תקשורת ומדיה

אוסקר 2021: רשימת הזוכים, איפה נמצאת ישראל?

האירוע הנוצץ של תעשיית הקולנוע התרחש הבוקר במתכונת קורונה מצומצמת עם מעט אורחים, בגזרת הפרסים סרט אחד לקח את כל הקופה עם שלושה פרסים בטקס היוקרתי, מה עלה בגורל הסרט הישראלי "עין לבנה"?
מערכת ice | 
טקס האוסקר (צילום ©A.M.P.A.S.®)
טקס האוסקר הנוצץ נערך הלילה (בין ראשון לשני) בפעם ה-93, הטקס היוקרתי התקיים באופן מצומצם ביותר בעקבות מגפת הקורונה, השטיח האדום קוצר ורשימת המוזמנים ירדה למינימום ההכרחי, הכל כדי לקיים טקס פיזי בכל מחיר, הטקס שהתקיים באולם קטן בתחנת הרכבת יוניון בעיר התחתית לא הביא הפתעות גדולות ובכל זאת נשברו בו שיאים, גם ישראל שלחה נציג לטקס, מה עלה בגורל סרטו של הבמאי תומר שושון?
 
הסרט "ארץ נוודים" של הבמאית קלואי ז'או ניצח את הערב בגדול, הסרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, הסרט זכה גם בפרס הבימוי, קלואי שברה את תקרת הזכוכית בכך שהיא הבימאית השנייה בהיסטוריה שזוכה אחרי קתרין ביגלו ("מטען הכאב"), והאישה הלא לבנה הראשונה שזוכה בפרס המכובד. הסרט זכה גם בפרס השחקנית הראשית לפרנסס מקדורמנד. בגזרה הישראלית נרשמה אכזבה, הנציג של ישראל בטקס הנוצץ "עין לבנה" סרטו הקצר של תומר שושן יצא בידיים ריקות ולא גרף פרסים. מי שנבחר לביים את הטקס הוא הבמאי סטיבן סודרברג.
את הטקס פתחה השחקנית והבמאית רג'ינה קינג, כחלק מהמסורת החדשה לפיה אין מנחה יחיד בטקס, קינג  כמובן התייחסה בדבריה למשבר הקורונה העולמי שפגע קשות תעשיית הקולנוע. בפרס השחקן המצטיין זכה אנתוני הופקינס על תפקידו ב"האבא", בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר זכה כצפוי "עוד סיבוב" של תומאס וינטרברג, במרכזו גברים מדוכאים שעובדים במערכת החינוך הדנית ומתמכרים לשתיית אלכוהול. 
רשימת הזוכים המלאה לפניכם: 
הסרט הטוב ביותר: "ארץ נוודים". שחקנית ראשית: פרנסס מקדורמנד, "ארץ נוודים". שחקן ראשי: אנתוני הופקינס, "האבא". שחקן משנה: דניאל קלויה, "יהודה והמשיח השחור". שחקנית משנה: יו יאנג יון, "מינארי". תסריט מקורי: אמרלד פנל, "צעירה ומבטיחה". תסריט מועבד: פלוריאן זלר וכריסטופר המפטון, "האב". הסרט הבינלאומי: "עוד סיבוב". סרט אנימציה: "נשמה". סרט תיעודי: "מורתי התמנונית". צילום: אריק מסרשמידט, "מאנק". עריכה: מיקל נילסן, "צלילי המטאל". סרט קצר: Two Distant Strangers. סרט אנימציה קצר: If Anything Happens I Love You. סרט דוקו קצר: Colette. אפקטים ויזואליים: "טנט". סאונד: "צלילי המטאל". איפור ושיער: "הבלוז של מא רייני". עיצוב תלבושות: "הבלוז של מא רייני". עיצוב הפקה: "מאנק". פסקול מקורי: "נשמה". השיר הטוב ביותר: Fight for You, "יהודה והמשיח השחור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה