכדייל - ראש הקהילה הרפורמית הגדולה ביותר בארה"ב, והשופטת הפדרלית החרדית הראשונה, רחל פרעייר. אלפי נפגש גם עם בארי וייס - עורכת לשעבר בניו יורק טיימס, המוהלת אמילי בלייק, חבורת צעירים שהקימו מרכז תרבות יהודי באמצע אתר סקי, קהילת מהגרים יהודים שהגיעה מאיראן, יהודים שחורי עור, קומיקאים יהודים, וזוג צעיר שהחליט לעשות עלייה.
הסדרה תשודר לאורך ארבעה פרקים באורך של כ-45 דקות לפרק בכאן 11.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בלקספייס עונה 2
    אנונימי 04/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו יודע מתי תגיע העונה השנייה של בלקספייס?
    סגור