תקשורת ומדיה

עקיבא נוביק: "מחדל מירון הוא חוסר משילות מול החרדים"

העיתונאי עקיבא נוביק מאשים את חוסר היכולת או הרצון של המדינה לאכוף מגבלות בחברה החרדית, בין אם בתקופת הקורונה ובין אל מול צמצום משמעותי בעלייה להר מירון: "זה לא זדון, זו רשלנות"
מערכת ice |  6
עקיבא נוביק (צילום תאגיד השידור)
העיתונאי עקיבא נוביק בביקורת חריפה על התנהלות המדינה בעקבות אסון מירון בחמישי בלילה - אסון בו נמחצו למוות 45 איש ונפצעו למעלה מ-150, וזאת לאחר אישור האירוע גם בזמן שנדלקו נורות אדומות שהזהירו על האסון מראש.
לדברי נוביק בטוק שכתב ב-"הארץ" אתמול: "המחדלים שגרמו לאסון הכבד במירון נשענים על אמת מושתקת ומטרידה: מדינת ישראל פשוט לא יודעת לומר "לא" לממסד החרדי. אף אחד בממשלה, במשטרה ובכל גוף שאנחנו סומכים עליו, לעולם לא יעלה בדעתו לפגוע ב"ציפור נפשה של היהדות החרדית", גם אם הסיכון ברור וגלוי".
עיתונאי תאגיד השידור הציבור מגדיר את המחדל בחוסר המשילות שיש בישראל מול החסידויות הגדולות ומול קבוצות במגזר החרדי שבאו לידי ביטוי בתקופת הקורונה עם חתונות הענק שנעשו בניגוד לחוק ובהיעדר הקנסות: "היחסים הבעייתיים הללו לא מוגבלים לתחומי הר מירון. ראינו והרגשנו אותם בשנה האחרונה, באוזלת יד נוכח צפצוף חרדי על הנחיות הקורונה. חוסר היכולת או הרצון של המדינה לאכוף מגבלות בחברה החרדית גבה חיים רבים יותר משגבו מחדלי מירון".
על האסון הנורא כתב שאמנם ראשי המגזר החרדי והעסקנים של מירון אינם רוצים באנרכיה שמתנהלת במהלך ההילולה של ל"ג בעומר "אלא שההחלטות הקשות, כמו הגבלת מספר המגיעים להר וצמצום משמעותי של התפילה ההמונית והעוצמתית ביותר בלוח השנה היהודי, אינן באות בחשבון. זה לא זדון, זו רשלנות", קבע נוביק.
אז מי צריך לקחת על עצמו את האשמה? כאשר הפקידים כמו גם נבחרי הציבור מטילים את האשמה אחד על השני, המצב נראה רחוק מפתיר: "מי שרצה לדעת מה המצב בהר ידע וההתעלמות מנורות האזהרה היא לא טעות אלא כמעט החלטה. כשהתרעות מבקר המדינה מטואטאות הצדה, כשמנהלי האירוע זוכים מדי שנה למחמאות מפליגות בעיתונות החרדית — זו התוצאה", כתב נוביק והוסיף כי " איזה פוליטיקאי שילם מחיר פוליטי לאחרונה על מחדלים? על אסון הכרמל, למשל? על שנת הקורונה, שלא גרעה מאומה מכוחן של המפלגות החרדיות? כל עוד אין מחיר אמיתי, הדברים שנכתבו כאן ימשיכו לעטוף דגים, ואת המחיר ישלם המתפלל החרדי שבקצה השרשרת".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    נוביק
    אג 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשכתבו את השיר עיתונאי קטן שלי השיר כל כך מתאים לבחור הטיפש הזה נוביק בור, נכלולי ואיש קטן ומגלומן נוביק
    סגור
  • 5.
    רואה את הדברים אחרת
    חנה 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאד קל לקחת את המאורע ולקשר אותו לרצון ולאידיאולוגיה שהייתה כאן עוד קודם. הבעיה היא לא חוסר משילות. אלא חוסר רצון של המדינה להכיר בבחירה של החברה החרדית ובצרכים שלכם. יש להם רצון וצורך להיות שם ושנים הם עושים את זה בתת תנאים ולאף אחד לא אכפת
    סגור
  • 4.
    אמרת מפד"ל אמרת הכל
    רע לרעים 05/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשיפנו את האמא של הפיינשמקר המצחין הזה מההתנחלות דמיקולו שלה אי שם, אני ישב על צלחת גלידה ויצחק כמו שאף פעם לא צחקתי! אפס בן כלום!
    סגור
  • 3.
    צודק בכל מילה. עסקני החרדים פוגעים בחרדים ובכולנו
    וואו 05/2021/02
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הם מחזיקים את ביבי בביצים ולכן כל המשטרה הפכה לחותמת גומי המאשרת את כל גחמותיהם ומפחדת להתעמת איתם. מפקד שיתנגד יסיים את הקריירה שלו באותו רגע. כולם יודעים זאת. הניסיון להדביק זאת למשטרה ולסמן אותה כמי שאשמה באסון מבלי להסתכל על המכלול ולהבין שאסור היה מלכתחילה לעשות ארוע שכזה והיה צריך לתת גיבוי לכוחות החוק באכיפתם את המצב בשטח ולאפשר להם להגביל את מספר המתקהלים, הוא עוד לבנה שמתפוררת בקיר המשילות והשלטון. "היזהר בכבודה של מלכות שאלמלא מוראה, איש את רעהו חיים בלעו"
    סגור
  • 2.
    הציניות המרושעת של השמאל , בניצול הציני שלהם של האסון
    גל 05/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 8
    לנסות לחסל איתו אויבים פוליטיים, רק מדגישה את עומק הבור המוסרי שהם מרשים לעצמם בשם השנאה לימין ולביבי. הרי היו במירון רק 100,000 אנשים, רבע מהמקובל בשנים שעברו. אז איזה כניעה יש פה?!
    סגור
  • 1.
    ביבי תלוי בחרדים, אז הוא מכר להם את המדינה
    מני פז 05/2021/02
    הגב לתגובה זו
    13 3
    פשוט נתן את המפתחות לדרעי, גפני וליצמן. נוביק צודק בכל מילה.
    סגור